Et hus fullt av bruktkupp

Det regner … og formen er deretter. Merkelig det der, at verken og elendigheta følger været. Irriterende rett og slett, og nok et påskudd for at jeg burde ha bodd i et land der det var sommer alltid! Å drømme koster heldigvis ikke noe enda, og det er jaggu bra!

Jeg er skikkelig glad for at jeg fikk klippa plenen i går. Og med den gressklipperen! Vi kjøpte ny via Facebook, eller den var fra et dødsbo, så helt ny var den ikke. Men den så slik ut. Bortsett fra at batteriet til selvstarteren var dødt. Det var litt kjipt, men den går jo like greit, bare en må dra den i gang. Og så er det selvtrekk! Og bensinmotor! Så en slipper den lange ledningen på slep.

Juuuhuuu hvor det gikk! Ja, jeg har altså funnet ut at denne klipperen nok heller burde vært på hytta. For plenen her er jo ikke en brøkdel av plenen der ute på øya. Og der har vi ikke selvtrekk en gang. Her føltes det som om jeg var til endes før jeg hadde starta omtrent. Må sikkert være glad for at ikke både jeg og gessklipperen klaska rett i garasjeveggen!

Som dere har skjønt før sikkert, så elsker jeg gjenbruk. Og på bildet over her ser dere hva som kom i hus før gressklipperen. Nemlig verdenskartet. Jeg er så sykt fornøyd! Akkurat slik jeg hadde sett for meg. Vi var jo på jakt etter et kart, drømmemannen og jeg. Eller han ble tvunget til å være med og se på et på Skeidar som var på salg for en stund siden. 699 kosta det. Og det var langt fra så fint som det så ut i salgskatalogen. Det var satt ned med 300 kroner, så dyrt hadde det også vært. Men nå slapp jeg unna med 180 kroner gitt! På noe som sannsynligvis ikke alle har på veggen hjemme. Og det liker jeg. Min bedre halvdel synes nok ramma burde skiftes, men den står jo i stil med alle de andre kjipe Mexico-møblene vi har her, som forøvrig ble kjøpt brukt da jeg ble skilt. Mange år før drømmemannen kom inn i livet mitt. Så ramma er helt ok den, til resten av interiøret. Både brettbordet, lampa og Howard-stolene er gjenbruk det også.

Det meste i huset vårt er det. Til og med drømmemannen og jeg var pent brukt da vi traff hverandre. Det fins ikke grenser på hva en kan finne på internett ser du. Bare en leiter godt og ikke tar til takke med det første som dukker opp! ;o) For gjør du det, står du nemlig i fare for å drasse hjem noen skikkelige bomkjøp!

Ønsker deg en fin dag. Frædda vettu! Og starten på nok ei helg.

Midtlivskrise har sin egen Facebookside, og den finner du HER.
Følg meg gjerne. :o)

4 kommentarer
    1. Ha-ha, likte den om du og drømmemannen som gjenbruk, og om å drasse hjem bomkjøp 😀 tenk hvor mange som har gjort DET da 😀 Fint med ny klipper da 🙂 Og gjenbruk er toppen 🙂

    2. Morsomt innleggg!!:) Du er utrolig god til å skrive… Håper formen din bedrer seg,og krysser fingrene for en solfyllt sommer! God sommer:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg