Gave til en nyfødt

Det er en stund siden denne ble ferdig. Men babyen kom ikke før natt til i går, så dermed ble den liggende litt her. Jeg hadde ingen planer om å strikke en babypose. Tvert i mot. For jeg skulle jo gjøre ferdig jakka til mitt eget barnebarn. Men sånn gikk det ikke. Da reklamen for denne teppeposen dukka opp på Facebooken min var det ingen vei utenom.

Er den ikke fin? Lettstrikket var den også. Jeg strikka mens jeg så på tv om kveldene, og det tok ei snau uke. Men etterpå mista jeg litt ånden, så jakka til barnebarnet mangler fortsatt en arm. Skulle ønske jeg ble bitt av strikkebasillen slik som andre rundtforbi. Men her går det i rykk og napp. Veldig på noen uker, veldig av flere måneder. Har litt å gjøre med formen også da, for noen ganger orker jeg ikke en gang ta i strikkepinnene fordi det verker over alt. Men innimellom går det heldigvis greit.

Strikkepakken kjøpte jeg hos bluum.no. Og babyen som fikk den ferdige posen er dattera til ei venninne av dattera mi. Ikke fordi jeg pleier å gi gaver til alle de som får barn, men ho var rett og slett bare heldig med timingen her. Håper ho blir fornøyd, og at den blir brukt. Siden jeg hadde litt garn igjen så ble det ei lue etter fri fantasi i tillegg.

Kanskje blir det flere slike poser. En gang jeg får strikkeånden over meg igjen – etter at den nesten ferdige jakka er helt ferdig, og etter at jeg har strikka en genser til barnebarnet på ni. For jakka ho skulle hatt ble bare halvferdig, men er allerede for liten. Sannsynligvis fordi ho vokser i rekordfart. For det kan vel umulig ha noe med mormoras somling å gjøre??

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

10 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Takk. Vettu, jeg starta veldig tidlig på disse jakkene, nettopp fordi ungene skulle vokse inn i dem, og jeg skulle ha litt god tid. Men det var tydeligvis ikke nok.

    2. Mormorer somler ikke! Mormorer er bare veldig omtenksomme så ting tar bitte litt tid… Sånn er det med den saken. Flott ble den i alle fall 😉

    3. en utrolig fin babypose,den blir helt sikkert godt likt og godt brukt,her går det i genserstrikk som skal bli julegaver neste jul,jeg strikker stort så barna kan vokse inn i plaggene ,bedre det enn et plagg som blir for lite før det er ferdigt :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg