Tidenes dyreste kaffelatte

Med hode under armen … og klissdaue hjerneceller. Eller noe sånn. Ikke vet jeg, men i går gjorde jeg altså tidenes tabbe da jeg parkerte. Åsså akkurat nå da, rett etter nyttår, samme måned som hybelboeren ikke har betalt på tide, denne måneden alle regningene våre ble trukket selv om det ikke kom inn noen husleie. Og da sier det seg selv at det ikke er så mange kronene igjen til mat og sånn før mannen får lønn i midten av måneden. Hybelboeren skylder på nav, så det kan ta tid med de pengene. For er det noen som har god tid når noe skal utbetales, ja da er det den etaten! Så da har jeg lært litt av denne situasjonen også, en naver bør aldri ha en naver som leieboer!

Vel, jeg bruker altså EasyPark. Sykt fornøyd med den appen. På den har jeg registrert tre biler, mannebilen, konebilen og bilen til eldste dattera. Det har aldri vært et problem i det hele tatt. Men i går altså … er det mulig! Jeg parkerte, sjekka nøye at det var riktig registreringsnummer før jeg trykka ok. Kom tilbake etter to timer på Jordbærpikene, og der lå den …


Bildet er lånt fra Qpark, som jeg var så heldig å få bot fra …

Ei lang remse av en parkeringsbot! På mitt bilvindu! Jeg sjekka appen før jeg avslutta parkeringa, konkluderte med at jeg hadde plotta inn riktig bil og tok screenshot av bevisene både før og etter avslutninga. Her skulle det klages!

Rett hjem på mailen. Fikk lagt inn de tydelige bevisene, og sjekka en gang til. Eeeeeh …

Pokker altså! At det går an å være så teit! For det var jo mannebilens nummer jeg hadde lagt inn, og jeg kjørte jo Smarten som jeg pleier. Den andre bilen sto godt parkert utenfor drømmemannens jobb. Jeg har jo vitterlig betalt, hele 118 kroner og 45 øre. Men det hjelper nok ikke å si det, når det var feil bil som stor der. Så dermed ble det tidenes dyreste kaffelatte på meg gitt. Faktisk 600 kroner dyrere enn den pleier å være.

Min aller første parkeringbot. Og det til og med når jeg tror jeg har vært lovlydig, slik som jeg alltid er. Sure penger, og en litt sur ettersmak på det koselige venninnetreffet. Men, men … forhåpentligvis siste gang. Tenker jeg sletter de to andre bilene fra den appen nå, for normalt så kjører jeg jo ikke rundt i de. Her gjelder det å gjøre det enkelt. Sikkert like før jeg må over på en DORO telefon også, for hjernen har tydeligvis slutta å funke!

♥ 

Følg gjerne bloggen på Facebook

17 kommentarer
    1. Toini: Har sendt en klage, men tviler på at det nytter … trenger ikke betale før klagen er behandlet nå. Så sånn sett hjalp det litt, på en måte.

    2. fruensvilje.blogg .no: Nei, vi gjøre nok ikke det. Har ikke de matreservene som du har i ditt hus, men har mye reserve å ta av på kroppen! Hehe …

    3. Det der er sure penger, spesielt når du hadde betalt (bare at det var for feil bil). Jeg har fått parkeringsbot to ganger, første gang for 30 år siden og da sto jeg parkert i mange timer, så da fikk jeg “valuta” for de pengene. Siste gangen var for ca 10 år siden. Og begge gangene sto jeg på sone parkering…og der kunne jo ikke jeg stå uten tillatelse. Bare å betale og håpe at det er veldig lenge til neste gang 🙂

    4. Ish..det er sure penger….jeg har fått noen jeg også…og det er så surt…Men du kan jo prøve å skrive en mail og høre da….for dere har jo samme addresse, og bilene står registrert på samme husholdning..nei..det går nok ikke…ER bare å betal og prøve å glemme det…grrrr..Men du må vel ikke betatale med engang..ha en god kveld!

    5. gjort er gjort og dere sulter nok ikke ihjel :=) du får bare legge det bak deg og gå videre for en feil kan alle gjøre :=) verre med en som fikk 6000 i fartsbot ,du får være glad det ikke var det :=)

    6. annebe: Har sendt klage… men regner ikke med det hjelper noe. Er ikke papir lengre vettu, bare via mail. Nokså enkelt egentlig. 😉

    7. Ekstra kjedelig når man ikke har feilparkert “med vilje”..og surt å bruke penger på slikt.. Du kunne jo sende en klage å håpe at de trodde på deg da…men slitsomt med slikt papir-mas også… Har vel bare fått bot to ganger i livet(parkering)..så det har ikke gått mange kroner til det heldigvis… :))

    8. Vera Lynn: Dritkjipt rett og slett! Skulle nesten ønske jeg hadde fått fartsbot heller, for da hadde jeg jo bevisst gjort noe galt!

    9. Hehe uff, ikke morsomt, men jeg kjenner meg godt igjen her. Det gjelder å ikke ha for mange valg! 😉 Men håper uansett du koste deg med venninnen din da 🙂
      Vil tro dagen din i dag blir billigere 🙂

    10. Jeg gjorde noe lignende i høst jeg, men jeg har jo bare en bil… Det var bare det at jeg ikke husket mitt eget bilnr og det lå ikke på app’n enda så jeg måtte taste. Da ble det veldig feil. Til mitt hell så var det ingen kontroll den dagen, puh, så jeg slapp billig unna. Sure penger å betale, men dessverre lite å gjøre med det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg