Kulda slipper taket

Det er grått ute. Tåke og bare to minus. Som visstnok kjennes ut som 8. Sier yr. Så da kan det kanskje se ut som om vinteren er på hell for denne gang. Snøen forsvinner kjapt når tåka ligger rett over hustakene, men enn så lenge er det ikke regn i vente.

I veien hos oss har det ikke blitt skuffa siden helga. Den er blitt særdeles smal og full av oppkjørt snø som ikke gjør det så veldig lett fremkommelig. Det er skikkelig sleipt. Men ute på hovedveien er det selvsagt fint. Og sykkelstiene ble brøyta i går morges, eller muligens på natta, for da har de jo dobbelt betalt for samme jobben de som brøyter. Kvelden før vassa jeg i snø til over ankelen da Jonas og jeg var ute. Det var tungt det!

Kanskje er brøytebudsjettet brukt opp alt? Det er rart med det, hvert eneste år hyler de ut om hvor mye det koster med all denne snøen. Den har kommet som julekvelden på kjærringa – år etter år. I hele mi levetid. Er ikke det litt merkelig da? Vi bor jo tross alt i Norge, og har alltid hatt vinter. Men så hyles det både her og der, om snøkaos og elendighet. At vi burde holde oss inne. Bla, bla, bla. Skulle jo tro vi aldri hadde sett snø før.

I dag sto jeg opp før 7. Ikke fordi jeg var så sabla opplagt akkurat, men fordi jeg skal til legen. Og i dette føret så regnet jeg med at jeg ikke kunne ta bilen min, for den er ikke akkurat en vinterbil. Så jeg måtte beregne god tid til å komme i gang, ta pause, dusje, ta pause, kle meg, hvile litt til de verste heteturene er gått over, ta på litt sminke, og så spasere til byen. For å ta buss, det er helt uaktuelt. Jeg kan ikke fordra bussen. Men så tikka det inn ei melding fra drømmemannen, om at han hadde tatt konebilen, så da står mannebilen klar til bruk for meg. Er det rart jeg er glad i den fyren? 😉

Ikke det at jeg liker den bilen så godt. For den er alt for stor i forhold til min. Men den er sykt god å kjøre, det skal den ha. Men når en skal en plass, så må den jo også parkeres. Og det er da størrelsen plutselig blir en ulempe. Må bare finne et parkeringshus der det er god plass mellom bilene og god plass til å kjøre inn og ut. For her det er så mye bil rundt meg som jeg absolutt ikke er vant med lengre. Om jeg skal sammenlikne med Smarten, blir det blir fra den ene ytterligheten til den andre dette. I Smarten snur jeg meg bakover, og får nesten bakruta i nesa. Her er det mange mil både for- og bakover. For ikke å snakke om bredden! Jeg føler jeg mister hele kontrollen, og det liker jeg jo ikke.

Som du kanskje skjønner så er jeg ikke videre glad i å kjøre bil heller. Spesielt ikke andre biler enn mi egen lille loppe. Men bil er bil, og det er mange hakk bedre enn bussen! Hadde det enda vært mye rimeligere enn å kjøre selv kunne jeg heller ha vurdert det innimellom … men slik jeg ser det i dag finner jeg absolutt ingen positive sider ved å velge kollektivtransporten.

Jeg er trøtt som en strømpe egentlig. Var på kusinetreff i går kveld, og det var som vanlig veldig koselig. Men kjenner det både her og der i dag. Skulle nesten tro jeg hadde vært på fest.

Lurer på om jeg holder på å bli syk. Jeg hoster og nyser, er tett i topplokket og har sykt vondt i halsen, så det er mulig det er et eller annet på gang her. Akkurat den influensafølelsen har jeg jo gått rundt meg i kroppen i årevis, så om det faktisk er influensa så kommer jeg sikkert ikke til å merke så mye forskjell på det. Tar det bare som noen av de skikkelig forferdelige dagene – igjen!

Det er lillelørdag! Så jeg regner med det nesten blir hæla i taket og tenna i tapeten hos deg da. Hehe. Kan du huske hvor gøy den kvelden kunne være før i tia?

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

6 kommentarer
    1. Brit: Vi har et forholdsvis nytt parkeringshus i sentrum. Det er fantastisk! Ingen skrutrekkervei ned i undergrunnen, ingen krappe svinger. Jeg parkerte der! 😉 Med min bil trenger jeg jo ikke tenke på slikt en gang. Den er så liten at jeg har lov å parkere på tvers til og med. Elsker den bilen.

    2. Margrethe: Det gikk greit, jaffal kjøringa. Innimellom er jeg så sliten at jeg ikke kjører i det hele tatt. Er redd jeg ikke skal reagere fort nok om det trengs. Men i går var det bare fordi jeg ikke liker å kjøre den bilen. Men kom til og med både inn og ut av vår egen garasje, og der står det om millimeter på bredda. Drømmemannen tar inn speilene han, men jeg fant jo ikke den knappen jeg da! :)) Så jeg rygget sakte, men sikkert ut, uten å komme borti noe. I parkeringshuset var det god plass. Er bare oppi hodet mitt denne bilen er så diger sikkert.

    3. Jeg elsker å kjøre bil, men helst min egen lille bille.
      Gubben hadde en sånn stor pickup med kasse ba en stund. Suveren bil å kjøre. Konge på veien 4 hjulstrekk og alt – men så var det dette med parkering da… Fant det øde hjørnet lengst inne på parkeringsplassene når jeg lånte den, slik at jeg slapp å rygge…

    4. Hmmm – ikke så morsomt å skulle så mye på dette føret og når du ikke er glad i å kjøre heller…. men men… håper legebesøket gikk greit da! Her er det ikke særlig lille-lørdan-feiring, men, hehe…. kanskje jeg skulle slått hæla i taket litt? Klem <3

    5. fruensvilje.blogg .no: Takk. 🙂 Det gikk helt greit med bilen. Bare meg som ikke liker meg noe særlig når jeg FØLER at jeg ikke har 110% kontroll.

    6. etter dager med sol og mange kuldegrader så snør det tett ute hos oss nå,men det er plussgrader så det går uansett den rette veien så får vi også bare tåle litt snø,det er mars og da blir den ikke liggande lenge den som kommer nå.
      Håper du ikke blir syk med innfluensa nå da,det er kipt å få det,og lykke til baåde med legebesøket og kjøring av bil ,ja for ikke å snakke om å parkere bilen da :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg