august 2011

Fri fra jobb for vre barnebarnevakt

Det var planleggingsdag i barnehagen i dag. Og siden jeg har en del feriedager igjen brukte jeg en p noe s fornuftig som vre sammen med snuppa mi. Igjen. Men ho sov hjemme i natt da, for to ne...

Det totale kaos - familiehelg p Krossholmen

Vi har vrt p hyttetur. Innkvartert i fire hytter p Krossholmen ved Lillesandhar vi tilbragt helga. Med enda mer utedo enn vi selv har p hytta, uten dusj, uten tv oginternett og stort sett uten ...

Tja, hvordan gr det n egentlig

En arbeidsuke er snart over. En strevsom uke. M bare innrmme det. Jeg, morrafuglen, har slutta kvitre. Herregud for et slit det er komme seg ut av dyna nrmobilen durer i vei p nattbordet. O...

Poden har reist

Det aller verste jeg vet er avskjeder. Er srs drlig p det der. S igrunnen hadde jeg ikke lyst til vre sjfr en gang. Men jeg kunne jo ikke bare la han komme seg ned p jernbanen aleine hell...

Hundetiss og medarbeidersamtale

Sitter i sofaen med beina p bordet. Noen hovne, vonde bein. Etter jobb begynte jeg luke litt i villnisset ute i hagen. Tenkte ikke s mye over at jeg har sittet i hele dag, med beina ned under p...

Da var det over ..

Sommeren. Ferien. Avslappende dager. Lange, late dager p terrassen, speidende etter en bt eller to. Dager p pinneavvenning. Uansett hvor flotte pinner og kongler jeg kom med s ville ikke matmor...

Grnningen fyr en go'vrsdag

Det er sjeldent det er s fint og stille her ute i havgapet. Mentorsdag var som sagt dagen. Vi tilbragte den p sjen. Det fins nemlig ikke noen bedre plass for en srlending en smeigedag som dette...

Bare to dager igjen ..

.. og s er det tilbake p jobb. Denne ferien virker som om den har vart i en hel liten evighet. Tror aldri jeg har hatt en s langtekkelig ferie i hele mitt liv! Ikke det at jeg har kjedet meg, fo...

En smeigedag p Oksy fyr

18. august 2011 var dagen. Den aller fineste sommerdagen vi har hatt til n i ferien. Og heldigvis fikk vi utnyttet vret for det det var verdt! I dag er det grtt og ...

Hjelp! Tiden gr s alt for fort ..

Min eldste datter er 26 i dag. Det er litt uforstelig det der. At jeg har en unge som er s voksen. Kan huske hvor stolt jeg var da jeg hadde ftt ho .. og hvornervepirrende det var mnede...

Feriens aller beste dag er over

Bading langt til havs, mens bten bare ligger og skvulper i nrheten, fins det noe bedre? Vi har badet, solt oss, fiska, gtt p oppdagelsesferd p den ene holmen etter den andre, tilbragt ...

En nydelig start p dagen

Endelig! Endelig har vi ftt det som kan se ut som en smeigedag her i sr. Litt seint, men bedre seint enn aldri! Vindstille, sol og bl himmel. Sommertemperaturen mangler egentlig, men jeg...

Br 18-ringen betale for seg hjemme?

Inspirert av Tove sender ogs jeg ut en meningsmling her. Min snn p 18 har ftt seg lreplass til sjs. Han er ute 28 dager, hjemme 28 dager. Lnna er mellom 10.000 og 12.000 pr. mned t...

Ei natt under pen himmel

Kvelden i gr ble igrunnen ganske s fin. Forholdsvis stille og nydelig mneskinn rundt oss her. Ikke akkurat varmt, men greit nok .. Og her tilbragte vi natta. P den en...

Et skikkelig surt oppgulp

I dag har jeg ikke gjort en dritt. Ja rent bortsett fra lage litt mat s vi ikke skal d av sult da. Jeg er s lei. Av alt. Det meste iallefall. Av vre her. Av ha ferie uten reise noen pla...

.. og s kom regnet!

Etter vrmeldingen skulle vel igrunnen dette regnvret ha begynt i gr. Men heldigvis stemte ikke det helt. Siden det s temmelig flott ut her i gr formiddag fant jeg ut at jeg skulle ta a...

S var det fredda' igjen

Det er ikke en sky p himmelen!! Tro det eller ei. Helt klart og lysebltt. Likevel er det temmelig kjlig. Sommertemperatur er det iallefall ikke lengre selv om det innimellom sikkert kan ...

Torpet Mon - et bittelite hotell inni skogen

Fra Cabinn City i Kbenhavn dro vi videre til Torpet Mon i Gteborg. Dette lille hotellet ligger snaut 10 minuttes kjretur fra Liseberg. Men om du reiser en hel gjeng s kan du droppe te...

Fristaden Christiania

Det er spennende g rundt i Christiania og kikke. Det er helt annerledes enn alt annet jeg har sett. Men jeg tror likevel ikke at de som bor her er s uavhengige o...

Trinitatis Kirke, Kbenhavn

Dette skal visstnok vre et avDanmarks mestkjente byggverk. Rundetaarn ble bygd mellom 1637 og 1642. Rundetaarns Sneglegang er unikt i europeisk arkitektur. Den 209 meter lange spiralgangen...

P kanalbttur i Kbenhavn

Helt siden jeg var liten har jeg hatt lyst til oppleve Venezia. I voksen alder har jeg drmt om feriere p en kanalbt i England. Dette ble en liten smakebit p en mte, selv om det bare var sn...

Jeg tror sommeren er over

Selv om sola skinner og det er stille og fint er nok sommeren over for denne gang. Det er hst i lufta. Et helt annen flelse enn det var for noen uker siden her. Det er kjlig og klart. Lufta er f...

To dager i Kbenhavn

Vi tok ferja fra Ebeltoft til Sjllands odde. Dermed sparte vi litt kjretid og fikk mer tid i storbyen. Jeg har aldri tilbragt noe srlig tid her tidligere, ha vrt innom Christiania en gang for 1...

En nydelig kveld i Ebeltoft

S var det p tide dra videre uten de andre. De skulle kjappeste vei hjem, mens vi dro videretil Kbenhavn. :o)

Danmarks, Europas eller verdens minste rdhus?

Ebeltofts sjarmerende, lille rdhus ligger midt i ggata. Det ble bygget i 1789 og blir i dag brukt som museum. Her finner du Molbo-stua som viser hvordan arbeiderklassen levde her p 180...

God formiddag fra et vtt hytteliv

Her sitter jeg og koser meg og ser tilbake p vr frste ferieuke. Joda, vi hadde utrolig flaks med vret, men n er det over .. snn i tilfelle dere minsunner meg den flotte bl hi...

Mat m man ha - selv p ferie!

Hos Nils, som pstr de er byens nest beste spisested. ;o)Atmosfren og humorenvar detiallefall ikke noe si p. Fra Den Skve Kro som hadde en koselig bakgrd og veldig god m...

Langs sjen i Ebeltoft

For ikke forstyrre vre samboere om morra'n gikk vi likegodt en tur da vi vkna. Veldig, veldig tidlig p dagen, snn litt fr 8. Ikke helt normalt at vi er ute og spaserer p d...

Sjarmerende Ebeltoft

g rundt i Ebeltoft er som tre mange hundre r tilbake i tid. De sjarmerende gamle og verneverdige husene i gamlebyen trekker turister fra ...

Fra Skagen til Ebeltoft

Vi bestemte oss for kjre adskilt videre og mtes ved neste overnattingssted. Dette for at vi skulle slippe vente p hverandre, for at vi kunne stoppe der vi ville uten ta hensyn til hverandr...

Et dgn i Skagen

Denne lille byen, p toppen av Danmark, byr p en mengde opplevelser. Her finner du fantastiske shoppingmuligheter, flott badestrand, restauranter og et utall av hotell og overnattingsstede...

Tilbake i hjemlandet

Etter nesten en uke p farta i vre to naboland er vi tilbake igjen p hytta. Mange inntrykk og 800 fotografier rikere. Vi har hatt en kjempefin tur! Godt og varmt, nesten som om i syden. Turen gik...
Marit

54, Kristiansand

Fotogal, halvgammel kjrring fra Srlandet. Foretrekker sommer og sol. Trives absolutt best ved sjen. Elsker reise. Gift for andre gang, s dermed har vi "mine og dine" barn og barnebarn, noe som innimellom kan vre en liten utfordring. Men stort sett gr det greit. Heldigvis. Sammen har vi leonbergeren Jonas som vi hentet rett fr jul 2015. Bloggen ble til da livet p en mte stoppa opp. Den ble min klagemur for at jeg ikke skulle g rundt hjemme og sutre og pipe for alt og ingenting. Etter ha blitt fortalt av den ene legen etter en andre at jeg hadde verdens verste overgangsalder, s viste det seg etter ti r at det ikke bare var den som satte en stopper for mitt normale liv. Men fibromyalgi. Og med den diagnosen p papiret mista plutselig alle legene interessen ... s da sitter jeg her da.