Ut på tur

Labbetur langs Grimsbekken

Hei, hei. Her kommer litt bilder fra en helt vanlig liten torsdagstur i nærområdet. Klemt inn mellom alle reisebrevene fra Tenerife. Vi tok en tur langs Grimsbekken, Jonas og jeg, og siden vi gikk ...

Vakre Vestlandet - Sogndalstrand

En liten fredet plett ikke langt fra hytta til vennene våre. Et kyst-tettsted av nasjonal verdi, står det på Wikipedia. Sogndalstrand er et av sju fredede kulturmijøer i Norge, og den eneste "byen"...

Et forlatt hus Rekefjord

Vi ankom hytta i Rekefjord litt utpå ettermiddagen. Til middag. Og hvilken middag! Ikke hver dag drømmemannen får servert slikt uten å lage det selv, men i går var det bare å sette s...

Vakre Vestlandet - Ogna

Da var vi hjemme igjen. Etter en snarvisitt hos venninne og mann på Vestlandet. Siden vi egentlig ikke kunne komme før etter klokka 15 i går, bestemte vi oss for å ta en tur på ei av disse fantasti...

Nok en bryggesleng langs Otra

Det er fortsatt ganske ufremkommelig i skogen her. Så Jonas begynner å bli en skikkelig urban hund nå. Labber bryggelangs og gatelangs og innimellom på ei strand her og der. Tror vi gleder oss like...

Fra den ene broa til den andre

God morgen der ute. Her kommer noen bilder fra en skumringstur vi hadde på mandag. Vi kjørte til sentrum, og gikk langs Otras bredder. Først på den ene siden, så på den andre. Snaue fire kilometer ...

Lang, kjedelig tur

Det er plutselig blitt en slik vinter jeg ikke liker. Den der typen med slaps og søle, is og gørr. Tilnærmet ufremkommelig i skogen, råtten snø med isskorpe på toppen som vi tråkker igjennom. En sl...

Søndagstur i snøføyka

Hei, hei der ute. :) Da er vi kommet inn i varmen igjen etter en tur på Odderøya. Det var ikke så veldig folksomt der, men mer enn vi hadde trodd. Til og med vaffelbua hadde åpent, men selvsagt gik...

Skikkelig vinter i Bertesbukta

Det snør, og blåser, så alt utenfor ser helt hvitt ut. Takraset henger en meter ut over taket, så det er bare å håpe at snøen ikke tar med seg alt for mange takstein når den en gang ramler ned. Vi ...

Rusletur langs sjøkanten

God formiddag til alle dere fine der ute. Egentlig vil jeg bare starte med en liten takk i dag, fordi dere gjør hverdagen min veldig mye bedre, ved at jeg føler jeg hører til en plass. Spesielt sid...

Vaffelbua på Hamresanden

Se det ja. Da var søndagen snart over. Med en skikkelig trøtt kropp og bein som helst ikke ville holde den oppreist så ble det en veldig kort tur i dag. Hele tre kilometer kan jeg skryte på meg! Væ...

Skikkelig vårstemning - i februar

Hei der ute. :)  I dag har vi vært på en flott søndagstur på strendene utforbi Farsund. Vi studerte værmeldinga og fant ut at søndagen så mest lovende ut. Men litt skeptiske ble vi da vi kjørt...

Topptur til Holmensheia i Søgne

Holmensheia byr på en fantastisk utsikt over Trysfjorden! Det er to måter å komme hit på, enten fra Kleivsetvannet eller fra Try. Vi valgte egentlig den førstnevnte der, parkerte i enden av va...

Lørdagens lille topptur

Formen er blitt bedre. Heldigvis. Så vi benytta det fine været til å få oss litt luft og en aldri så liten topptur. Vi har vært på Slettehei tidligere, men da kom vi fra Justvik. I dag kjørte vi ti...

Dødsmarsj, bål og pølsegrilling

En smule forsinket, men ... Etter å ha henta unger både her og der ble vi endelig klare for turen rundt halv fire i går ettermiddag. Litt seinere enn vi hadde tenkt, men det er ikke alltid så ...

Nydelig vintervær i dag

Her et lite glimt fra morraturen med Jonas. Han var jo helt vill da det var kommet så mye snø. Vi tok en tur til Dueknipen, for vi har enda ikke bestemt oss for om han skal få være med på ettermidd...

Ut mot havet

Med vind i håret og snø i lufta gikk fredagens tur langt ut i havgapet. Flekkerøy er en egen bydel som ligger på den største øya i Kristiansand. Før kunne en bare komme hit med båt, ...

På tur i Søgnes villmark

Til tross for snø og dårlig sikt la vi ut på en langtur i går også. Og langtur for meg, på en helt vanlig ukedag, er de turene som er over fem kilometer. Det ble ingen topptur denne ganga, for...

Mandagens topptur til Den omvendte båt

God morgen der ute. :) Det er veldig greit og praktisk å ha en mann som slutter rundt klokka to på jobb alle dager. Spesielt om han ikke er så trøtt at han bare skal hjem og sove middag, og spesiel...

Skikkelig fint turvær i helga

Sol, sol og mere sol ... Slikt vær innbyr jo til mer bevegelse. Det meste blir litt lettere faktisk. Så selv om jeg innbiller meg at jeg ikke er så værsyk som jeg var tidligere ... vel, j...

En liten topptur i Høvåg

Så mange langturer ble det ikke i denne romjula heller. Men litt bevegelse er jo som sagt mye bedre enn ingen bevegelse, og som vanlig fant vi en grei tur på ut.no. Høvåg i Lillesand er ikke en pl...

Morgenstemning langs vannkanten

Tidlig på'an. Vi tok oss en aldri så liten bryggesleng på morrakvisten her. Jonas og jeg. Selve turen langs sjøen var ikke så lang at det gjorde noe, men siden vi gikk hjemmenfra og tilbake igjen s...

Søndagstur med livet og ekteskapet som innsats

Vi har vært på tur. Det som skulle bli en akkurat passe lang søndagstur ble plutselig superlang. Og dritglatt! For å være helt ærlig så var det ikke gøy en plass ... Å gå tur er noe jeg kan. Det e...

Siste soloppgang i november

Rett fra senga og ut! Omtrent. Bare pusse tennene og slenge på seg det tøyet som lå nærmest. Ingen frokost, verken til Jonas eller meg. Men denne ganga skulle jeg ikke gå glipp av soloppgangen! Så ...

To topper i Vågsbygdskauen

I går var det strålende sol på Sørlandet. Iallefall den biten av Sørlandet der vi bor. Så istedenfor å ut på hytta for å stenge for vinteren, ta opp båten og slike kjipe ting, tok vi heller en...

Søndagstur til Lindesnes fyr

Ikke visste vi at de skulle være så sinnsykt folksomt her. Hadde vi visst det, ville nok turen ha gått til en annen plass i går. Jonas fikk rast fra seg litt bortenfor turisttråkket, så han var for...

Spennende tur i den forheksede skogen

Denne helga har vært ganske så aktiv i huset til drømmemannen og kjærringa. Vi har passet barnebarn siden fredag, men nå har roen senket seg, og skuldrene gjør forhåpentligvis det samme etterh...

Ut på tur - Baneheia og Ravnedalen

Etter ei forferdelig natt kom jeg meg faktisk ut på tur! Ti poeng til meg. Minst.  Vi har et merkelig vær her. Det blåser kattunger, sola skinner og det regner om hverandre. Eller alt på en g...

Et gammelt hus i Reddal

Bare fordi vi gikk litt feil på søndagsturen fikk jeg sett dette huset. Så det er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe. Eller hva? Elsker gamle hus, skulle gjerne snokt rundt her litt mer. ...

Ei helg på Hovden - uten ski på beina

Snø og vinter er for spesielt interesserte, tenker jeg. Og det var nok de mest ihuga skigåerne som var på fjellet denne helga. De som går på vanlige bortoverski og nyyyyter siste rest av vinter. Gj...

Som perler på ei snor ...

Har du vært på Lista? Hvis ikke bør du virkelig unne deg en tur om du er i nærheten. Vi har som regel kjørt til Lista fyr tidligere, og er bare kjent derfra og litt vestover. Vi hadde en god tur de...

Sørlandsidyll på sitt beste

Plutselig er vi kommet til mai. Og måneden starta med blå himmel og sol, noe som slett ikke er så verst spør du denne kjærringa. Langhelg har det også vært, selv om den skar seg litt her i og med a...

Ut på tur - Svingervannet rundt

Vågsbygd ligger bare 7 minutters kjøretur fra her vi bor. Vågsbygdskogen dekker et stort område og her er det flere godt merkede turløyper. Jeg er absolutt ikke kjent her, selv om det er så nærme&n...

Bragdøya - ei fantastisk perle rett utenfor Kristiansand

Bragdøya ligger i Kristiansandsfjorden. Øya ble kjøpt av Kristiansand kommune og skulle være et rekreasjonsområde for byens befolkning med bade- og fiskemuligheter. Til Bragdøya kommer du med ...

Pølsegrilling i en gammel gruve

En litt grå og kjip søndag, sånn værmessig. Vi lånte et par barnebarn fra lørdag til søndag. Det er jo alltid koselig, men ganske tungvint når ikke barn og hund går overens. Eller, bonusbarneb...

Ut på tur - Listalandskap

Dette er egentlig gammelt nytt. Siden jeg ikke kommer meg ut så mye for tiden så må jeg dukke ned i bildearkivet og kose meg med turer jeg har gått. Disse bildene er tatt i mars 2016, da hunden for...

Ut på tur - Brusand, Rogaland

Brusand er ei bygd og et tettsted i Hå kommune i Rogaland. Her finner du også ei 7 km lang sandstrand, og dette tror jeg er den stranda jeg har fotografert mest av alle strender jeg har vært på, en...

Søndagstur - Skrelia i Lyngdal

Dette turområdet ramlet jeg tilfeldig over via et bilde på Instagram. Vi bruker mye ut.no for å finne nye plasser å gå på tur, men instagram er også en flott kilde til å bli inspirert til å gå i ...

Ut på tur - Skjernøy, Mandal

Hei, hei. :o) I høst var vi utrolig flinke til å gå på tur. I et par måneder gikk vi lange turer hver dag, annenhver dag på rundt mila. Vi fant nye turløyper via ut.no, ja vi brukte til og med et p...

Søndagstur - Kaldvell i Lillesand

Kaldvell er en flott plass når du trenger å lufte vettet. Her finner du skiftende terreng og idylliske rasteplasser. Om du bor i nærheten bør du virkelig ta noen timer her en gang det pas...

Søndagens tur - i solskinn

Utsikt fra Tangen til Odderøya På toppen av Odderøya Fin dag for en romantisk tur - et tilfeldig forbipasserende par Nodeviga Otra - langs elvebredden En flott, litt kjølig dag her i s...

En fin tirsdag uten regn

Her starta min tirsdag. I Søgne. Kvernhusvannet rundt. Etter å ha stått opp fra min egen seng og spist et par knekkebrød vel og merke. Først en runde med kameraet og hund, og så en gang til med bar...

Veien fra Brokke til Suleskard

Endelig har jeg kikka på bildene fra turen vår i fjellheimen. Den jeg hadde så store forhåpninger til vettu. Frisk fjelluft, blå himmel og fantastiske naturbilder .. vel, det ble ikke helt sånn da....

Ei fuktig helg i fjellheimen

Her har vi tilbragt helga. :o)Brokke i Setesdal. Vi fikk låne hytta til en kollega, eller hytta, det var vel egentlig et hus. Flott og stort, og et veldig greit utgangspunkt for Kjerag-turen vi had...

Torsdagstur på morrakvisten

Jeg har rett og slett tatt helg. Avspaserer i dag og har fri i turnus i morra. Deilig. Egentlig enda mer deilig enn normalt, for det er ikke så skrekkelig gøy å være på jobb for tia. Elendigheta be...

Litt ubegripelig ..

Hei, hei på en frædda'. Her sitter jeg, med raggsokker og vasstrukne tær. Jeg har hatt en god tur på morrakvisten, men denne ganga var jeg ikke så heldig at jeg rakk hjem før himmelens sluser åpnet...

Tur for tøffinger

Ja, jeg innrømmer det glatt.Det er en smule sært å kjøre til Åna-Sira en nydelig lørdag for å gå på tur.Dagen var egentlig satt av til hagearbeid, men det skar seg.Bare på grunn av et bilde jeg fan...
Marit

54, Kristiansand

Fotogal, halvgammel kjærring fra Sørlandet. Foretrekker sommer og sol. Trives absolutt best ved sjøen. Elsker å reise. Gift for andre gang, så dermed har vi "mine og dine" barn og barnebarn, noe som innimellom kan være en liten utfordring. Men stort sett går det greit. Heldigvis. Sammen har vi leonbergeren Jonas som vi hentet rett før jul 2015. Bloggen ble til da livet på en måte stoppa opp. Den ble min klagemur for at jeg ikke skulle gå rundt hjemme og sutre og pipe for alt og ingenting. Etter å ha blitt fortalt av den ene legen etter en andre at jeg hadde verdens verste overgangsalder, så viste det seg etter ti år at det ikke bare var den som satte en stopper for mitt normale liv. Men fibromyalgi. Og med den diagnosen på papiret mista plutselig alle legene interessen ... så da sitter jeg her da.