Hvite sjarmerende hus og stakittgjerder

Små hvite hus tett i tett. Denne idylliske flekken litt utenfor Kristiansand sentrum ligger rett ved inngangen til Ravnedalen. Her finner du to gater, Enrum og Ravnedalsveien, totalt ca. 30 boliger. De fleste er identiske tomannsboliger, pluss noen eneboliger i to forskjellige størrelser. Alt er bygd i 1920-1922 av Kristiansand kommune, da bolignøden var som verst i mellomkrigstiden. Enrum er den best bevarte hagebyen i Kristiansand og ble bevaringsverdig i 1984.

Bildene tok jeg da Jonas og jeg var på tur i forgårs. Litt over sju kilometer ble det. Tett i kalotten, kald, svett og feberhet om hverandre. Yess! Om en ikke orker, så går det tydeligvis an å gå tur likevel. Bare en kommer over dørstokkmila. Nesten alltid. For de to siste dagene har det ikke blitt noen tur. Holder på å hoste meg ihjel, har feber og føler meg skikkelig elendig. Og det bare noen dager etter at jeg var så glad for at det var så skrekkelig lenge siden jeg hadde vært sånn “normalt” syk. Skulle visst aldri vært innom den tanken!

Så nå er jeg på full fart ned på bunnen på vennelista på FitBiten – igjen. Der liker jeg meg utrolig dårlig! Det er greit nok at jeg ikke kan ligge på topp hele tiden, men på bunnen … der vil jeg ikke være. Satser på en bedre dag i morra. Iallfall såpass at jeg klarer å gå mer enn ti skritt før jeg holder på å hoste ut innvollene.

God kveld til deg som kikker innom. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

8 kommentarer
    1. Flotte omgivelser der ja 🙂 Jeg er treg som en skilpadde når det gjelder trening om dagen . Får ikke til det der. Men er i fin form ellers da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg