Drømmemannen og kjærringa prøver noe nytt

Nemlig å være på hytta utenom sesongen. Og det var faktisk veldig koselig. Nå må jo det sies da, at foreløpig er ikke vannet stengt for vinteren, dessuten var det ikke så mye mindre enn 8-10 grader heller, så det å gå ut for å gå på do var helt greit. Det er verre når vinterstormene uler rundt hjørnet og du må ut for å tisse midt på natta.

Forrige helg rydda vi vekk alle hagemøblene. Vi har jo en del av av de rundt om kring på denne gedigne terrassen på 150 kvadrat. Så nå er grillbua studd fra golv til tak. Og spikra igjen. Før vi hadde denne bua stabla vi at inni hytta, så da var det vel egentlig umulig å være der ute senhøstes og videre utover. Men nå har vi ikke lengre den unnskyldningen. For nå er det igrunnen plass i alle fire soverommene, hele året.

Hytta er litt gammeldags og kjipt egentlig. Det er så mye jeg har lyst til å gjøre der ute. Men ikke nok med at alt koster penger, en må liksom ha en aldri så liten porsjon med overskudd og pågangsmot for å starte på det også. Og det er det lenge siden jeg har hatt. Dessverre bærer den preg av det, både utenpå og inni. I sommer fikk jeg endelig malt vårt soverom, og malinga har jeg hatt i to år … kanskje jeg klarer å gjøre noe med et av de andre til neste år?

Å klare seg ei helg uten vann bør jo gå greit. Da ungene var små henta vi vannet fra brønnen. Den er der jo forsåvidt fortsatt, full av både vann, snegler og diverse andre kryp. Brønnen har vi ikke brukt, eller gjort noe med, de siste 20 årene. Men vann kan jo også fraktes i både bøtter og kanner, og med noen våtservietter, tørrshampo og håndsprit så skulle jeg nok klart meg et par, tre dager. Litt kjipt er det jo å ikke kunne fylle stampen da, for det er jo på høsten og vinteren det er best å sitte i den. Men en trenger jo ikke ha badestamp for å kose seg på hytta.

Blir det veldig kaldt tror jeg ikke vi klarer å holde varmen. Hytta er jo isolert, men det store vinduet i stua er jo fra tidenes morgen. Det er like gammelt som meg, og har bare enkelt glass. Så det er litt av en varmesluker. Men ellers tror jeg det er isolert både her og der, selv om den gamle delen nok ikke helt rekker opp til dagens standard.

Det ble ei koselig helg. Det er veldig godt å skifte stue litt innimellom. Og for meg som ikke er så mange plasser lengre så var det en god forandring. Om været ikke er så alt for galt den kommende helga tror jeg faktisk vi prøver å gjentar dette.

Håper du også har hatt ei fin helg. 

9 kommentarer
    1. Så fine dere er sammen! Og stueforandring er viktig. Koselig å være på hytten også utenom sommeren, men det må være varmt inne. Vi brukte campingvognen hele året når vi hadde den (ja ikke når det var veldig mange kuldegrader, for da tok det lang tid å tine den og varme opp), og det å komme seg litt bort fra hverdagen er fantastisk. Trenger ikke luksus, og dusjen når vi kom hjem igjen var ekstra deilig etter en sånn helg 🙂 Hytten ser veldig koselig ut, så jeg skjønner at du trives 🙂

    2. Klart det er herlig å være på hytta nå også! Og jeg syns den var kjempefin! Men – det er vel alltid sånn at en har lyst til å gjøre noe….. koselige bilder ! 🙂

    3. Ser jo veldig koselig ut der! og ja..deilig å skifte stue innimellom…Ha en god kveld videre!

    4. Så koselig at dere gjorde det 🙂 Jeg tror det er sunt å skifte litt “miljø”. Og så søte dere to er sammen, dere kler hverandre virkelig <3

    5. Jeg syntes hytta er fin hytte skal være hytte og ikke luksus slott som de fleste skal ha.
      Det viktigste er at dere trives og har det fint ,skaper minner og tar vare på hverandre .
      Ha en flott kveld og fin uke

    6. Syns det så koselig ut der jeg, oppussing bør en være i form for å “gyve”løs på.. om en ikke finner det som avslapping og avkobling da..men for meg “tapper”det krefter…Selv når mannen gjør all jobben..blir så mye rot :)) Koselig å finne på litt som gjør at man får en forandring :)) Fine dere er også <3

    7. en nydelig hytte ,jeg liker det gamle preget synes ikke ei hytte behøver å være så moderne og oppdatert,det viktigste er kosen og den har dere :)) koselig bilde av dere da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg