Har sove en hel natt!

Dette har jeg jo igrunnen håpt på noen måneder nå. Og i dag slo det altså til! Jeg har sovet. Tror ikke engang jeg merka at drømmemannen sto opp, enda han sikkert både klemte og sussa meg litt der jeg lå i koma. Jeg våkna ikke før over 10! Er det mulig? Ikke har jeg vært våken 12-15 ganger innimellom heller.

Jaja, jeg hadde sikkert godt av det da. Men blir litt snurt på en måte, for selv om jeg vil sove så vil jeg jo ikke sove vekk hele formiddagen også. Det blir litt feil.

Grunnen er jo selvsagt ikke at det bare har ordna seg. Sånn helt plutselig av seg selv. Nei, så heldig skal man jo ikke være. Men istedenfor å ta en av de innsovingstablettene så tok jeg to! Jeg regnet med at så lenge søstera mi, som veier halvparten av meg, har fått klarsignal fra legen sin at ho kan ta to, så ville ikke dette ta livet av meg heller akkurat. Og jeg fikk jo rett i det da. Selv om jeg nok skal slite litt utover dagen med å bli skikkelig våken igjen. Kjennes litt ut som om jeg sover enda, iallefall er jeg litt sånn i halvkoma … håper bare det ikke er zombie-tilværelsen som er på vei tilbake med bomullshuet og det hele, for det orker jeg ikke mer av nå!

Egentlig var jeg jo en skikkelig morrafugl for bare et halvt års tid siden. Sov mine 5-6 timer om natta og var våken når jeg skulle være våken. Våken og opplagt. Eller, opplagt er det kanskje lenge siden jeg har vært, om jeg skal være helt ærlig. Men det er vel derfor jeg sitter her også nå, som en vaskeekte nav-snylter. For å finne tilbake til de gode hverdagene. Livet ute virus og sykdom og elendighet. Og, slå i bordet, jeg har faktisk ikke hatt en eneste bitteliten virus siden sommeren. Selv om de rundt meg har vært syke.

Ooops! Nå holdt jeg jo på å glemme en natt. Da jeg lå kveila rundt toalettet og spydde opp fårikålen fra dagen før. Fyttigrisen, det var skikkelig ekkelt! Jeg er liksom ikke for samme middag sånn to ganger på rad. Men det kan jo, strengt tatt, vært andre årsaker til at det ble sånn gjenbruk den natta. Vi hadde jo tross alt vært i Cognacklubben, så kanskje det ikke var et virus likevel …

2 kommentarer
    1. Hihihi, måtte smile litt…kjenner meg igjen..for et par år siden var jeg der!!!!!! Ikke ei natt med skikkelig søvn…svetting…sombi hele dagen..men som trøst kan jeg forsikre deg om at det som regel går over for de fleste…
      For min del har søvnen igjen normalisert seg heldigvis..
      ha en fin fin kveld:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg