Ny uke – nye fotoutfordringer

Her kommer ukas fotoutfordring fra Solviwar. Og jeg henger meg på denne ganga også. Jeg har sikkert godt av å ha noen sånne “ting jeg må gjøre” i løpet av uka, istedenfor å bare ta alt som det kommer, eller bare sitte og tenke på alt jeg burde ha gjort. Den der lista er nemlig enormt lang nå, så lista til Solviwar er jo mest for peanuts å regne om en skal sammenlikne .. hehe. Dessuten er det jo som med alt annet, uansett lengde, en kan jo ikke gjøre annet enn å starte i den ene enden og jobbe seg oppover. Eller nedover, om det er den veien du ønsker å gripe fatt i ting. Akkurat når det gjelder fotoutfordringen har jeg for vane å begynne på toppen og jobbe meg nedover. Sånn omtrent. Noen ganger hopper jeg litt, men sørger for at jeg får med meg alt til slutt uansett.

Når det gjelder livet generelt er det ikke så lurt å jobbe seg nedover. Tro meg. Den trappa opp igjen kan bli ekstremt uoverkommelig om en kommer langt nok ned, eller blir der litt for lenge. Så sånn sett er det nok lurest å holde seg mest mulig opp mot toppen, iallefall ikke ta for mange nedturer før en forsøker å klatre litt igjen. Om ikke annet bare for å sjekke om en faktisk klarer det, denne ganga også.

Jeg trør til med første oppgave: FOLKEMENGDE. Og her ser dere rett og slett drømmemannen i full utfoldelse midt i Gambias jungel, dansende med halvparten av stammemedlemmene i en eller annen stamme som var kommet for å underholde oss. Det var trommer og skriking, tramping med føttene og ville hyl. Vet ikke hvem som underholdt hvem jeg, etter at mannen min entret forsamlingen. Men jeg har iallefall ikke ledd så godt noen gang før … for det første så hadde han ikke snøring på hva han bega seg ut på, for det andre så var han omtrent dobbelt så stor som alle de andre. Innsatsen var det heller ikke noe å klage over. Om en bare vil nok, så går det meste tydeligvis.

I 2009 hadde vi altså en fantastisk ferie i Gambia. Drømmemannen og jeg. Første uka var vi på rundreise, og da kryssa vi grensa mellom Gambia og Senegal opptil flere ganger. Vi overnatta i de merkeligste hytter langt ute i bushen, helt uten den vanlige komforten vi er vant til. Men for en opplevelse. Andre uka var mer som en vanlig sydenferie. Hotell rett på stranda. Trykk på linkene (de grønne ordene) om du vil se mer fra denne ferien vår.  

En av oppgavene byr på litt problemer her. Eller en ekstra liten utfordring, om det høres litt bedre ut. Snølykt. Jeg tror ikke jeg har lagd snølykt siden ungene var små, og det begynner å bli en liten stund siden. Ikke har jeg bilder av det heller og ikke kan jeg få laget meg en ny lykt nå, for snø har vi ikke. Så den der får jeg gruble litt på, før jeg eventuelt bare dropper den. 😉

Og det er jo lov. Hopp over, kutt ut noen, ta de litt i din rekkefølge, ta flere samtidig. Her står du helt fritt. Bare husk å gi beskjed til Solviwar at du er med, og husk å linke til innlegget hennes der oppgavene står.

Om du ikke allerede er med, så kan du jo begynne i dag? 

Håper du får en fin start på uka. ♥ Jeg skal snart til legen. Jepp – mitt andre hjem! Har altså ikke frivillig flytta inn der, men noen ganger går det som sagt ikke helt som en hadde planlagt … 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HERFølg meg gjerne.

10 kommentarer
    1. frodith: Ble litt mye med utfordringer her også hver dag. 😉 Men henger med denne uka også, så får vi se om det ikke blir en pause etter det …

    2. Helene: Takk. 🙂 Ja, vi har hatt mange flotte turer, men dette er den mannen synes var aller best. Opplevelse + avslapping etterpå. Få menn liker jo å ligge pal på ei strand to uker i strekk. 😀

    3. Toini: Tenker jeg hopper over neste uke jeg .. blir litt mye hver dag lissom. Husker jeg var med på noe hver fredag for noen år tilbake. Himmelsk fredag, tror jeg det het. Det var litt mer sånn overkommelig. Men tror det er lagt ned.

    4. Jeg driver med forrige liste ennå jeg…så jeg får se.. 😀 Jeg er litt treg om dagen, så jeg gjør på min måte 😮 Det med trappa, VELDIG enig med deg…IKKE gå ned!! Må du ned en liten tur, så gå bare halvveis, og prøv å gå opp igjen…Snu på nedoverturen, det er helt klart lurest 🙂

    5. Så morsomt bilde, da =) Og for en fantastisk tur det må ha vært som dere var på =) ..hadde tenkt at jeg skulle hive meg med på litt utfordringer denne uka – men hvor langt jeg kommer utover bare tanken..ja det gjenstår å se, hehe =P Flott bidrag fra deg, i alle fall. Ha en nydeligvakker dag videre..og lykke til i dag, i “ditt andre hjem” =) Klemz

    6. Så flott bildet! og flott bidrag! ja jeg hopper over denne gangen..blir så opphengt i oppgavene jeg..at jeg kan ikke gjøre det hver uke…hihih.. men lykke til! gøy å ha noe å henge seg opp i noen ganger….ha en god dag! og lykke til hos legen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg