Et gammelt hus i Reddal


Bare fordi vi gikk litt feil på søndagsturen fikk jeg sett dette huset. Så det er jo aldri så galt at det ikke er godt for noe. Eller hva? Elsker gamle hus, skulle gjerne snokt rundt her litt mer. Men han jeg hadde med meg var mest interessert i å finne igjen bilen … og det litt kjapt! Men når google maps forteller at det vil ta minst halvannen time, ja, så gjør det altså det. De stemmer nesten alltid på minuttet de tidene en får oppgitt der.

Lurer på hva vi gjorde før i tia. Når vi ikke hadde verken gooogle eller telefoner med internett. Når en tenker tilbake så er det jo nesten helt utrolig at vi klarte oss .. :o))

Det er litt skummelt også. At vi alltid skal være så tilgjengelige. Helst hele døgnet. Men jeg er av den typen som slår av lyden på min telefon både om natta, og når jeg er ute og går tur. Jeg gidder ikke bli avbrutt av en samtale, eller høre på at det kommer inn ei melding, for da ender det jo med at jeg må se. Enten jeg vil eller ei. 

Nå skal vi snart få lufta oss, Jonas og jeg. Her er det masse vind og skyene henger faretruende over takene. Skulle ikke forundre meg om det snart begynner å dryppe litt også. Hunden er nok glad for at sola mangler, mens jeg gjerne skulle hatt den her. Helst hele tiden!

Håper du får en fin dag. :o)

12 kommentarer
    1. Hei! 😄
      Så gøy å se! Det er jeg og mannen min som har kjøpt huset og stedet . Vi har hel renovert.
      Vil du se kan du sjekke siden vår. @velanvendt
      Her ligger bilder – bare å scrolle nedover siden der
      Mvh Vivian Trommestad

    2. Jeg er vant til å være tilgjengelig, så sjekker ofte. Men det er en uting med masse lyd, selv sms-varsling her i byen, på baner, trikker, jobben osv. Så jeg har total stillhet 😀

    3. Etdiktomdagen: Ja, internett er jo et must da! :o) Trist når slike flotte hus bare står og forfaller. Kan jo lure på hva grunnen var til det …

    4. margarites: Er veldig glad når de som ringer og ikke får tak i meg sender en sms … sånn at jeg kan finne ut om det var viktig eller ei når jeg ser det. :o)) Hender jo det er litt for seint da, men likevel …

    5. frodith: Hater lyder som ikke MÅ være der jeg. Har sikkert noe med tinnitusen å gjøre, tenker jeg. Så her er alt av tastelyder, dirringer og varsler på alt slått av. Bortsett fra ringing og et pling når det kommer en sms. Men det blir også slått av rett som det er, og det er fort gjort å glemme å slå det på igjen har jeg erfart. Og da sjekker jeg ikke heller …

    6. karidansen: Hehe, har fått litt kjeft jeg også, av barn eller mann som ALDRI får tak i meg. For det hender rett som det er at jeg glemmer å slå på igjen lyden! :o) Hva skal jeg med telefon da lissom??

    7. Et nydelig hus en gang det der.
      Jeg elsker å gå meg på slike forlatte ensomme hus……men trist at det ikke blir gjort noe med de da……….
      Herskapelig liksom 🙂
      Ja i dag er det bre å trykke på googlemap så finner man veien tilbake……hehehe om man har internett da 🙂

    8. Sånne hus er så “stygge” at det blir noe vakkert ved dem. En gang i tiden har de vært noens stolte hjem… Jeg lar ofte mobilen ligge i ro, går aldri med den på meg, og jeg hater om noen må sjekke mobilen når vi sitter flere rundt middagsbordet ( og med flere mener jeg flere enn en). Har den i vesken når jeg er ute, men hører ofte ikke at den ringer pga støy rundt meg. De som vil ha tak i meg får ringe igjen, eller sende en SMS 🙂

    9. Jeg liker også sånne gamle hus! Jeg har mobilen på lydløs det meste av tida. Det hender seg nok at noen blir litt frustrerte fordi de ikke får svar fra meg med en gang, men før i tida var det jo ingen som var “Tilgjengelige” støtt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg