Mitt sommerparadis

Drømmemannen og kjærringa prøver noe nytt

Nemlig å være på hytta utenom sesongen. Og det var faktisk veldig koselig. Nå må jo det sies da, at foreløpig er ikke vannet stengt for vinteren, dessuten var det ikke så mye mindre enn 8-10 grader...

Påska i skjærgården - en kald fornøyelse

Her kommer et livstegn fra skjærgårdens datter. Etter å ha vært en uke på hytta uten verken wifi eller noe særlig utvalg på tv'n så er vi nå hjemme igjen. Utenfor laver snøen ned, og det er ab...

Hyttesesongen starter i påska

Hytta ligger på Herøya i Randesund. I skjærgården utenfor Kristiansand. Det er arven etter mamma og pappa. Det året jeg ble født ble hytta ferdig, og det året jeg ble skilt var x'en min og jeg...

Flott påske på hytta

Varmen var ikke så påtrengende, men ellers var det lite å klage på. Mellom 3 og 8 grader, veldig vindstille og stort sett sol. Joda, påska 2015 var slett ikke så verst. Egentlig var det skikkelig p...

Lite brukt hytte ..

Noen ganger går det ikke helt som planlagt. Vel, i år var det ukene på hytta som skar seg. Vi pleier jo å være her i nærmere to måneder. I år ble det snaue tre uker. Mest fordi jeg ble syk. Orka ik...

Mest til Grete - Sirdalsrypa

Denne ganga skal jeg sørge for at du ser hvor hytta er når dere kjører forbi. :o) Kan dessverre ikke be dere inn på kaffi, og heller ikke vinke, for vi er nok på vei østover når dere er her. På båt...

Padling i solnedgang

Flott avslutning på en fantastisk sommerdag. Over 30 grader her hos oss, og det er ikke akkurat hverdagskost. Ikke en gang midt på sommeren. Tar gjerne resten av ferien på dette viset! Sønnen kom u...

De beste av de beste ❤

Fins det noe bedre enn å være sammen med alle de en er glad i?Her er jeg og alle mine da de var ute og feiret bursdagen min i begynnelsen av måneden. Jeg er så glad for at jeg har dere.❤...

Andre ferieuke er i gang ..

... og sånn går no dagan! :((

Fin start på dagen

Når det første en ser ut av vinduet på morrakvisten er dette,så har en iallefall ikke lyst til å gripe fatt i malekosten sånn med en gang .. Da er det vel mye bedre å holde rundt padleåra en lit...

Uværet som aldri kom

I gå skulle det bli skikkelig drittvær. Regnet skulle bøtte ned og det var også ventet et aldri så lite besøk av Tor med hammeren fra klokka 12 og ut dagen. Så jeg hadde planen klar, male som et ga...

Morgenstund har gull i munn

Og på sjøen, i kajakk, tidlig på morrakvisten er det bare helt fantastisk! Ikke noe kan slå den følelsen det er å gli stille og rolig over vannskorpa i en båt som ikke lager andre lyder enn litt bø...

Starten på mai

Ser slik ut hos oss. :o)) Her er det ikke noe stress rund i byen, ikke noe tog og ingen paroler. For meg personlig betyr ikke første mai annet enn en etterlengtra fridag. Og siden jeg har fri fra j...

Påska på instagram

Så var det over for denne gang.Ei fantastisk lita uke med drømmevær!Bedre kunne det ikke ha vært. Jeg har fått en padletur hver eneste morra.Ikke så skrekkelig langt.Men en times tid eller halvann...

God morgen, til nok en fin dag

Hvis du kommer deg ut av dyna før sola står opp får du med deg noen magiske øyeblikk.Drømmemannen måtte på jobb i dag, og jeg fikk ikke sove etter at han gikk da klokka var litt over fem, derfor va...

Rundt øya - i kajakk

Ble litt morratrim på meg gitt. Været var bare så utrolig fint da vi sto opp. Før vinden tok tak. Sjøen lå speilblant og nesten ropte på meg. Uten en krusning, og iskald! Jeg har jo ikke noe tørrdr...

Herøya, mitt sommerparadis

Heisann på selveste skjærtorsdagen.Da er vi vel plassert på hytta og har hatt en øytur sammen med hyttenaboen.Det har stort sett regnet i hele dag, og ekstra ille ble det da vi skulle ha alle tinge...

Sesongåpning av sommerparadiset

Da har vi hatt vår aller første overnatting på hytta. Vi kom i nydelig vær og solskinn. Såpass fint at vi satt ute til sju på kvelden, men da ble det kaldt! Etterhvert havnet vi hos hyttenaboen....

Sol, sol, og mere sol .. tralalalalalalalala ..

Vi har tidenes sommer her sør. Den flotteste juli på 15 år sto det i avisen. Endelig var det vår tur! Drømmemannen har aldri opplevd hyttelivet på denne måten, og jeg føler jeg har fått tilbake bar...

Stille som i grava

... og det var aller siste morra jeg står opp 4.45 på veldig, veldig lenge! Om bare fem timer er arbeidsdagen slutt og jeg går inn i tre deilige ukers ferie. Det har vært ei sykt hard uke. Jeg er s...

Og der ble vi nesten kjendiser ..

.. i det NRK Sørlandet tok en sveip forbi! :o))

Starten på hyttelivet

Da var vi på plass. Nytter ikke å sitte hjemme og vente på sommer og sol når en bor i dette landet. Så etter kvedsvakta ble jeg henta i båt og nå er vi vel installert på øya. Til nå har ikke det væ...

Årets jomfrutur i tett tåke

Allerede da vi kom ned på båtplassen så vi havtåka komme sigende i store dotter. Før vi var på utsiden av Odderøya var det som å kjøre inn i en mørk sekk. Alt forsvant rundt oss. Litt spennende, me...

Mammas barndomshjem

Hei, og god søndag til deg. Her ser dere noen bilder fra min morsbarndomshjem, og nettopp dette er grunnen til at jeg har hytte uti skjærgården. Arv. Mine besteforeldre eide bortimot halvedenne øya...

Høst i sommerparadiset

Blaut, grått og trist. Det er liksom ikke helt det samme her ute på denne tiden av året. Men nå har vi iallefall vært ute og spikra presenning foran grillbua, og dermed er sesongen avslutta for i å...

Før og nå

Dette bildet er tattpå på 70-tallet ..Da vi endalå fritt og greit og helt aleine på toppen. Dette tok jeg tidligere denne uka.En radikal forandring, ikke akkurat til det bedre, spør du meg.Men sån...

Og natten senker seg ..

En flott sommerdag etterfulgt av en nydelig kveld og solnedgang.I dag kan selv ikke jeg klage .. ;o)

Kom arbeidslyst og treng deg på ..

Ja, jeg vet det. Den ser ikke videre pen ut fra denne kanten, denne grillbua vår. Men bare vent, når trappa og rekkverket er på plass der det skal være, malinga unnagjort og litt stæsj hengt opp .....

Det går stadig fremover

Jeg er litt lei av å bo på en byggeplass nå.Samtidig som denne terrassen ikke har vært så brukende til noe annet denne sommeren.Så dermed passa det sikkert greit at vi tok dette her i år.Men, som d...

Ny sofa - på 1, 2, 3!

Eller, det tok vel omtrent et par, tre timer. Men ny ble den, og ikke helt som jeg hadde trodd heller. Jeginnbilte megnemlig at det var et mørkeblått trekk jeg hadde. Kanskje har det mista fargen e...

Flotte høstbilder fra hytta - rimelig terrassevask

Der var alle hagemøblene studd inn i hytta. Blomsterpottene tømt og diverste pynt og dill på terrassen tatt vekk. Været var veldig fint igrunnen, det var til og med varmt i sola, så litt vedmodig v...

Naturen rundt oss

Litt flere bilder fra turen på utsia av øya i går.Nå har jeg brukt dagen på stort sett bare tull.Bortsett fra å booke hoteller til roadtripen vår i slu...

Luftetur på motsatt side av øya

Eller på "utsia" av øya som vi kalte det da vi var barn, ser du bareholmer og hav så langt øyet når .. og langt der i det fjerne kan du skimte Kristiansand sentrum på godværsdager....

Rundtforbi i gresset ..

.. sånn på vei ned til brygga ser det igrunnen ikke ut som om det finnes noe som helst. Ved første øyekast. Men om du bøyer deg ned, setter rompa i været og ser ut som en annen idiot om det...

Den store terrassevaskedagen

Terrasse er greit, når det bare er reint og fint og nyvaska. Det er når det skal vaskes det ikke er fullt så greit. Men i år fiksa drømmemannen hele rengjøringa selv her. Med det resultat at jeg fø...

God morgen med noen bilder fra hytta

Så var det plutselig en ny dag og ny uke - igjen! Det går fort dette her .. Jeg skal på øyeblikket hive meg i båten og frese inn for å hente barnebarnet i byen. Gleder meg. Ho...

Marit

54, Kristiansand

Fotogal, halvgammel kjærring fra Sørlandet. Foretrekker sommer og sol. Trives absolutt best ved sjøen. Elsker å reise. Gift for andre gang, så dermed har vi "mine og dine" barn og barnebarn, noe som innimellom kan være en utfordring både for den ene og den andre.

Sammen har vi leonbergeren Jonas som vi hentet rett før jul 2015.

Bloggen ble til da livet på en måte stoppa opp. Den ble min klagemur for at jeg ikke skulle gå rundt hjemme og sutre og pipe for alt og ingenting. Etter å ha bretta ut livet mitt i et par år, spesielt elendigheta, er jeg fortsatt her innimellom.