♥ Bittelille mormorskatten ♥

Se på dette lille vidunderet da. Er ho ikke bare skjønn? Å tenk så heldig jeg er som fikk låne ho i hele går kveld. Uten mamma’n til stede. Ikke noe problem det. Stort sett bare sover og spiser ho. Eller drikker da, morsmelk fra flaske. Og det var absolutt ingen protester når det kom i den formen istedenfor mamma’s pupp. For en lettvint unge. Akkurat som søstrene på 3 og 11.

Ho er jo halvt litauisk denne her også. Så til sommeren regner jeg med at vi skal til Litauen i barnedåp. For andre gang. Da den første jenta ble døpt var ikke vi med. Vi hadde verken mer ferie eller penger til å dra. Og det har irritert meg ubeskrivelig mye i ettertid. Aldri mer skal denne mormora gå glipp av noe sånt! Om jeg så må selge et eller annet for å få råd, eller ut på lånemarkedet …

Litauen er veldig annerledes enn Norge. For oss som ikke bor der er det jo stort sett sjarmerende. Men på landsbygda, der svigerforeldrene til dattera mi kommer fra, har de nok sine utfordringer. Selv om det kan se idyllisk ut når det er stelt til fest, og en bare er på besøk for ei helg. Vil du se litt derfra kan du ta en titt inn HER og se litt fra dåpen til den mellomste av jentene.

I dag har vi hatt en skikkelig sløv dag her i huset. Bortsett fra et ettermiddagsbad i sjøen, som forøvrig var det kaldeste jeg har hatt noensinne, så har vi ikke gjort en eneste fornuftig ting. Joda, Jonas har fått turene sine, men de regner jeg ikke med. Og sløvinga fortsette resten av kvelden også. Det skal ikke en gang lages mat her, for drømmemannen skal snart avgårde og hente sushi. Jippi!

Fin kveld til deg. 

6 kommentarer
      1. Det var skikkelig koselig. 🙂 Nyter hvert minutt sammen med ungene jeg. Men greit å ha en og en også innimellom, for det begynner å bli mange nå. Fire egne, og to bonusbarnebarn, og enda kan det komme flere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg