En flott dag sammen med Adriana

I går var en kjempekoselig dag! Jeg hentet denne snuppa i to-tia, og har ho enda. Ho påsto hardnakket i går at ho alltid sover 12 timer, så da bør ho våkne nå snart. For i går la ho seg rett før 21.30. Da var mormora ganske sliten i hodet, for denne snart niåringen skravler i ett. Virkelig i ett altså! Bortsett fra den lille tiden vi var på kino da.

Ah! Nå gikk det litt opp for meg hvorfor jeg var så gåen, det var sikkert kinoen. Lyden er jo ikke helt bra for dette hodet (og tinnitusen) min, så derfor går jeg sjelden på kino for tia. Enda det faktisk er noe jeg liker veldig godt. For der klarer jeg å følge med på en film. Hjemme blir det litt så som så. Strikker litt, er på mobilen, finner plutselig ut at det er noe jeg bare må gjøre, eller fortelle drømmemannen noe … ikke alltid like populært det der da. ;o)

Vi var på Grusomme meg 3. Det var noe snuppa valgte selv, så jeg har jo ikke sett noen av forgjengerne, men det gjorde ikke så mye. Bortsett fra at jeg ikke kjente figurene da. Fikk litt forklaring underveis.

Før filmen fikk vi shoppa litt. Skikkelig gøy å gå på salg med ei så skjønn jente, og enda gøyere blir det når plaggene koster 50 og 75 kroner pr. stykk.

Jeg fikk faktisk kjøpt meg ei ny veske også. Den kosta litt mer enn femti kroner, men var på salg den også. Den hang der aleine (i sitt slag) på et stativ for halv pris. Og den var bare så MEG. Har vært på veskejakt i noen måneder nå, men det er alltid noe galt med dem jeg finner. Som regel er de for damete, eller så er det for mye gull på dem. Aller helst ville jeg nok bare gått rundt med mobil og nøkler i lommene, men så har jeg jo ikke alltid lommer heller da. Og det ser litt dumt ut, har jeg kommet frem til. Er liksom litt for gammel til den stilen …

Vi hadde en times tid i Nupenparken før filmen starta. Med is, brus og boller. Pluss deilig sommervær! Barnebarnet liker ikke rosiner, og vi var tre plasser for å få fatt i boller uten disse ekle greiene. Uten hell. Så vi delte broderlig. Ho spiste selve bollen, jeg fikk rosinene! :o))

Ho har allerede fått noen ungdomsnykker denne frøkna. Selv om ho ikke er fylt ni enda. Når disse slår skikkelig rot så er det ikke sikkert det er så kult med mormor lengre. Så jeg tenker det er viktig å opparbeide mange gode minner, slik at det ikke blir så vanskelig å finne tilbake til hverandre igjen når fornuften igjen seirer over hormoner i opprør.

En veldig koselig dag altså. Som ble avsluttet hjemme med sushi på menyen, sammen med drømmemannen. Det er nemlig frøkenas favorittmat. Og da måtte det bare bli sånn.

Sommeren har skikkelig landet her hos oss. Så det nærmer seg vel dagen da vi skal flytte oss ut på hytta. Vi er ekstremt treige i år, men om været er sånn tålig så kan vi jo forlenge sommeren med å bli der ute litt utover høsten. I dag skal iallefall jeg og dette barnebarnet ut der med noen blomster. Blir ikke så mange, for det er skikkelig begrensa hvor mye jeg får plass til i bilen min når jeg attpåtil har en passasjer. Men altså, Plantasjen neste! :o)) 

Håper du får en fin dag. :o) 

3 kommentarer
    1. Så bra dere koste dere..veldig koselige bilder også, og is hører sommeren til :)) Håper du blir fornøyd med ny veske … Fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg