Søndagstur til Lindesnes fyr

Ikke visste vi at de skulle være så sinnsykt folksomt her. Hadde vi visst det, ville nok turen ha gått til en annen plass i går. Jonas fikk rast fra seg litt bortenfor turisttråkket, så han var fornøyd med det. Jeg hadde jo ikke tenkt å løpe uansett, frisk luft og litt bilder var vel igrunnen målet for meg. Drømmemannen ville vel bare at jeg skulle tenke på noe annet enn sykdom og elendighet, så det var faktisk hans forslag å ta turen hit. Han er igrunnen ganske ok denne drømmemannen min … vet egentlig ikke hva jeg skulle gjort uten han.

Hvis du lurer på hvor alle disse irriterende folkene er … så er jeg altså ekspert i å ta bilder uten en haug med ukjente mennesker midt i fleisen. Kan ikke fordra alle disse turistene som kreler over alt! Men tro meg, de var der! Det gjelder bare å være litt tålmodig (fotografering må være det eneste feltet hvor jeg kan kalles det), og trykke ned knappen akkurat på rett tidspunkt.

Med vind i håret. Elller i tunga da … det er ikke alltid like lett å se normal ut til enhver tid. 

Store bamsen. Han tiltrekker seg iallefall mye oppmerksomhet denne pelskledde følgesvennen vår. Noen blir stive i blikket av redsel bare de ser han, men de aller fleste kommenterer at han er skikkelig flott, skjønn og ser utrolig snill ut. Og det er han jo, selv om et er veldig mye hund. Men det er ekstremt få som vet hvilken rase det er, virker som om det er få som har sett en slik hund i det hele tatt. Noen tipper han er en sanktbernhardshund, og de kan vel virke like om du ikke har peiling. Selv om den er enda større, og kan bli opp mot 100 kilo. Takke meg til Jonas på 75! For min del trenger han ikke bli større nå, men han har enda et år å vokse på, så det kan vel fort bli noen kilo til i løpet av det året.

Her skinner sola, og det er rim på terrassen. Jeg har stort sett vært oppe i hele natt, og fått sett omgivelsene skifte fra bekmørkt, til knallblått, rosa … og nå en blekblå vinterhimmel egentlig. Men helt uten skyer. Varmepumpa går på høygir, så det er sikkert ikke så mange gradene ute. Egentlig hadde jeg en avtale med ei venninne, men avlyste just da det kjennes ut som om jeg bør holde meg i nærheten av min egen do en stund fremover. Det er ikke bare en ting vettu! Men akkurat den biten får jeg ta som et ledd i slankinga …

God mandag til deg. ♥ 

#lindesnes #søndagstur #leonberger #novembersol

 

Midtlivskrise har sin egen Facebookside – Følg meg gjerne.

12 kommentarer
    1. Eva: Jeg er livredd hester … så kjenner litt til følelsen. Likevel har jeg hatt et par rideturer i mitt liv, når vi har vært på ferie. Og ble ikke akkurat noe mer glad i dem av den grunn. Snarere tvert i mot.

    2. fruensvilje: Veskehunder er som regel grisehissige, de holder på å gneldre seg ihjel, freser og flekker tenner når vi går forbi. Bortsett fra de der eierne ikke er så redde og lar de få lov å hilse og snuse. I hundeparken går jo alle størrelser godt over ens. Men de som ikke får lov å oppføre seg som en hund, de sliter nok litt ja …

    3. Kjempefine bilder fra Lindesnes. Der er det mange år siden jeg var sist. (alle de turistene du snakker om var å se på det ene bilde, jeg så dem nok) Men bildene gjør seg best uten dem, er enig med deg der. Jeg var også og besøkte et fyr i helgen, eller tror heller jeg vil kalle det en lykt…ikke like staselig og fint som Lindesnes fyret 🙂

    4. et vakkert sted,jeg liker slik fyr 🙂 men enige med deg,det er hyggligere å ta bilder uten en maurtue med fremmede mennesker på bilde :))Jonas er flott han ,og heldigvis har ikke størrelsen noe med lynne å gjøre,små veskehunder kan være verre enn en slik kjempe som dere har :9

    5. Det er flott på Lindesnes. Har vært der selv mange ganger, og det er alltid mye folk der kan det virke som. Og ja, det er en bragd å kunne fotografere akkurat i riktig øyeblikk, sånn at det skal se fredelig og idyllisk ut 😉 Jeg er ikke så flink til akkurat det 🙂
      Selv er jeg livredd hunder, og holder god avstand. Jeg synes de fleste hunder er fine….på avstand 🙂 Deres hund ser skikkelig kosmyk og fin ut. Men jeg ville nok ikke vært høy i hatten i nærheten er jeg redd.
      Det regnet her hos oss i går, men i dag skinner solen. Så her blir det “uteliv” i dag 🙂
      Ha en riktig fin dag i dag, og kos deg med dem du er glad i <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg