Blomster, familiebilde og Handelens dag

Der var det fullt! Enda snuppa ikke trodde vi skulle fått plass. Ho kunne godt ha noe på fanget sånn i tilfelle .. men det gikk altså denne ganga også. Jeg er utrolig flink til å stu, stappe vekk ting, på en lur måte slik at det er plass til mye. Også i oppvaskmaskinen. Der får jeg faktisk plass til dobbelt så mye som drømmemannen, og reint blir det også. Og ellers, når vi ikke snakker bil eller andre konkrete “kasser” så er jeg så flink at vi nesten aldri finner igjen tingene! Det er en ikke fullt så sjarmerende egenskap, men alle har jo ikke bare positive sider …

Se på dette onsdagsværet! Det kunne jo ikke ha vært bedre. Varmt og godt og omtrent vindstille på toppen hos oss. Jeg var ute med blomstene på hytta og fikk planta dem, og plutselig hadde alle mine funnet ut at de også skulle ut. Sånn at vi kunne vi ta en nytt familiebilde. For det forrige dukket selvsagt opp som et minne på facebook samme morra.

Her er vi for tre år siden. :o)

… og dette var i går! Synes jammen vi blir finere og finere med årene jeg. Og så er det attpåtil kommet en mer siden sist. Skal se vi må ta i bruk en til av solsengene når det er gått noen år til. For ikke å snakke om hvis vi skulle fått med drømmemannen og hans lille flokk også. Det hadde vært gøy. Men vi er jo sjeldent der ute alle sammen på en gang.

I dag er det Handelens dag i Kvadraturen. Altså i sentrum av byen. Jeg skal ikke dit. Halvgale kjærringer som stiller seg opp i kø før butikkene åpner, og det vil si før 7 på morrakvisten. Så sloss de om å få det beste tilbudet. Mulig det ikke er så stort nå lengre som det var tidligere. For da var det nesten krig rundt de forskjellige stativene og kassene med tilbudsvarer. Den dagen var det løpesko og spisse albuer som var tingen! Og helst en sterk mann på slep, som kunne bære alle kuppene og jevnlig svippe oppom bilen og lesse av. Da kunne to stykker stå og holde i et og samme plagg, og ingen ville slippe! Galskap. spør du meg. Det er nok minst 15 år siden jeg har vært med på den morroa!

Nå for tiden er det jo nesten salg hele året. Sommersalget starter før folk har begynt på ferien til og med. Dessuten har jeg en følelse av at det er mye gammal dritt som blir priset ned på en dag som dette. Ting de ikke ble kvitt på forrige salg eller for et par år siden. Er bare tilbudet godt nok kjøper folk. Enten de trenger det eller ei. Greit å ha, selv innerst i skapet.

Jeg har mye innerst i skapet. Men dessverre er det nok ikke anskaffet på et salg. Mye tøy, haugevis av tøy. Jepp, jeg tenker stadig på å få sortert og kvitta meg med en del av det. Slik at jeg kan få litt bedre oversikt. Hadde en stor, flott plan før sommeren, en skikkelig utrenskning altså, slik at jeg kunne selge det jeg ikke skulle ha på facebook og kaste litt rimeligere klær i de klescontainerne som står litt rundt forbi. Det har jeg nemlig gjort opptil flere ganger. Eller gitt det vekk i Ikeaposer. Det er nesten det som er gøyest, for da ser jeg jo hvor glade mottakerne blir. Men nå ble visst ikke det heller noe i år. Så kanskje til neste vår?

Det har vært mye folk rundt meg denne uka. Så i dag er jeg en smule kaputt. Planen er i første omgang å få klippa plenen. Så får vi se om det blir noe etterpå … eller om det bare blir å hvile kroppen. Det er noe av det kjedeligste jeg vet altså! Å være så sliten og måtte hvile. Fyttikatta! Tenke seg til at jeg skulle bli sånn … det er til å grine av.

Og akkurat det var jo heilt feil fokus, jepp, vet det. Har jo tross alt vært på kurs og lært slikt.Så altså, når jeg har klippet plenen, og hvis det ikke blir noe mer fornuftig ut av denne dagen, så skal jeg bare være glad for at jeg tross alt fikk klippa plenen! Sånn var det. Så når plenen er nystrigla skal jeg gi meg selv et klapp på skuldra og si at jeg har vært kjempeflink … selv om jeg innerst inne ikke mener det. For de fleste kan vel få klippa plenen, om de har en hel dag på seg. Æsj!! Jeg er visst ikke spesielt flink til dette her!

Håper du koser deg og har litt sommer der du også er. Ønsker deg en fin dag.

Midtlivskrise har en egen side på Facebook, den finner du HER. :o)

2 kommentarer
    1. Ja,du bør bli flinkere til å klappe deg selv på skuldrene, i stedet for å sammenligne deg med hva andre klarer eller hva du klarte før. Se heller på hvor mye flinkere du er nå, enn om du ikke gjorde det 😀 Herlig bilde av dere både da og nå. Jeg ser du koser deg i sola <3

    2. Flotte blomster og søt jente på øverste bildet :)) Og så artig men bilde “tre år etter”… og hyggelig det er blitt med en til i gjengen <3 Idyllisk bilde av blå himmel og sjø... håper det blir mye slikt vær i sommer ... Slapp av og kos deg som best du kan <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg