Mange sultne fjærkre

I dag har jeg vært litt barnevakt. Så med en hel pose oppkuttet, ikke fullt så gammelt, brød tok vi en tur til endene i Grimsbekken. Det var mange sultne der, og ikke bare ender. Måkene holdt nok helt sikkert på å sulte ihjel, for makan til innpåslitne fjærkre skal du lete lenge etter. 

Av en eller annen grunn er det få som liker måker. Så også mitt eldste barnebarn. Ho ville aller helst bare mate endene og forsøkte å jage vekk de andre. Noe som ikke var helt vellykka. Dermed ble vi enige om å fordele de to brødene så godt vi kunne. En neve brød ble kastet ut i bekken til måkene, og en neve ble bare slengt på stien, til endene. Men en fikk litt spesialbehandling, og det var denne frøkena her:

Adriana måtte bare lete etter denne. For mamma’n hadde sagt at det var en der med ødelagt bein. Så den fikk selvsagt litt ekstra omtanke og brødterningene servert rett foran nebbet, slik at ikke noen av de andre skulle stikke av med all maten.

Det ble noen koselige timer med barnebarna. Men er veldig glad for at jeg ikke passer unger på fulltid. Det kan bli litt slitsomt i lengda, spesielt med en åtteåring med munndiare :o)) … men så er det jo en grunn til at jeg ikke er på jobb også da., og når jeg gjør noe annet enn å tusle rundt på hjemmebane så merker jeg godt det. At alt ikke er som det burde ha vært. Og så blir jeg selvsagt både lei meg og forbanna for at det ikke funker slik jeg vil, uten at det hjelper for noe!

Temperaturen har sunket en del grader igjen. Så det er ikke helt den gode sommervarmen her lengre. Og det kjennes godt på kroppen. Vi har sol, og heldigvis har vinden løyet, men ellers er det ikke så mye som likner på sommer i sør. Iallefall ikke slik sommer jeg vil ha.

Go’ tirsdag! :o))

6 kommentarer
    1. annebe: Hehe, jeg har ikke et så anstrengt forhold til måker jeg. De betyr sommer og sol og hytteliv. Helt til du glemmer noe mat eller en søppelpose på terrassen og de driter ut hele området mens de har fest på restene! ;o) Da er ikke jeg så glad i dem heller altså.

    2. det er nok lettere å like ender en måker ja,måkene er bråkete og stuper gjerne i hode på en ,det gjør jo ikke endene,søt jente da som viser omsorg for den skadde anden,)
      Nei det med barn på heltid passer nok best i litt yngre alder,og det er naturlig fra naturens side mener no jeg

    3. Hyggelig å ta med barnebarna å mate fugler….men skjønner du blir sliten også for en må være oppmerksom når en er med barn.. Måker er fint når de seiler høyt oppe på himmelen en solfylt sommerdag ..ikke ellers..hehe… Koselig det bildet av barna med fuglene <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg