Ut på tur … med turboen på

Vi er i skikkelig dårlig form vi som bor i dette huset. Og jeg må jo bare prøve å gjøre noe med det. Det vil si drømmemannen får ta seg av sin egen form, noe han ikke er så interessert i. Men jeg har mer enn nok med meg og bikkja igrunnen. Det har vært mange “dasseturer” i det siste. Altså tur i sneglefart. Og som alle vet så blir en ikke sprekere av det. Men det har vært alt jeg har orka. Bortsett fra denne uka. Da har jeg fått satt inn turboen litt. Noe som passer Jonas midt i ræva. 

For han liker dasseturer han. Snuse litt her, snuse litt der. Tisse litt her, tisse litt der .. helt til tanken er tom. Men da fortsetter han å late som han tisser likevel. Snål fyr! Sånn tur på litt høyere turtall betyr jo strengt tatt at all den der snusinga og tissinga forsvinner. Og da tror jeg Jonas synes at tur bare er noe tull. Han peser og sinker, og når vi skal hjem henger han skikkelig på slep. Helt motsatt av alle andre andre som er ute på luftetur, der de fleste eierne henger på slep etter de firbeinte.

I går forsøkte jeg faktisk å jogge litt. Altså. Gå noen meter – jogge noen meter. Da måtte jo til og med sandalene jeg har gått på siden april vike plassen for joggeskoene. Fyttikatta! Jeg klarte det faktisk. Litt. Men da jeg kom hjem og fikk dusja gikk all futten ut av kjærringa. Så bivirkningene var kanskje ikke helt verdt det forsøket. Og hva er egentlig vitsen? Jeg er 55 år og har ikke jogga siden vi måtte løpet 60-meteren på skolen! Under tvang.

Det ser jo flott ut. Når folk kommer joggende, nesten halvflyvende litt over bakken. Så lette som ei fjær. Men jeg er redd synet når Jonas og jeg kommer ikke helt kan sammenliknes med det. Derfor driver vi ikke med denslags når det er andre folk til stede. Bare dypt inni skogen, gjemt mellom alle trærne. På en sti vel og merke. Og det er egentlig der vi liker oss best. I fred og ro, med bare skogens lyder, og øresusen da, som overdøver det meste. For meg. Regner med at bikkja ikke hører den, selv om han er ganske merkelig når jeg har dårlige dager. Akkurat som han også blir syk.

Høsten kan være flott den. Og til og med jeg ble visst metta av sol og sommer i år. Noe som aldri har skjedd før i historien. Jeg gleder meg faktisk vilt til kjøligere netter. Og fra i dag blir det visst litt væromslag her, men en del færre varmegrader. Det føles igrunnen helt greit. 

Vi hadde tenkt oss en tur på hytta nå. Men siden helga blir temmelig klissvåt så dropper vi det. Så det blir en stille og rolig hjemmehelg for oss tre. Med besøk av drømmemannens barn og barnebarn til søndag. Er en stund siden vi har sett de nå, så det blir koselig. God helg fra meg til deg.

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

20 kommentarer
    1. MJmettejosteinsdatter: Det er skikkelig frustrerende det der med å ikke klare det man vil! Men litt er som kjent bedre enn ikkeno’!

    2. Vera Lynn: Det var mange som fikk oversvømte kjellere her sist helg ja. Deriblant min datter. Og der har aldri vannet kommet inn før. Det pipla opp gjennom gulvet og rett inn gjennom betongen! Enda de ligger på en topp. Merkelige greier. Men det har muligens med at jorda har vært så enormt tørr i hele sommer. Ikke vet jeg.

      Det blir jo mest gåing her også. Jeg er ikke skapt for å løpe! 😉

    3. Mimremor: Hihi … den dørstokkmila kan være skrekkelig uoverkommelig til tider. Tror vi har hilst litt på det hver og en av oss innimellom.

    4. Det har jammen kommet mye vann nede hos deg, etter det jeg kan se på nyhetene… Nei vettu, jogging driver heller ikke jeg med, og har aldri gjort det. Jeg nøyer meg med å gå fort, når kroppen tillater det. Det gjør den ikke alltid. Det har i grunnen vært dårlig med turer i sommer, og det har jeg fått svi for nå… Må bare se å komme meg ut for å trene opp muskelaturen igjen ;o))

    5. Brit: Hehe… om det skulle skje må du for all del få noen til å filme!! Her veier bikkja snart like mye som kjærringa! Men nå er han på øyeblikket tre år, og forhåpentligvis utvokst.

    6. margarites: Tror syndefloden har inntatt Sørlandet. Det er krise for veldig mange som bor litt lavere i terrenget enn oss… triste greier. Nå venter vi bare på fortsettelsen, for det er visst mer vann på gang i dag og i morra. Enn så lenge skinner sola!

    7. Nei…… man må gjøre det man klarer. Men det er forståelig når man ikke klarer det man ønsker lenger. Det har jeg kjent på med ryggen som har hindret meg i mange ting. Men nå er ryggen bedre og jeg når lenger og er glad for det.
      En tur ut er godt for kropp og sjel uansett lengde og høgde. Men dette med at en vil mere, er ikke noen god følelse 🙁 klem

    8. MJmettejosteinsdatter: Formen kommer ikke sigende her. Det stopper opp på et punktum, jeg blir liksom bare utmatte. Ganske frustrerende. Men har vært sånn så lenge jeg kan huske. Ute er jeg jo, hver dag. Men turene er ikke alltid ei mil lengre….

    9. fruensvilje.blogg .no: Var ute å gikk med ei venninne tidligere i uka. Ho var så sprek som aldri før, sa ho. Jeg følte meg på bånn! Men så har det vel litt med hva utgangspunktet var da. Jeg var iallefall fortsatt mye sprekere enn ho. 😉 Men dårligere enn jeg har vært.

    10. Toini: Takk. Godt vi bor på en topp, hvis ikke er faren for at halve huset hadde stått under vann ganske nær. Kritiske tilstander her, og mer vann er i vente!

    11. frodith: Kjennes litt ut som det ikke er bra… derfor jeg aldri har vært noen løpedronning. Litt mer som flodhesten, passer best i vann! 😀

    12. Kjøterne mine liker også best labbeturer. Men nå er den ene 15 år gammel og den andre en chihuahua – og det skal vel litt til at chihuahuaen trekker av gårde med ei kjerring som nesten veier et tonn…

    13. Håper du ikke har regnet bort i dag? Så noen bilder på nyhetene fra Kristiansand med VELDIG mye vann. Gåturer er vel greit, mye bedre enn å jogge. Man må bare gå litt lenger i tid enn dem som jogger. Jeg tenker at det er det som er min treningsform. Du fant noen flotte høstmotiver på turen din 🙂

    14. Hei!
      Fint å rusle avgårde og kanskje småjogge av og til 😀 Bare det å komme seg ut er jo topp da – og så kommer formen sigende 🙂
      Ønsker deg en god helg og sender en klem din vei <3

    15. greit å ta noen tak innimellom selv om det betyr att lufta går litt ut etterpå,har nok hatt vel rolige dager jeg også i det siste og det merket jeg da jeg tok en fjelltur i dag,kjente min egen puls i tinningen når jeg kom på toppen :=)

    16. Hvis du har LYST til å løpe litt innimellom gåinga så spiller det ingen rolle hvor gammel man er..:-) Bare å gjøre det det. Kan jo ikke skade kanskje. Jeg får vondt i menisken, men i skogen går det greiere 🙂 Ha en fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg