Og det ble mørkt …

Ja, det skjedde ikke akkurat over natta da! For jeg har lenge vært i tenkeboksen her. Sikkert i et år eller noe … og malinga ble kjøpt rett etter sommerferien. Men den har stått trygt og godt inne på et av soverommene siden. Men i går altså, da kjente jeg at det var på tide å få gjort noe med dette … og kasta meg bare over det!

Men det skal ikke være lett! Før i tia, da kroppen og hjernen samarbeidet, var det bare å stå på. Pauser var noe jeg ikke var så flink på. For her ble det jobba til en var besvimelsen nær. Og så kunne en heller ta det med ro etterpå. Eller, det skjedde jo heller ikke, for da var det som regel et nytt prosjekt på gang. Nå derimot …

Kort fortalt; det blir ikke noe andre strøk i dag. Jeg er så sliten! Skulle tro jeg hadde renovert hele huset og ikke bare en skarve vegg! 

Peisen og veggen var hvit før, om du lurte. Det øverste bildet er tatt før malinga var tørr, så det blir mer som det nederste. Dempet sort heter fargen. Vi har også en stor sort u-sofa her nede i kjellerstua. Så ja, det ble litt mørkt kan du si, men jeg tror det blir kult når det en gang blir ferdig. Forhåpentligvis før helga.

Nå skal jeg gjøre minst mulig frem til 12.30. For i dag er det nemlig Adriana-og-mormor-dag. Jeg skal hente mitt eldste barnebarn på skolen, hjem og gjøre lekser, og etterhvert skal vi på kino. Det blir koselig!

Har du noe greit å se frem til i dag?

 

Følg gjerne bloggen på Facebook 

10 kommentarer
    1. frodith: Koser meg stort sett alltid med barnebarna. Men istedenfor å gi meg energi, som de gjorde tidligere, så blir jeg enda mer utslitt. Men kosefaktoren er høy likevel. Hviler når de er levert tilbake der de hører til.

    2. due: Hehe … er veldig fornøyd med den mørke veggen nå. Enda ikke fått opp noe pynt, men det kommer sikkert etterhvert. Har du fått malt nå? Ikke så lenge til jul … 😉

    3. Utrolig stilig ble peis og mur – og jeg fikk lyst til å løpe ut o kjøpe maling og svartmale peisen min jeg og…
      Men jeg skal la det være.
      Jeg har svart spisestue (Svart og sølv som hovedfarge) Stua hvor peisen er, er i hvitt og gull – så kanskje jeg heller skulle gull-male peisen?
      Men du hvor utrolig tøff peisen din ble.

    4. Det ble mørkt, men det kommer seg med pynt og lys, kanskje 🙂 Du minnet meg på at min peis skal pusses og males. Den står på stua og har fått en del hakk ( sønnen vår). Ja jeg får starte opp, da den skal være ferdig til JUL! Jeg skal ha hvit peis, slik som den allerede er. Ja nå minnet du meg virkelig på at vi MÅ blir ferdige med peisen hehehe. Tusen takk 🙂 Du har vært flink 🙂 Her vaskes det til advent. Ellers tar jeg litt etter litt. Ønsker deg en fin dag <3

    5. fruensvilje: Nei, døra er ikke malt. Kun muren. Vurderer litt ovnssverte på døra etterhvert. Tror ikke det funker med vanlig maling på sånt. 🙂 Julelukt i huset hørtes godt ut.

    6. mørkt ble det,men fint også,hvordan er det med ovnsdøra,malte du den også ? og hvordan blir i såfall det når det fyres ? kos deg med mormordag,her dufter det jul for jeg har et stort frukt og nøttebrød i ovnen ,og når den er ferdig skal jeg ut og gå tur

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg