God helg fra blaute Kristiansand

Det har regnet på den ene siden av huset. Mens det er blå himmel og ikke en regndråpe på den andre. Vel har vi stort hus, men så gigantisk er det altså ikke! Veldig merkelig dette. Men litt morro også da. Det er da jeg forstår at jeg har et lite innholdsrikt liv. Når jeg kan more meg over regnværet lissom. 

Vel, denne uka har det ikke vært så treigt akkurat. Jeg har vært på kino to ganger! Slå den da! Først så jeg Book Club sammen med noen av syforeninga. Morsom greie, men ikke sånn helt hysterisk morsom, som jeg hadde forestilt meg. Dagen etter var var jeg til gjengjeld sengeliggende helt til jeg skulle fikse neglene klokka sju på kvelden. Fatta ikke hvordan jeg skulle klare det der, men det gikk faktisk helt greit. Og så ble jeg så fornøyd etterpå kan du tro.

Grønt er skjønt. Både her og der. Har ikke fargelagt neglene etter regnjakka, det var heller et vilt innfall jeg fikk da negledama viste meg de nye fargene ho hadde tatt inn. Men jeg måtte avgårde og kjøpe en genser i den lysegrønne fargen dagen etter, bare for å ha noe som sto i stil. Det ble HM til 199, så det kommer ikke til å sprenge budsjettet akkurat.

I går var drømmemannen og jeg på date. Spiste burger på Big Horn og så Skjelvet på kino etterpå. Skikkelig koselig å være ute med mannen. Det er ikke så ofte lengre. Og filmen var sykt spennende. Nesten så jeg var lemster i dag morges, etter å ha sittet helt anspent i to timer. Og øresusen er på topp kan du tro!

Lyden på kino er forferdelig høy! Det er så jeg har lyst til å bare gå hjem igjen med en gang filmen starter. Så der sliter jeg litt. Eller; enormt. Jeg kan ikke fatte at de må ha det så skrekkelig høyt! Men legen på Tinnitusklinikken forklarte at det ikke var de på kinoen som bestemte det der, men filmselskapet. Om ikke de som skulle vise filmen rettet seg etter det lydnivået som produsentene hadde bestemt så fikk de ikke lov å vise den der. Så da fikk jeg en forklaring på det også i forrige uke. Er overbevist om at ingen som jobber med dette her noen gang har kjent på et snev av øresus. For da tror jeg de hadde dempet lyden betraktelig. Men jeg fikk også forklart at lydene som er høye på kino er de dype lydene, og de er ikke farlige for hørselen, i følge den samme legen. Han visste om flere mødre som var bekymret for barnas hørsel, at de skulle ta skade av et kinobesøk, men det gjør de altså ikke. Her hjemme er filmene vi ser på tv som stumfilm å regne i forhold. Litt kjipt for drømmemannen, men det er enten lav lyd og kjærringa i armkroken – eller høy lyd og kjærringa i den andre etasjen. Der vi ikke har tv. Enn så lenge velger han stumfilmvarianten. Noe jeg er veldig glad for.

Jeg håper du får ei fin helg.  Her blir det nok ikke akkurat hæla i taket, men vi skal bytte stue i morra kveld i det minste. Vi er invitert til middag hos et vennepar og det gleder jeg meg til. Ho bor i en drøm av et hus, ja egentlig er både huset og tomta bare helt fantastisk. Det er dama som har sansen for kos og interiør, bare så det er sagt. Skulle hatt litt mer av de genene. Eller overskudd til å få drømmene og planene ut av hodet. For det er der mine oppholder seg for tia. Men kanskje en gang er jeg tilbake dit jeg var. Kanskje … akkurat nå inneholder dette huset kun en potteplante (siden alle de andre daua i sommer da vi var på hytta), pluss rosebuketten som jeg tvang drømmemannen til å kjøpe forrige helg. Utenom den har jeg ikke bytta rundt på verken puter eller pynt på aldri den tid. Veldig ulikt meg det der.

Nå er det fræddagstaco her. Snakkes.

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

20 kommentarer
    1. Mimremor: Ja, har regntøy i massevis! Men vurderer å skaffe noe til bikkja også. Er så lei av blaut hund! Bare så synd han er så stor, for vanlige hundedekken passer ikke. Fikk tips om å kjøpe på en hestebutikk, dekken for føll. 😀 Har sol i dag da, men begynner å bli ganske kjølig her nå. Har allerede satt på varmepumpa – og da er det høst!

    2. Uff som det regner hos dere! Godt at du kan se positivt på det. Og regnhabitt har du selvfølgelig skaffet deg! Flott med de fargene i grønt, og flott at dere gikk på date!

    3. Jeanette Nilsen: Hei Jeanette. Jeg har skrevet mange hundre blogginnlegg etter dette. Så det er bare å lese. Jeg mener fortsatt at jeg ikke var deprimert, ikke da og ikke nå. Det må jo gå an å være lei seg uten å bli proppa full av antidepressiva? Det hjelper kanskje noen, men jeg er helt overbevist om at det er mange som går på det der, som ikke trenger det, men heller burde ha annen hjelp. Piller er en enkel løsning for legene, men vil påstå at de forringer livet til mange pasienter. Det har skjedd ufattelig mye i livet mitt disse årene, og det er dessverre ikke så mye som kan kalles positivt. Men jeg er her fortsatt og forsøker stadig å si til meg selv at det sikkert blir bedre etterhvert … send meg gjerne en mail eller melding på messenger om det er noe du har lyst å spørre om/lurer på. Vet ikke om jeg kan hjelpe med noe, men noen ganger kan det jo faktisk hjelpe å bare lette på trykket ovenfor personer du ikke en gang kjenner.

    4. Sliter med depresjon og angst. Leste ett blogginnlegg fra deg fra 2011……hvordan går det nå? Skulle gjerne ønsket meg ett blogginnlegg om hvordan det har gått disse årene 🙂Vh Jeanette

    5. deveny: Hehe … synes vi har klart å holde ganske godt på den romantikken her i huset jeg da. Etter 11 år kan jeg fortsatt kjenne sommerfuglene i magen. Men det er jo absolutt å anbefale å komme seg ut litt. En ser liksom partneren gjennom litt andre øyne når en er ute blant folk. Selv om det muligens har med at den kjipe joggebuksa og t-skjorta er bytta ut i noe litt mer kledelig. 😉

    6. frodith: Takk, takk. 🙂 Har endelig kommet over ei negledame som gjør det tilnærmet perfekt. Ingenting å irritere seg over. Og jeg elsker fine, velstelte, lange negler.

    7. Anonym: Takk. Jeg synes nesten jeg er gått i hi i forhold til tidligere. Men prøver å skjerpe meg. Det hjelper for det meste å være litt sosial og finne på ting utenfor husets fire vegger. 😉 Så får bare dagen derpå være litt klein …

    8. Toini: Tusen takk. 🙂 Dagen i dag kom med sol her på palmekysten, så det er slett ikke så verst. Når jeg bare har kommet over morraformen og alt det der som jeg virkelig hater ved dette livet mitt. Føler meg som om jeg er 105 år hver eneste morra jeg. Ikke gøy. Men så blir det som regel bedre utover dagen.

    9. Laila MA: Har alltid ment at film er best på kino jeg. Men det har vært særdeles lite kinobesøk på oss de siste årene, nettopp pga. lyden. Ørepropper og slikt er ikke noe for meg. Sikkert det samme med vatt. For da blir lydene jeg har inni der skikkelig forsterket. Og det er verre enn verst.

    10. MJmettejosteinsdatter: Takk, takk. Synes film er aller best på kino jeg. Hjemme klarer jeg ikke helt å følge med. Er så mye jeg må gjøre … eller tenke på. Haha. Men på kino må jeg pent sitte still, uten å fikle på mobilen til og med, til filmen er ferdig. Så egentlig elsker jeg å gå på kino. Hadde bare lyden vært litt lavere.

    11. foreignerat50: Takk. Ble veldig fornøyd med de neglene. Har også jobba i helsevesenet i halvannet år, for en stund siden, og det verste ved hele jobben var at vi måtte ha helt korte negler, uten noe som helst pynt/lakk. Hadde jeg bodd aleine, så hadde jeg nok aldri hatt tv’n på. Men nå gjør jeg jo ikke det da … 😉

    12. fine negler som passer til jakken og jeg like grønn farge. Kunne tenke meg å lakkere negler, men jeg jobbe ri helsebransjen og der er ikke lov for oss å ha det.
      Ellers hadde vi også problemer med høy lyd på kino da vi tok med noen eldre for å se på Mamma Mia film. En dame måtte bare gå ut. Klarte ikke høylyden. Og nå skjønner jeg hvorfor det er slik etter din forklaring.
      Vi har tv i hus, men den blir samler bare støv:)

    13. Jeg elsker grønt så den neglelakken var helt super 🙂 Ja, lyden er høy på kino. Noen filmeer er det uansett best å se på stor skjerm. Kanskje du kan prøve med litt vatt i ørene. Det demper forhåpentligvis det værste. Nyt dagen!

    14. Ja grønt er skjønt…nydelig negler! Så koselig med kino..men skjønner at det tar på….jeg har slutta helt med kino besøk..det er helt ulidelig å sitte så stille i en stol…med mye folk og lyd….Håper du får en fin helg og du må ha en god ny dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg