Morgenstund har gull i munn

Noen timer “ekstra” på morrakvisten var gull verdt. Og de timene måtte jo tas fra timene andre brukte til søvn. Jeg trengte ikke å sove så mye. Har aldri gjort det. Fem timer var mer enn nok, men det var i den tiden jeg virkelig sov om natta. 

Nå tror jeg jeg kunne sovet et par døgn, uten at jeg hadde vært uthvilt. Ganske irriterende, for jeg er ikke av dem som liker å ligge og dra meg i senga. Det er ikke en givende plass. Ei heller ser jeg film, eller spiser frokost der. Det er som en ladestasjon, men for tiden er laderen kaputt.

Bildet er fra lørdag morra, akkurat i det sola sto opp. På toppen av Tinnheia, rett borti svingen her. Skulle gjerne hatt den utsikten fra stuevinduet, men vi ligger bittelitt lavere og har utsikt litt mer vestover … tror jeg det må bli. Og der er det ikke noe å se på. Det er like fint vær her i dag, men på morraturen gikk vi en annen vei. Derfor er ikke bildet helt ferskt.

De der halvtimes morraturene er faktisk ganske greie. Før jeg starter dagen altså. Rett fra senga nesten. Bare innom og pusse tennene, kle på meg og stelle meg litt. Nå blir det vel snart så mørkt at den stellinga kan droppes også. Så da blir det enda enklere. Jeg går nesten før jeg er våken. Før jeg har kjent etter hvordan formen egentlig er. Om den er elendig blir det kanskje bare med denne turen, men da har jeg jaffal fått godt og vel 3000 skritt på FitBiten. 😉 Og det er bedre enn ingen skritt!

Jonas blir også mye roligere. Han hopper ikke opp hver gang jeg rører meg, for å se lengselsfullt på meg og lure på om vi skal gå NÅ. Han er faktisk rolig helt til ettermiddagen, når vi pleier å gå ut med han sammen. Tidligere gikk jeg jo en langtur sånn litt utpå formiddagen, om jeg orka. Men dette funker mye bedre både for meg og hunden akkurat nå.

Om halvannen time får jeg besøk av ei venninne. Huset skriker etter en nedvask, vinduene er helt seige og parketten er full av merker etter hundepotene. Fint. Ser det hadde vært mye lettere uten hund, når det gjelder de gulvene jaffal, pluss halve vindusflatene. Men resten får jeg vel ta på min kappe. Han kan jo ikke noe for at jeg ikke fyker rundt med støvkluten og vaskefilla sånn i tide og utide. Jeg burde nok hatt ei vaskehjelp. Annenhver dag. For det er så lang tid det tar før det er skittent igjen, når en har en leonberger som får lov å gå rundt i hele huset.

Håper du får en fin start på den nye uka. Og du, følg meg gjerne på instagram! Navnet er sodefjed. Der er jeg veldig overivrig, selv når det innimellom blir stille på bloggen over tid.

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

8 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Har hatt mange slike flotte morgener nå. Ispedd en del regn innimellom. Men så lenge vi har litt av hvert så er det helt fint. Veldig koselig med venninnebesøk.

    2. Rita: Hehe .. jeg holder på å hoste meg ihjel. Mulig det er støvet, og ikke forkjølelsen som er tilbake etter noen dagers opphold? Batteriene ja, men kan de virkelig ikke skiftes ut med noen oppladbare? Irriterende!

    3. Supert bilde. Jeg får aldri tatt slike bilder for jeg er i senga. Jeg har sluttet å tenke på støv og husvask. Går ut når jeg begynner å nyse. Når jeg ikke får puste da støvsuger jeg og prøver i allefall å få gjort litt. 🙂 Tror vi har brukt opp batteriene når vi kommer opp i en viss alder 🙂 Mine er brukt opp og trampet på

    4. Nydelig bilde du har tatt hvert fall 🙂 Du må begynne å møte folk ute, slipper å tenke på husvask 😀 Sånn gjør vi det i byen her… 😀

    5. du for et vakkert bilde,ja en slik morgen skulle jeg likt å våkne til :=) her regner det i alle retninger og snøen ligger lavt i fjella,jeg skal på strikkekafe ,men i dag frista det lite å gå så jeg har bestilt påsitting med ei granne :=) blir en koselig dag ilag med damene og du må kose deg med venninnebesøk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg