Mandagens lille topptur

I går ettermiddag hadde vi en flott liten topptur. Vi starta med trappene som går opp i heia til venstre, rett før vi kommer til Cafe Generalen i Ravnedalen. De du ser her er bare en liten del av dem altså, men det gikk greit som bare det. Faktisk tror jeg jeg sleit mye mer siste jeg var der. Må være den bittelille joggeturen jeg forsøkte meg på i går som gjorde susen! Haha. Ja, for dere som følger meg personlig på Facebook så har dere jo sikkert sett at jeg, helt frivillig, var ute og jogga i går. For første gang siden jeg gikk ut av grunnskolen. Løping er ikke mi greie, jeg løper ikke etter bussen en gang.

Men det ser så sykt gøy ut å jogge! Og jeg trenger jo absolutt å få opp forbrenninga litt her, for selv om jeg går mye så hjelper ikke det noe. Jeg har jo stort sett alltid gått mye. Hadde noen som var litt mer bedagelig anlagt gått alt det jeg går, så ville sikkert kiloene rent av i rekordfart. Så jeg må rett og slett gire opp litt altså. Men, det er et stor MEN, jeg har absolutt ikke en kropp som er skapt for løping. Det er litt som en flodhest på land, og så langt fra grasiøst som det kan bli. Det var sikkert litt av et syn så lenge det varte. Akkurat der og da var jeg litt lei meg for at det er blitt så lyst på morrakvisten …

137 moh er så høyt du kommer her. Fra Ravneheia er det en fantastisk utsikt over Grimsmyra, helt ut til Odderøya og videre til Byfjorden. I går var vi, som du ser, veldig heldige med været. Vi tok oss ei runde i Bymarka på fire, fem kilometer før vi returnerte til bilen. Veldig greit å gå her, på disse stiene som ikke er opparbeidet med grus og greier. Ikke mange folk heller, så Jonas fikk gå løs. Han ser ganske fornøyd ut da, men tar ikke akkurat av. Han går stort sett mellom oss, for da føler han sikkert han har full kontroll slik at vi ikke kan stikke av.

Bånetjønn ligger ovenfor Ravnedalen. Veldig idyllisk her, og det var mange joggere som tok runda rundt vannet. De så litt annerledes ut der de kom flygende enn det jeg gjorde tidligere på dagen. Men trøster meg med at de var mye yngre også, og har sikkert drevet med denne løpinga hele livet.

Som du ser er vi tilbake på de brede grusveiene. Fremkommelig for alle, fint er det, men jeg liker meg bedre i litt mer ulendt terreng. Sånn skikkelig dypt inni skogen.

Det var den turen. Her er det bare siste nedstigning igjen. Ser kommunen har hogd ned en del skog siden sist jeg var her, og det er bra. Litt kjipt å kave seg opp til det ene utsiktspunktet etter det andre, og så er alt grodd igjen slik at en ikke ser en dritt. Slik er det uhyggelig mange plasser nå, og jeg blir like skuffa hver gang.

Håper du har hatt en fin dag. Nå er det sofakos i kjellerstua, og 4 stjernes middag på TV. Perfekt program å glo på når jeg ikke skal spise noe på en god stund enda …

1. Så flotte bilder av en fin tur. Flink du som jogger da. Og jeg forstår godt at du ønsket det var mørkt, det gjør jeg også hvis jeg skulle funnet på å jogge. 😉 Ha en fin dag! 🙂

2. skulle gjerne hatt en sånn fantastisk turområde her hos meg,helt nydelig var det.Jogge er ikke for mine bein med artrose både her og der ,men det hjelper å gå med raske skritt innimellom også da :=) jeg begynte hos ny fysioterapaut i dag og det må jeg si blir tøffe timer,for han kjører skikkelig styrketrening på meg,jeg dirra så jeg ble helt svett jeg ,men han var flink og skrytte uhemmet hele tiden hi hi

1. Jeg har bare vært hos en fysoiterapeut en gang, og han gikk litt vel langt over min komfortsone, så dit gikk jeg aldri igjen! Burde nesten ha anmeldt ham, når jeg tenker etter. Om jeg ikke klarer denne jogginga, om det ikke blir bedre lissom, så må jeg vel begynne å gå tur uten hund også. For å få opp farten. Det er nemlig helt umulig med Jonas.

3. Jeg løper også “flodhest-style” 😀 Noen må jo gjøre det også, og det er ikke bare oss skjønner du. Sett mange jeg. Og det skal da ikke stoppe oss 😀

1. Hehe … kan ikke helt se for meg at DU gjør det. Du med den slanke, lange kroppen. 😀 Trodde det hadde noe med kroppsbygningen å gjøre, tung og treig lissom.

4. Det var helt klart verdt det, for en utsikt og turområde 😊 Jeg syntes du er veldig sprek jeg som kommer deg ut på tur, selv om formen ikke alltid er på topp 👍🏻