Starter helga med middagsgjester

De går fort, disse dagene. Og nå er det jaggu snart helg igjen. Vennene vi besøkte forrige helg skal være hos oss til i morra, så skal de videre til ei gammel mor som bor i Arendal. I kveld skal vi ha middagsgjester altså. Søstera og svogeren min kommer også. Heldigvis står drømmemannen for maten, som normalt, så det går sikkert helt greit. Jeg skal bare prøve å være til stede, og akkurat det er mer enn nok for tia … I går var jeg til lunsj litt borti nabolaget her, og jeg setter stor pris på at jeg blir bedt. Derfor prioriterer jeg å møte opp, selv om jeg egentlig ikke har overskudd til det.

Formen er langt fra på topp for tia. Denne uka har vært ille rett og slett. Jeg skal til legen klokka to. Ringte og sa at det kjennes ut som om jeg har betennelse i hele kroppen, dessuten har jeg fått et merkelig merke på innsiden av den ene overarmen. Ja, egentlig har jeg jo hatt det merket der i en del uker allerede, men tenkte bare at det ikke var noe å mase om.

Ser mest ut som et flåttbitt. Men jeg har ikke blitt bitt av noen flått i det siste … Ble jo endelig sjekket for borelia i november, hos den privatlegen jeg gikk til. Den prøven var negativ. Føler meg litt halvhysterisk som løper til legen på grunn av dette, selv om jeg egentlig bare spurte om noe smertestillende. Ikke mitt forslag at jeg skulle ned og vise meg. Men altså, vi er ikke ferdige med januar enda, og jeg skal til legen for tredje gang siden nyttår. Det er kleint!

Jeg holder løftet for 2018, som du ser. Nemlig å være mer sosial. Til tross for at jeg aller mest bare har lyst til å begrave meg under dobbeltdyna og komme frem igjen når alt bra. Men det hadde sikkert vært litt vel lenge å ligge der … om dette ikke går over. Noe jeg nå tviler på kommer til å skje. 

Vi er to på tastene her i dag. Venninna mi, som kom i går, sitter ved siden av og jobber med barnevernssaker. Jeg sitter her og bare skriver tull. Likevel føles det litt godt å starte dagen på pc’n. Det er jo det jeg har gjort størsteparten av livet, da jeg jobba. Så selv om det ikke er så fornuftig det jeg gjør nå, er det en viktig del av hverdagen min. For at jeg skal føle at jeg ikke helt har meldt meg ut av samfunnet. Jeg liker følelsen av fingertuppene som fyker over tastaturet, men er ikke fullt så begeistret når jeg merker at det går så mye treigere enn tidligere. Derfor er det viktig å opprettholde dette, tenker jeg. Det er som trim både for fingrene og hjernen.

Om noen leser eller ikke er nemlig ikke det viktigste. Selv om jeg selvsagt blir glad for kommentarene jeg får, og ikke minst de nye bekjentskapene jeg har fått via bloggen. Innimellom tenker jeg at det hadde vært greit å vært på en eller annen bloggtopp også, med sponsorer og inntekter. Men til det har jo bloggen helt feil innhold. Dessuten er kjærringa alt for gammel, med alt for lite fyll både her og der. Og akkurat den biten er det litt vanskelig å få gjort noe med.

Det er forresten rart å se hvilke innlegg som har flest visninger. Det viser litt hvor overfladiske vi mennesker er. Men det kommer jeg tilbake til en annen gang. For nå har jeg igrunnen ikke noe mer på hjertet, hodet kjennes ut som om det er fylt med bomull, og da tenker jeg det er greit å bare logge av. 

Go’frædda! ♥ 

 

Midtlivskrise på Facebook finner du HER – følg meg gjerne.

20 kommentarer
    1. Brit: Jippi! Jeg er på en bloggtopp! :)) Ble noen hyggelige dager, men er litt glad for at det er noe igjen av helga bare til drømmemannen og meg. <3 Takk for bloggtips, noterer det bak øret til neste gang jeg har lyst til å klatre litt.

    2. Lillian: Ja, jeg leser jo ikke disse rosabloggerne jeg, har kikka innom av og til litt sånn rundtforbi, og skjønner egentlig ikke hvorfor de har så mange følgere. Men nå er jo jeg alt for gammel til å forstå meg på sånt sikkert .. 😀

    3. Hulda Markhus: Tusen takk for fine ord. Kanskje vi nesten kan vinke til hverandre, for huset vårt ligger slik til at vi ser over til Slettheia. 😉

    4. annebe: Jeg slapper veldig av når jeg skriver. Mye mer enn når jeg ser på tv eller strikker, og lese gjør jeg jo uhyre sjeldent. Får aldri vondt i nakken heller. Men noen ganger samarbeider hodet og fingrene litt dårlig, og da blir det jo bare tull. 😉

    5. fruensvilje.blogg .no: Ble en skikkelig hestekur av en pecillinkur her også. Kos meg gjester, men godt å være aleine igjen også.

    6. Jeg tror du gjør klokt i å være sosial. Det gir overskudd og glede. Ellers vet jeg også litt om hvordan du har det. Håper du får det bedre snart. Klem

    7. Bloggen din leser jeg fast,og er like glad hver gang du kommer med nytt innlegg!!👍🏻 Og desverre har jeg også allerede «besøkt» fastlegen min to ganger i år… Lykke til med besøket i helga!:)

    8. ja i år har du vært flink til å være sosial og i lengden vil du nok se att det er bedre enn å sitte der helt alene .
      Likte ikke det med merke,en flått kan ha bitt deg uten att du har merket den,jeg opplevde det en gang og fikk borelia,måtte gå på pencilin i mange uker ,håper dei finner ut hva det er for noe ,så lykke til mhos legen og så håper jeg att du koser deg med dine middagsgjester

    9. Da håper jeg maten blir god og at det blir trivelig med besøk :)) Fint du prioriterer å være tilsted i stede for å styre så mye … 🙂 Jeg syns blogging gir meg en slags mening etter jeg ble syk.. da har jeg liksom noe å holde på med.. som ikke krever at man må ut av huset..men for mye skriving på pc går dessverre utover nakken da..men man må finne en balanse.. noe må en jo gjøre om det skal “ligne et liv”… Klem og gode ønsker til deg <3

    10. Jeg elsker å lese bloggen din Marit ❤
      Så gøy å se alle de fine bildene du legger ut fra turene deres og søte Jonas…
      Så skriver du sååå bra!!!
      Jeg sliter selv med fibro og kjenner meg så altfor godt igjen i mye av det du skriver.
      Og så føler jeg meg som naboen din nesten, for jeg bor på Slettheia 😉

    11. Det er vel slike hverdagssysler jeg synes er mest interessant å følge med på i bloggverden. Hvor dem har kjøpt genseren sin er mindre relevant, for å si det sånn. Man trenger et sted å lufte tankene sine, om de er fornuftige eller ei i etterkant kan diskuteres til tider. Men der og da var alt veldig bra å få ut. Og som oftest så er det mange flere som skjønner hva en mener.

    12. Jeg synesbloggen din er topp, så du er på min bloggtopp liste.
      Jeg skrev et blogginnlegg som et åpent brev til Bratten, hun Spekter dama som mener vi i helsesektoren heller vil shoppe enn jobbe. Jeg delte det på fb og – og det tok litt av, og er pr nå lest over 25.000 ganger. Det bragte meg opp blant Sophie Elise og de der for et par dager… Så vil du oppover på lista, bare skjell ut Bratten…
      Ha en fin dag og kos deg med middagsgjester. Jeg synes du er flink til å være sosial og holde nyttårsforsettet ditt – selv om det koster

    13. Etdiktomdagen – MJmettejosteinsdatter: Takk. 🙂 Det går jo opp og ned, men har vært mye på minussiden det siste. Heldigvis er ikke alle dager like.

    14. Koselig med besøk da – og sitte sånn på hver sin kant av bordet og taste – på litt forskjellig 🙂
      Hmmmmmmmmmm håper de finner ut av det merket på armen din………………. og tiden er kanskje den for mange – med værskifte og slikt – at vondter i kroppen kommer sigende……….. men det er slitsomt med alle vondtene……………………… Lykke til hos legen !
      Koselig med middagsgjester 😀 !!!!
      God helg, Marit 🙂

    15. Kjempekoselig å følge deg marit.du er så utrolig flink til å ordlegge deg.ha en super fredag.kod deg masse med besøket å middagen i kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg