63.175 skritt i fantastisk natur

Bedriften drømmemannen er ansatt hos har flere hytter på Hovden. Vi leide Tussebu denne gang. Hadde satt oss opp på denne helga for mange uker siden, men så fikk jo mannen innkallelse til sykehuset for å operere i armen, eller rettere sagt hånda. Dermed måtte vi avbestille hele hytta. Men, så gikk dette her over all forventning, og da hytta fortsatt var ledig heiv vi oss rundt. Drømmemannen følte seg fin, til tross for at han ble sykmeldt i ei uke. Fingrene funka ikke helt og det verka en god del innimellom, uten at han sa så mye om det. Men etter å ha vært sammen i over 11 år og, nesten 24/7, så er det ikke alt han trenger å si heller …

Nå går vi heldigvis ikke på hendene når vi går tur da … Så tur ble det. Hver eneste dag. Første dagen riktignok bare frem og tilbake fra hytta til sentrum for å handle litt. Det gikk temmelig fort da vi dro avgårde, ser du, så det var ikke alt vi fikk med oss. Like greit egentlig, så fikk Jonas øvd seg som bærer. Det er litt over to kilometer en vei, så en helt grei liten tur å ta etter flere timer i bilen.

Hovden er den største skidestinasjonen i vår del av landet. Men nå går jo ikke vi på ski, så dermed foretrekker vi å leie hytte her utenom den sesongen. Hovden ligger i Bykle kommune, omtrent tre timers kjøretur fra Kristiansand. Jeg har faktisk vært her med ski på beina også, i mitt forrige liv, da jeg var gift med faren til mine tre barn. Men det er en helt annen historie.

I dag er ikke formen så skrekkelig mye å skryte av! Jeg kan nesten ikke tro at det faktisk er meg som har tilbakelagt alle disse kilometerne i løpet av helga. Vil ikke påstå at jeg kjente meg så sprek mens det sto på heller, men for en stund går det an å bite tennene sammen. For disse naturopplevelsene ville jeg ikke vært foruten. Da får jeg heller tåle straffen som kommer etterpå. Tro det eller ei, men jeg har fortsatt et ønske om at vi en gang skal dra på tur innover viddene her med telt! Akkurat nå føles vel det som om det bør forbli en drøm, men kanskje kan jeg bli litt bedre med tiden. Ikke vet jeg, men det er kanskje lurt å ikke miste håpet helt. For hva er vel da vitsen med livet?

Det har aldri skjedd før at jeg har dratt på tur uten fotoapparatet. Men det gjorde jeg altså nå. Eller, det var med meg, men forble i hytta. Det er to grunner til det: For det første har jeg innimellom mer enn nok med meg selv, å drasse på speilrefleksen ble litt for stressende i regnvær, opp og ned av sekken. Det gjelder å gjøre ting enklest mulig. Det er visst noe en lærer etterhvert, når en har vært syk en stund. Og etter 8 år på lavt gir burde jeg jo ha lært litt … Dessuten har jeg nå en mobil, iPhone 8 Pluss, som skal være sprutsikker/tåle å bli dyppa litt ned i vann. Det er jo en fin ting, har jeg funnet ut, etter å ha drukna forgjengeren to ganger. Dermed fikk jeg jo prøvd denne også. For å se om den leverer som de lover. Og bildene ble bra de. Eller hva synes du?

Det har regna hele tiden! Det var helt etter værmeldinga, så vi var klar over det. Men i går, der det siste bildet er fra, da kom sola! Nesten litt irriterende, siden vi bare skulle gjøre reint og kjøre hjemover!

Blaute ble vi, hver dag. Både utenpå og inni. Til tross for både goretex og regntøy. Ikke en gang bh’n var tørr da vi kom hjem etter frem timer på fjellet. Men tørkemulighetene i hytta var perfekte. Dessuten hadde vi med skotørkerne våre hjemmefra. Så neste dag var det på’an igjen! Akkurat det hadde vært hakket verre om vi lå i telt …

Håper du får en flott tirsdag. Det kommer flere bilder fra turene etterhvert. Kanskje litt kjedelig for dere som er venn med meg på Facebook, men håper dere overlever likevel. ♥ Selv når det er grått og blaut er det faktisk utrolig flott i fjellheimen. Bare vent og se!

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.