Lunsj på favorittplassen min

Kjerstis Kjøkken er en koselig, liten kafe i Skippergada i Kristiansand.
Har du ikke vært her, så bør du virkelig ta en tur om du er i nærheten.

Her er det sitteplasser både ute og inne.
Selv om tiden for å nyte maten utendørs nok er over for denne gang,
kan en jo fantasere om sol og varmere dager mens en kikker ut av vinduet.

Sjarmerende plass og koselig betjening.
Sykt god hjemmebakst av ymse slag.

Det er ikke første gang jeg er her aleine.
Veldig mange av de jeg kjenner foretrekker litt mer trendy lunsjplasser,
med kulere folk og stiligere mat. Pluss bakgrunnsmusikk.
Akkurat mangelen på den er vel også en av grunnene til at jeg kommer tilbake hit, gang på gang.

Nå høres det jo ut som om jeg løper dørene ned på kafeene i byen.
Det gjør jeg altså ikke!
Er veldig sjeldent egentlig, men havner nesten alltid opp her.

Det var stappfullt i hele første etasje da jeg kom.
Men akkurat i det jeg kikka inn ble bordet innerst mot bakgården ledig.
Favorittbordet, egentlig, så det var nok meninga jeg skulle hit i dag.
Etterhvert så forsvant de lunsjspisende damene,
så jeg drista meg til å ta et bilde.

Damene ja, det er mest damer her egentlig.
Husker første gang jeg lurte med meg drømmemannen inn, han var sykt skeptisk. 
For dette var jo en typisk dameplass,
med kjempesmå porsjoner og ikke noe for et sulten mannebein … mente han.
Han ble positivt overraska – og god og mett!

Til og med på doen er det koselig!
Såpass at jeg kunne tenkt å tatt med meg hele rommet hjem.

Oj! Nå holdt jeg nesten på å glemme maten.
Det er vel derfor en er ute til lunsj.
Jeg er nok litt hekta på vaflene med pålegg, 
så normalt havner jeg opp med en slik, gjerne med brie og spekeskinke ++

Jeg klarte meg bra i dag.
Men mens en står der og venter på kaffe latten og kikker på alle kakene,
da skal det mye til for å ikke skeie ut med et eller annet til dessert
… har falt for fristelsen et par ganger,
med det resultatet at jeg har forlatt plassen stappmett og litt kvalm.
Men har altså fortsatt ikke lært helt enda.

 

Midtlivskrise er også på facebook – følg meg gjerne.

8 kommentarer
    1. margarites: Det er nok veldig bra at magen blir mett før øynene, for hvis ikke så kunne nok jeg ha blitt vist frem på sirkus, som verdens feiteste dame eller noe sånn! Men av og til skulle jeg ønske jeg hadde plass til enda litt mer …

    2. fruensvilje: Vafler med pålegg bør du prøve. Men det er nok litt mer “mat” i disse vaflene enn de jeg lager hjemme jaffal. Veldig godt!

    3. frodith: Vafler med pålegg er veldig digg. Men det er litt mer “mat” i disse vaflene enn de jeg lager hjemme. Vet ikke helt hva de har oppi .. Waynes Coffee tror jeg ikke vi har her i byen.

    4. Det der så ut til å være et kjempekoselig spisested. Det er helt supert å slippe all bakgrunnsstøyen, og ha mulighet til å snakke med noen om man er flere som går og spiser her sammen. Den vaffelen ser supergod ut, og magen blir som regel mett før øynene 🙂

    5. dette såg ut som en koselig plass ja ,det kan være godt å ha det litt stille og rolig når en er ute og spiser,husker et besøk vi hadde på Island,der var musikken så høg att det var bare å glemme å prate med sidemannen.
      Vafler med pålegg var nytt for meg,men jammen såg det lekkert ut da :)) det er godt å kose seg en gang iblandt

    6. Så koselig det så ut der, et sted hvor jeg definitivt kunne senke skuldrene å nyte en lunch. Jeg er ikke så glad i disse fancy stedene hvor lydnivået er så høyt, at man ikke kan høre seg selv tenke. Nei, gi meg et stille og rolig sted med gode stoler og enkel mat ;o))

    7. Det var en fin plass 🙂 Jeg liker Waynes Coffee av samme grunn, stille atmosfære, det er deres greie 🙂 Spennende med vafler med pålegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg