Rusletur langs sjøkanten

God formiddag til alle dere fine der ute. Egentlig vil jeg bare starte med en liten takk i dag, fordi dere gjør hverdagen min veldig mye bedre, ved at jeg føler jeg hører til en plass. Spesielt siden jeg ikke er i jobb, og til tider er ganske usosial sånn i privaten også. Det er en god følelse å “høre til” om det så bare er et fellesskap på en bloggplattform. Dessuten har jo jeg blogga helt siden oktober 2010, og mange av dere har hengt her sammen med meg alle i årevis. Så selv om jeg ikke har møtt noen, så føler jeg jo at jeg kjenner dere ganske godt likevel. En samling koselige, morsomme mennesker som jeg setter stor pris på, som jeg ler sammen med når det har skjedd noe morsomt, og som jeg ofte tenker på når det er ting som ikke er så bra.

I går kveld var drømmemannen og jeg på tur i byen. Langs sjøkanten. Akkurat litt for seint til å få med de aller fineste fargene før mørket overtok helt, men blåtimen er jo heller ikke å forakte. Det eneste jeg angret litt på var at jeg bare hadde med mobilen, og ikke kameraet, for det blir litt vel kornete bilder når lyset forsvinner. 

Vi starta turen ved den Gamle Lundsbroa. Herfra gikk ferden langs Otra og ut til Tangen. Det var forferdelig kaldt, selv om gradestokken ikke viste mer enn fem minus. I dag er det forresten åtte kalde grader ute, og yr forteller at det føles som minus 18! Dette er her vi ikke helt vant med på palmekysten! Men det er bedre enn slapseføre og fire plussgrader, sånn når snøen først ligger her altså. Det er rart så mye mindre snø det er i sentrum, enn her hos oss. Avstanden er bare tre kilometer, men vi ligger jo 100 meter høyere sånn omtrent. Så en må vel bare regne med det når en bosetter seg på en topp.

Bildet over viser Tangen videregående skole til høyre. Det er en flott, forholdsvis ny skole, med en fantastisk arkitektur. Jeg hadde likt å gå her om jeg fortsatt var ung og lovende. Faktisk er jeg nesten litt misunnelig på de som har den sjansen …

Bebyggelsen på andre siden av elva er Høivold Brygge. Om du har lyst til å bo her kan du jo kikke på denne annonsen. Og nei, jeg har ikke provisjon av salget, var bare en helt random annonse jeg akkurat fant nå. 😉 Selve boligkomplekset ser ikke videre pent ut sånn fra utsiden, de fikk mye pepper da det ble bygd. Fuglefjellet, og det som verre er, har det blitt kalt oppigjennom. Men det er sikkert helt topp for de som bor der, med garasje i kjelleren og mulighet for båtplass rett utenfor stuedøra.

Det begynner å bli litt vel mørkt når vi runder Tangen Ytterst. Litt for mørkt til at jeg kan få tatt noen fine kveldsbilder fra Fiskebrygga, så neste gang får vi starte i den enden heller. På bildene over ser vi utover Byfjorden, og langt der ute ligger hytta og bare venter på sommer og sol, slik at noen gidder å være der ute. Utedo og ti minus er ikke helt mi greie.

Bystranda og Aquarama i bakgrunnen. Her fins det også et flott hotell, og booker du rom der så vil jeg si at du ligger midt i smørøyet, enten du er ute etter litt egenpleie eller om du har unger med på turen. Jeg har kun vært i Aquarama et par ganger, rart med det, når det er noe som befinner seg i den byen du bor i. Det blir liksom ikke så veldig interessant lengre da. Dessuten er ikke lydene i et badeland helt forenelig med tinnitus, så en halvtime her og jeg er halvdød. Dessverre. For jeg elsker jo både vann og svømming, men har altså visse begrensninger når det gjelder hvor jeg kan oppholde meg … og akkurat det er litt kjedelig.

Der tenker jeg grensen for å vise nattbilder er nådd. Det over her er igrunnen heller ikke godt nok til at jeg har lyst å være bekjent av det. Men det passa greit som en avslutning på denne lille rusleturen fra i går kveld. Så der fikk litt av Kristiansand sin egen lille reklame, helt gratis. Og til dere jeg bare kjenner gjennom bloggen, om dere skal hit en gang, så gi et lite pip. ♥ Kanskje kan vi møtes?

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER. ♥ Følg meg gjerne om du liker hverdagsblogger fra sytende, middelaldrende kjærringer, fine bilder og noen turopplevelser i ny og ne. Det du ikke liker kan du jo bare scrolle glatt forbi. 

14 kommentarer
    1. Wenchepia: Takk. 🙂 Ja, vi har veldig mange fine plasser å gå tur, sånn rett i nærheten egentlig. Og det er jeg veldig glad for.

    2. frodith: Det kunne blitt gøy! Men jeg er altså ikke en slik som hopper rundt som en frosk eller går med rosa parykk i all offentlighet. 😉 Men det vet du jo.

    3. fruensvilje.blogg .no: Ja, du har vel vært der hele tiden, og det er kjempekoselig. Kristiansand er en flott by, litt dau på vinterstid og veldig overbefolket på sommeren. Men sånn er det jo bare. Husker ei venninne av meg kalte det for et fergeleie en vinter ho var her. Danskebåten går herfra, og mer var det visst ikke å skryte av på denne tiden av året. 😉

    4. vakre bilder fra blåtimen ,det kan være like fint det også og vi får se kor vakkert det er i Kristiansand når kvelden senker seg.
      Jeg har iallefall fulg deg i mange år,og håper jeg får følge deg i mange år til :=) er desverre ikke så ofte i Kristiansand,har vel strengt tatt bare vært der 1 eller 2 ganger i hele mitt liv,men skulle vi finne på å dra den veien så piper eg :=)

    5. Vakkert men kaldt … 😮 Men er jeg i nærheten , så piper jeg, det skal jeg love. Her har det vært hundre kuldegrader i dag, minst… Fysj!! 😀 Ja, her i bloggblokka hører du til , ingen tvil om det 🙂 God klem <3

    6. Jeg føler også at bloggen gir litt “mening” til de ellers ganske så like dagene.. :)) Flotte bilder i blåtoner ..og det så ut som et fint sted å gå tur.. syns dette var skarpe bilder til å være ettermiddag jeg :)) Hyggelig å ha blitt kjent med deg og bloggen din også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg