Skodilla – eller bare veldig shoppeglad?

Helt tilfeldig kom jeg over disse i en skobutikk. Og da hadde jeg ikke en gang penger til å kjøpe de med meg hjem. Men jaggu sto de ikke der og venta på meg ei uke seinere også.

Jeg kasta jo de jeg kjøpte i forfjor. De var såpass utgått at det var hull i sålene. Litt for mye brukt til at det bare var å sette på ny såle, måtte jeg bare innse, etter å ha diskutert litt frem og tilbake med meg selv. Ikke vet jeg om det fins noen skomakere igjen her i byen heller. Så skolettene gikk i søpla samme dag den skulle tømmes, dermed var det ingen vei tilbake. 

Disse fra Rieker virker veldig behagelige. De er flate nok til å gå langt på, og fine nok til å spasere rundt i byen med. Og det var akkurat det jeg var ute etter. Deilig ullforet var de også, og det tror jeg nesten ikke jeg har hatt siden jeg var barn. Får håpe de ikke blir alt for varme. 

I dag har jeg faktisk jobba meg gjennom skosamlinga mi. Som en del av det slankeprosjektet jeg starta på for en stund siden. Det tok sin tid, og kjenner jeg meg selv rett så har jeg sikkert opp til flere par på loftet også. Men sånn i første omgang har jeg nå en hel diger Ikea-pose som skal til Hjelp oss og hjelpe Kristiansand. Dermed blir sikkert noen glade etterhvert. Enten til jul, for nå kvitta jeg meg med nesten alle de skoene som har alt for høy hæl for denne kjærringa. Eller til sommeren, for her var det uhyggelig mange par sandaler. Mesteparten så ut som nytt. For ikke å bare dumpe ned noe hos dem som de ikke ville ha, så har jeg altså spurt om de var interessert. Og det var de. Gir meg litt bedre samvittighet også, når jeg ikke bare kaster det i søpla. For det har jo kosta en del i årenes løp, i den tia kjærringa var en god del mer shoppoholiker enn det som er tilfelle nå.

Men ikke tro at skosamlinga er helt skrapa av den grunn. For det er det absolutt ikke. Det er masse å ta av. Men de som er igjen har vært veldig dyre i innkjøp. Så enten må de ligge litt til her, mens jeg jobber litt ekstra med å gi slipp på dem, eller så må jeg forsøke å selge litt. Det er jo faktisk også et alternativ når det er snakk om kvalitets sko som er så fine at de nesten ser nye ut.

Jeg må kjappe meg opp til lageret for å levere dette før de stenger. Når en først er kommet så langt i prosessen er det greit å bli kvitt det fortest mulig egentlig. Snakkes. 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

16 kommentarer
    1. margarites: Den posen kjøpte jeg faktisk! For den var jo så kul! Det der var en god unnskyldning og beskrivelse for at skoskapet må bugne! Men tror likevel jeg har mer enn nok igjen, selv etter denne slankinga.

    2. Atle Lundhaug: Trodde igrunnen ikke jeg var så skogal jeg da. Men fikk just bevis for det motsatte. Hehe … det hørtes flott ut! Ståltå for enhver anledning.

    3. Rita: Flink du er. Jeg har egentlig ikke shoppestopp, så her fylles det visst på sakte, men sikkert. På langt nær i den farta som tidligere. Men jeg får i det minste noe ut også nå da. Og det er en god følelse når det er noen andre som kan bruke det. Dyre ting selger jeg på finn og facebook.

    4. frodith: Tydeligvis synes jeg ikke det har vært så vanskelig! 😀 Men det kjedelige er jo de færreste er gode å gå på. De skulle bare passe til et bestemt antrekk, så kom komforten i andre rekke. Sko med hæler for eksempel, er ikke for denne dama!

    5. fruensvilje.blogg .no: Fornøyd med det kjøpet. 🙂 Er ganske godt å bli kvitt noe ja. Så kommer til å fortsette imed denne slankinga av eiendeler en god stund til.

    6. Helene: Lurt å spre de litt sånn rundtforbi, spør du meg. Ser ikke så sykt ille ut da, som når de ligger der i en haug! Som du skjønner har jeg ikke vært så flink til å kvitte meg med noe som helst. For kanskje skulle det brukes … en annen gang … Men har tatt meg selv i nakken nå, og skal jobbe meg sakte og sikkert gjennom hele huset.

    7. Laila MA: Ja, var heldig med det. 🙂 Hender mange ganger jeg finner noe, men så passer det ikke akkurat da. Enten pga. tom konto eller fordi det er så lang kø i kassa (hater kø!). Og da er de gjerne utsolgt neste gang jeg kommer dit. Hvis ikke, så tar jeg det på som et sikkert tegn på at jeg bare skulle ha dette her.

    8. Slit’an med nye sko! De var stilige! Den posen du hadde dem i hadde jeg sansen for 🙂 Det blir fort litt mange sko, men det sies jo at det er sunt å bruke mange par. Helst skal et par stå i tre dager å lufte seg etter bruk påstår noen…. Og da må vi jo ha mange par for ikke å gå barfot 🙂

    9. He he kjenner meg igjen, men har nå slanket skap og skuffer. Hver gang det kommer noe inn, må noe ut. 🙂 Nå har jeg faktisk shoppe stopp. Jeg tar i mot <3

    10. veldig fine skoletter,likner veldig på mine da :=)praktiske og behagelige ja .
      Smart å slanke litt i skap og skuffer for ikke å snakke om loft,vi samler på så altfor masse dei fleste av oss,da er det som du sier godt å gi til dem som trenger det mere

    11. Hehe..kjenner meg litt igjen der..har bare alt for mange sko, når jeg ser på saken fra en annen synsvinkel enn den jeg hadde da jeg bare MÅTTE ha de forskjellige parene =P Det dumme nå, er at de er “spredd for alle vinder”..da 3/4 av parene mine ble igjen i nord da jeg føyk sørover.. Er ikke like flink til å kvitte meg med dem som du, så all ære til deg =) Ønsker deg en flottersfin kveld =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg