Pomelo – grapefruktens kusine

Grapefrukt og grapefruktdietten.  Hehe, dette er noe jeg bare har forsøkt å spise når jeg var på slankekur i ungdommen. Forsøkte altså. For noe så bittert og forferdelig skal du lete lenge etter. Jeg har jo skjønt hvorfor en gikk ned et par, tre kilo på slike dietter, for en orka jo som regel ikke spise noe. Og som sagt er det det som funker, mindre inntak enn det en forbrenner. 

Pomelo kan likne litt på en grapefrukt. Sånn ved første øyekast. Fruktkjøttet er godt pakka inn i skall med veldig god polstring inni, litt skumgummi liknende isolasjon om du vil. Rundt fruktbåtene er det ei seig, besk hinne som må kuttes vekk før en spiser. Men når du er kommet så langt, det er nemlig litt stress å få ut dette fruktkjøttet, så er det bare å nyte!

Smaken er frisk, fin og søt. Men fruktkjøttet er merkelig tørt i forhold til fetter grapefrukt. Den beske smaken mangler ho også, og det gjør absolutt ingen ting. Pomelo kommer opprinnelig fra Sørøst-Asia og jeg kjøper den på Vong Tau i Kristiansand. En skikkelig spennende innvandrerbutikk som vi er innom rett som det er.

Har du smakt Pomelo? 

12 kommentarer
    1. frodith: Er nokså pingle når det gjelder ost jeg også. Kan ha det som ikke lukter! Haha. Norvegia og Brie altså. That’s me. Som en unge altså!

    2. Toini: Haha, det kan jeg huske min farmor spiste. Grapefrukt med masse sukker. Tror ho putta sånne kaffisukker ned i fruktkjøttet …

    3. fruensvilje: Den er ikke akkurat i nærbutikken her heller. Må til en litt mer eksotisk plass en Rema for å finne slikt tenker jeg.

    4. Ikke smakt, men spennende med litt nytt..så skal se etter den :)) Spiser sjelden Grapefrukt også.. men kan være ok selv om den er litt sur..syns jeg :)) Kos deg med kvelden <3

    5. Aldri smakt..og jeg har også prøvd grapefrukt som ungdom..men vi brukte det som kos..med sukker på!! så da ble den ikke så slankende…hihihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg