Mitt sommerparadis

Frste helga p hytta

Hallo der ute. ♥ Hper du har hatt ei fin helg. Helga vr ble litt amputert i forhold til det vi hadde tenkt. Plutselig hadde vi pakka sammen og var p vei hjem igjen fra hytta. End...

Aleine p havet

Hei, og vel oversttt helg. :) Her har vi hatt det flotte vret, iallefall i gr, og da fikk vi jaggu gjort ferdig ute p hytta og tatt opp den lille bten! Nytt av ret er at vi ikke fik...

Drmmemannen og kjrringa prver noe nytt

Nemlig vre p hytta utenom sesongen. Og det var faktisk veldig koselig. N m jo det sies da, at forelpig er ikke vannet stengt for vinteren, dessuten var det ikke s mye mindre enn 8-10 grader...

Pska i skjrgrden - en kald fornyelse

Her kommer et livstegn fra skjrgrdens datter. Etter ha vrt en uke p hytta uten verken wifi eller noe srlig utvalg p tv'n s er vi n hjemme igjen. Utenfor laver snen ned, og det er ab...

Hyttesesongen starter i pska

Hytta ligger p Herya i Randesund. I skjrgrden utenfor Kristiansand. Det er arven etter mamma og pappa. Det ret jeg ble fdt ble hytta ferdig, og det ret jeg ble skilt var x'en min og jeg...

Flott pske p hytta

Varmen var ikke s ptrengende, men ellers var det lite klage p. Mellom 3 og 8 grader, veldig vindstille og stort sett sol. Joda, pska 2015 var slett ikke s verst. Egentlig var det skikkelig p...

Lite brukt hytte ..

Noen ganger gr det ikke helt som planlagt. Vel, i r var det ukene p hytta som skar seg. Vi pleier jo vre her i nrmere to mneder. I r ble det snaue tre uker. Mest fordi jeg ble syk. Orka ik...

Mest til Grete - Sirdalsrypa

Denne ganga skal jeg srge for at du ser hvor hytta er nr dere kjrer forbi. :o) Kan dessverre ikke be dere inn p kaffi, og heller ikke vinke, for vi er nok p vei stover nr dere er her. P bt...

Padling i solnedgang

Flott avslutning p en fantastisk sommerdag. Over 30 grader her hos oss, og det er ikke akkurat hverdagskost. Ikke en gang midt p sommeren. Tar gjerne resten av ferien p dette viset! Snnen kom u...

De beste av de beste ❤

Fins det noe bedre enn vre sammen med alle de en er glad i?Her er jeg og alle mine da de var ute og feiret bursdagen min i begynnelsen av mneden. Jeg er s glad for at jeg har dere.❤...

Andre ferieuke er i gang ..

... og snn gr no dagan! :((

Fin start p dagen

Nr det frste en ser ut av vinduet p morrakvisten er dette,s har en iallefall ikke lyst til gripe fatt i malekosten snn med en gang .. Da er det vel mye bedre holde rundt padlera en lit...

Uvret som aldri kom

I g skulle det bli skikkelig drittvr. Regnet skulle btte ned og det var ogs ventet et aldri s lite besk av Tor med hammeren fra klokka 12 og ut dagen. S jeg hadde planen klar, male som et ga...

Morgenstund har gull i munn

Og p sjen, i kajakk, tidlig p morrakvisten er det bare helt fantastisk! Ikke noe kan sl den flelsen det er gli stille og rolig over vannskorpa i en bt som ikke lager andre lyder enn litt b...

Starten p mai

Ser slik ut hos oss. :o)) Her er det ikke noe stress rund i byen, ikke noe tog og ingen paroler. For meg personlig betyr ikke frste mai annet enn en etterlengtra fridag. Og siden jeg har fri fra j...

Pska p instagram

S var det over for denne gang.Ei fantastisk lita uke med drmmevr!Bedre kunne det ikke ha vrt. Jeg har ftt en padletur hver eneste morra.Ikke s skrekkelig langt.Men en times tid eller halvann...

God morgen, til nok en fin dag

Hvis du kommer deg ut av dyna fr sola str opp fr du med deg noen magiske yeblikk.Drmmemannen mtte p jobb i dag, og jeg fikk ikke sove etter at han gikk da klokka var litt over fem, derfor va...

Rundt ya - i kajakk

Ble litt morratrim p meg gitt. Vret var bare s utrolig fint da vi sto opp. Fr vinden tok tak. Sjen l speilblant og nesten ropte p meg. Uten en krusning, og iskald! Jeg har jo ikke noe trrdr...

Herya, mitt sommerparadis

Heisann p selveste skjrtorsdagen.Da er vi vel plassert p hytta og har hatt en ytur sammen med hyttenaboen.Det har stort sett regnet i hele dag, og ekstra ille ble det da vi skulle ha alle tinge...

Sesongpning av sommerparadiset

Da har vi hatt vr aller frste overnatting p hytta. Vi kom i nydelig vr og solskinn. Spass fint at vi satt ute til sju p kvelden, men da ble det kaldt! Etterhvert havnet vi hos hyttenaboen....

Sol, sol, og mere sol .. tralalalalalalalala ..

Vi har tidenes sommer her sr. Den flotteste juli p 15 r sto det i avisen. Endelig var det vr tur! Drmmemannen har aldri opplevd hyttelivet p denne mten, og jeg fler jeg har ftt tilbake bar...

Stille som i grava

... og det var aller siste morra jeg str opp 4.45 p veldig, veldig lenge! Om bare fem timer er arbeidsdagen slutt og jeg gr inn i tre deilige ukers ferie. Det har vrt ei sykt hard uke. Jeg er s...

Og der ble vi nesten kjendiser ..

.. i det NRK Srlandet tok en sveip forbi! :o))

Starten p hyttelivet

Da var vi p plass. Nytter ikke sitte hjemme og vente p sommer og sol nr en bor i dette landet. S etter kvedsvakta ble jeg henta i bt og n er vi vel installert p ya. Til n har ikke det v...

rets jomfrutur i tett tke

Allerede da vi kom ned p btplassen s vi havtka komme sigende i store dotter. Fr vi var p utsiden av Odderya var det som kjre inn i en mrk sekk. Alt forsvant rundt oss. Litt spennende, me...

Mammas barndomshjem

Hei, og god sndag til deg. Her ser dere noen bilder fra min morsbarndomshjem, og nettopp dette er grunnen til at jeg har hytte uti skjrgrden. Arv. Mine besteforeldre eide bortimot halvedenne ya...

Hst i sommerparadiset

Blaut, grtt og trist. Det er liksom ikke helt det samme her ute p denne tiden av ret. Men n har vi iallefall vrt ute og spikra presenning foran grillbua, og dermed er sesongen avslutta for i ...

Fr og n

Dette bildet er tattp p 70-tallet ..Da vi endal fritt og greit og helt aleine p toppen. Dette tok jeg tidligere denne uka.En radikal forandring, ikke akkurat til det bedre, spr du meg.Men sn...

Og natten senker seg ..

En flott sommerdag etterfulgt av en nydelig kveld og solnedgang.I dag kan selv ikke jeg klage .. ;o)

Kom arbeidslyst og treng deg p ..

Ja, jeg vet det. Den ser ikke videre pen ut fra denne kanten, denne grillbua vr. Men bare vent, nr trappa og rekkverket er p plass der det skal vre, malinga unnagjort og litt stsj hengt opp .....

Det gr stadig fremover

Jeg er litt lei av bo p en byggeplass n.Samtidig som denne terrassen ikke har vrt s brukende til noe annet denne sommeren.S dermed passa det sikkert greit at vi tok dette her i r.Men, som d...

Ny sofa - p 1, 2, 3!

Eller, det tok vel omtrent et par, tre timer. Men ny ble den, og ikke helt som jeg hadde trodd heller. Jeginnbilte megnemlig at det var et mrkebltt trekk jeg hadde. Kanskje har det mista fargen e...

Flotte hstbilder fra hytta - rimelig terrassevask

Der var alle hagemblene studd inn i hytta. Blomsterpottene tmt og diverste pynt og dill p terrassen tatt vekk. Vret var veldig fint igrunnen, det var til og med varmt i sola, s litt vedmodig v...

Naturen rundt oss

Litt flere bilder fra turen p utsia av ya i gr.N har jeg brukt dagen p stort sett bare tull.Bortsett fra booke hoteller til roadtripen vr i slu...

Luftetur p motsatt side av ya

Eller p "utsia" av ya som vi kalte det da vi var barn, ser du bareholmer og hav s langt yet nr .. og langt der i det fjerne kan du skimte Kristiansand sentrum p godvrsdager....

Rundtforbi i gresset ..

.. snn p vei ned til brygga ser det igrunnen ikke ut som om det finnes noe som helst. Ved frste yekast. Men om du byer deg ned, setter rompa i vret og ser ut som en annen idiot om det...

Den store terrassevaskedagen

Terrasse er greit, nr det bare er reint og fint og nyvaska. Det er nr det skal vaskes det ikke er fullt s greit. Men i r fiksa drmmemannen hele rengjringa selv her. Med det resultat at jeg f...

God morgen med noen bilder fra hytta

S var det plutselig en ny dag og ny uke - igjen! Det gr fort dette her .. Jeg skal p yeblikket hive meg i bten og frese inn for hente barnebarnet i byen. Gleder meg. Ho...
Marit

54, Kristiansand

Fotogal, halvgammel kjrring fra Srlandet. Foretrekker sommer og sol. Trives absolutt best ved sjen. Elsker reise. Gift for andre gang, s dermed har vi "mine og dine" barn og barnebarn, noe som innimellom kan vre en liten utfordring. Men stort sett gr det greit. Heldigvis. Sammen har vi leonbergeren Jonas som vi hentet rett fr jul 2015. Bloggen ble til da livet p en mte stoppa opp. Den ble min klagemur for at jeg ikke skulle g rundt hjemme og sutre og pipe for alt og ingenting. Etter ha blitt fortalt av den ene legen etter en andre at jeg hadde verdens verste overgangsalder, s viste det seg etter ti r at det ikke bare var den som satte en stopper for mitt normale liv. Men fibromyalgi. Og med den diagnosen p papiret mista plutselig alle legene interessen ... s da sitter jeg her da.