Ikke den beste uka …

God formiddag der ute. Her hos meg har det vært særdeles stille siden sist jeg var på bloggen. Gikk en lang tur på mandag, og etter det ble alt galt. Så dermed har det blitt lite både av det ene og det andre denne uka, men nå kommer jeg meg igjen! Eller i går da, så da hadde drømmemannen og jeg en liten fire-kilometerstur rundt Kvernhusvannet i Søgne litt utpå kvelden. Akkurat i det sola gikk ned.

Jeg hadde også besøk av ei venninne tidligere på dagen. Vi har hatt veldig god kontakt oppigjennom, men da ho fant seg en ny type ble det nesten slutt på det vennskapet. Han er nok ikke så interessert i å ha kontakt med oss, eller så mye annet som har tilknytning til fortiden hennes. Dessverre. Så det var skikkelig koselig da den meldinga tikka inn på mobilen på morrakvisten. 

Disse øverste bildene er fra sjøsiden ved Kvernhusvannet. Det ligger ei speiderhytte her (tror iallefall det er det). Og det er friområde som er tilgjengelig for alle. En kan til og med legge til med båten på brygga nedenfor.

Ellers er veien rundt vannet egentlig veldig lett å gå. Men akkurat i går kveld var det litt tungt, til tross for at snøen var godt nedtråkket. Men det er jo et populært område, så vi traff en del folk og hunder på rundturen. Og det er litt slitsomt med denne hunden vår som absolutt vil bort og hilse på alt av firbente vi skal passere. Ingen vil jo hilse på han lengre. De aller fleste andre hunder blir jo redde bare de ser han, og begynner å bjeffe lenge før vi passerer. Og om han da bjeffer igjen så er det jo vi som har en gal hund! Jaja … er vant til det der jeg, siden jeg har hatt schæfer i alle år. Men må innrømme at jeg synes det er skikkelig urettferdig at små gneldrebikkjer kan få gjøre som de vil! Så her er det absolutt størrelsen som teller!

Egentlig er det ganske deilig å gå på denne tiden av døgnet. Sånn rett før en tar kvelden i sofaen. Blir sikkert mer av det nå som det blir lysere, og forhåpentligvis mindre snø etterhvert.

Mannen tar påskeferie fra i dag. For første gang på de årene vi har vært sammen. Har aldri hatt som vane å ha fri disse dagene jeg heller. Så jeg håper på fint vær, slik at vi kan ta noen dagsturer den kommende uka. Om helsa holder … og å håpe på det er jo omtrent som å håpe på den berømte lottogevinsten! Men, det er jo viktig å ikke miste motet helt også da. 😉

I dag skal jeg til byen og sjekke stærene. Altså til øyenlegen. Så får vi se hva han sier, om jeg ser dårlig nok til å bli operert. Jeg sleit jo allerede veldig de siste årene jeg jobba, så fra mitt synspunkt er det på tide å gjøre noe. Om det er mulig da. Selv om jeg ikke akkurat ser frem til at noen skal rote rundt inni øynene mine. For akkurat det er ganske skummelt … tenk om det skjer noe galt så jeg blir blind?

Jepp. Jeg er litt pingle. På noen felt. Og det er enda verre ting som kommer. For siden jeg har hatt så vondt i magen over lang tid, så er det sendt en ny henvisning til spesialistsenteret. Dermed skal jeg snart få stappa slanger inn både her og der for å kikke litt på innmaten. Det kjennes ut som om jeg har betennelse midt i magen, mellom navlen og brystet. Det har vært oppblåst og varmt og forferdelig vondt. Men det kommer og går. Det tok seg skikkelig opp da jeg spiste litt spekemat her en kveld, og det var mye verre om nettene enn på dagen. Merkelig greier.

Jeg avbestilte den timen jeg hadde rett før jul. Fordi jeg ikke turde. Men med min bestemors kreft i magen, som endte i utlagt tarm da ho var 40, er det kanskje ikke så lurt å bare overse dette her. Selv om jeg kommer til å føle at hele undersøkelsen er et overgrep. Så jeg har sagt ifra at jeg må ha beroligende, hvis ikke så går jeg bare hjem igjen. Aller helst har jeg lyst til å ha med meg noen inn. Helst mannen min. Sånn at han kan passe på meg. Men det går vel ikke, og han har sikkert ikke spesielt lyst til det heller …

Egentlig tenkte jeg først det var tablettene som ble for mye for magen. Så jeg droppa de i tre dager. Alle sammen. Men det var jo ikke spesielt lurt, for da ble jeg jo liggende her med en verkebyll av en kropp, pluss migrene på toppen av det hele. Så det fine været vi har hatt noen dager fikk jeg bare nytt fra sofaen. Og det er skikkelig kjipt. Da er det iallefall mye bedre å være frisk og oppegående, selv om en da må være på jobb og se på finværet gjennom vinduet der. Om en i det hele tatt har noe vindu da. Jeg hadde kontor noen år en plass der vi bare kikka rett ned i et kjøpesenter. Ante ikke hva salgs vær det var før vi var ferdige for dagen. Fordelen da var jo at du ikke ante hva du gikk glipp av …

Ønsker deg en fin dag. ♥

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi.

12 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Veldig koselig å ha besøk ja, ho var faktisk forloveren min da jeg gifta meg med drømmemannen, så vi var veldig nære. Følte fortsatt vi var der, selv om det var lenge siden vi var på tomannshånd.

    2. Laila MA: Tusen takk. <3 Ordner seg gjør det vel ikke, men det går jo litt opp og ned, så noen gode dager hadde vært greit snart. Gjerne over tid. 😉

    3. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk for fine ord. 🙂 Han starta første fridag med å pusse alle vinduene i hele huset! For en mann! <3

    4. frodith: Takk. 🙂 Ja, noen ganger er menn noe dritt. Men i dag kom jeg hjem fra litt egenpleie (neglestell) og da hadde drømmemannen min pussa alle vinduene i hele huset! Han er gull verdt!

    5. ligaya: Takk. 🙂 Trodde også jeg var blitt vant til det, men så eskalerte det noe veldig og dermed ble jeg helt utslått. Kommer visst ikke tilbake der jeg var heller. Det blir bare verre og verre hos meg .. 🙁 men det verste er likevel at jeg er så sliten alltid. Det er ikke like lett å overse som vondtene.

    6. Vakre bilder du har her.
      Ja, smerter i kroppen kan man å bli deppa…har også blitt diagnotisert det samme ettersom det ikke finner svar på hvorfor jeg har smerter i kroppen. Men jeg prøver å se det positive ting i livet og veldig takknemlig at jeg kan fortsatt jobbe. Jeg er blitt vant med det ( smerter) og så lenge jeg klarer å bevege meg er jeg glad:)
      Håper at det ordner seg med alt som tynger deg!

    7. Så koselig med besøk av venninnen din, synd at dere ikke har mer kontakt da. At det blir sånn pga menn…dumt. Håper du får en fin påske <3

    8. da håper jeg du får en mye bedre påskeuke :=) det må du bare få når drømmemannen er hjemme.Grå stær skal vistnok være en kurant opperasjon å ta,bare husk å ha med solbriller så øynene får kvile etterpå.
      Lurt å få undersøk magen ja,og lurt å be om beroligande også,jeg anbefaler smertestillande også og ikke gi dem lov å begynne før du har fått smertestillande :=) MASSE LYKKE TIL.
      Det var aldeles nydelige bilder,med et slikt bilde er det lurt å ta turen på det tidspunktet ja.Synes hunden din ser utrolig snill ut jeg,en skikkelig kosebamse rett og slett hi hi ,og jeg er enige i att små gneldrebikkjer godt kan lære litt oppdragelse dei også ha en fin kveld da

    9. Nydelige bildere fra turen 🙂
      Ja øye-greier er ikke min sterke side heller………… men det er bra om det kan hjelpe på da 🙂
      Lykke til!!!
      Dumt når vennskap ikke går lenger pga partnere……….. men sånn er det av og til 🙂 Har vært bort i det jeg også…….. men hyggelig at hun tok kontakt!
      Ønsker deg ellers en flott dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg