Ekstremt lite fotogen kjærring

Og drømmemannen er likedan. Etter 11 år sammen har vi begge to kommet frem til at det er godt vi ikke produserte noen FELLES barn. For på bildene ser vi jo stort sett stusselige ut! Det kan jo godt være vi har litt liten selvinnsikt på dette punktet, at vi rett og slett er så stygge, men jeg tror ikke helt det er det heller. For jeg synes mannen min kan være en skikkelig kjekkas, spesielt når han gidder å ta litt voks i håret, og kle på seg noe annet enn joggebuska og t-skjorta. Og jeg kan ikke helt se for meg at han, drømmemannen, hadde orka å være sammen med meg om jeg så ut som den heksa jeg blir på bilder. Dessuten har vi jo fem flotte barn til sammen, og alle likner jo ikke bare på x’ene våre heller. Noe bra må vi nødvendigvis ha tilført vi også, men det kommer altså sjelden frem på bilder.

Jeg liker meg best bak kameraet jeg. Da er jeg tålig avslappet og koser meg skikkelig. Bortsett fra når jeg må ta brudebilder og konfirmasjonsbilder og sånn. For da har jeg prestasjonsangst så det holder. Omtrent sånn blir det når jeg kommer på feil side av linsa også. Jeg blir stiv og merkelig i trynet, svett og elendig. Jeg tror ikke det fins et eneste fint bilde av meg før noen oppfant selfien. Men selv da må det knipses uhorvelig mange ganger før det kommer et brukbart resultat ut av det.

Dagens fotoutfordring hos Solviwar er altså selvportrett. Og her kommer et av meg. Fra sommeren for et par år siden. For akkurat nå ser jeg bare bleik og sliten ut. Men litt fregner og solbleket hår hjelper jo på det meste. Selv for oss som er over den aller første ungdommen. 😉

Det er frædda og vi skal til svigers på .. noe helt enkelt. Middag? Tja, vet ikke helt. Men jeg er helt sikker på at vi ikke kommer til å sulte ihjel. De har 55 års bryllupsdag i dag, og det skulle bare mangle at de ikke ville feire det litt. Det er jo en bragd rett og slett. Tenk å holde ut så lenge, og enda ser det ut som om de er glad i hverandre. De går på tur hånd i hånd og er kjempeskjønne sammen. Fem barn har de fått, og en uhorvelig mengde barnebarn og oldebarn. Absolutt et godt forbilde for kommende generasjoner. Jeg håper drømmemannen og jeg også går rundt sånn når vi er pensjonister. At vi setter pris på de små ting, og ikke minst hverandre. ♥ Gratulerer til verdens flotteste svigerforeldre.

God helg. ♥ 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER.

12 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Det er akkurat det jeg ikke blir, fin når jeg smiler. Det er da heksetrynet dukker opp. Har verdens styggeste smil når det blir festa til et bilde. Nesten så jeg aldri har lyst til å smile mer.

    2. Helene: Fint sagt. Men jeg er altså den minst fotogene personen jeg vet. Det er til å bli deprimert av når jeg blir tatt bilde av. Men som sagt, lettere når det er en selfie. 😉

    3. ..eeeeh?..stygg og fæl og heksete og..dobbelt eeeh og et stort hæææ? For det stemmer da ikke overens med det bildet du har lagt ut her..jeg ser i alle fall ei kjempeflott dame som utstråler masse varme og godhet =D

    4. Du var da super fin på det bildet der! Men jeg er akkurat som deg…mer trygg bak kamera en foran… Noen er ikke født fotogene ..sånn er det bare..Flott bildet, og flott bidrag! Ha en god dag og kos deg hos svigers!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg