Old Hansa Restaurant, Tallinn

Har du vært i Tallinn?
Hvis ikke kan det varmt anbefales. Og kommer du dit du bare innom Old Hansa.
En middelalderrestaurant som er helt ubeskrivelig. Her er alt gjennomført til fingerspissene.
Både mat, personell og atmosfære er noe av det beste jeg har opplevd i mitt liv.

Her kommer en liten smakebit:

Maten ser litt rar ut her, men det er noe av det beste jeg har smakt i mitt liv.
Ufattelig mange forskjellige smaker i en rett,
perfekt sammensatt.
Husker ikke hva vi spiste, men det så sånn ut tydeligvis.

Lys i massevis – overalt!

På utsiden, kveldstid.
Vi var der i november, litt kaldt for å sitte ute.
Vil tilbake igjen til våren tenker jeg.

Menyen sto i stil til alt det andre

Akkurat som servitørene.
Aldri har jeg vært på en plass som har vært mer gjennomført.

Øl ble servert i keramikkseidler, som i riktig gamle dager.

Pleier liksom ikke ta bilde av alle toalettene jeg besøker,
men her måtte jeg bare …

Ikke så trangt om plassen midt i uka,
men i helgene anbefales det å bestille bord.

Vi rakk innom to ganger på disse 5 dagene vi var i Tallinn.
Dette er andre middagen, like snål å se på,
men en like stor kulinarisk opplevelse som første dagen.

Det er to etasjer i restauranten,
her er lyskrona i trappa.

Levende musikk fra middelalderen.
Musikerne satt høyt hevet over oss, på en hylle over døra til kjøkkenet.

Det var det!
Ikke så lett å få tatt bilder når belysningen stort sett består av stearinlys,
for med blitz ødelegger en jo hele stemningen.
Håper likevel det gav et lite inntrykk av plassen du ikke må gå glipp av om du er i Tallinn.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg