14017 skritt i dag

Dagens tur ble rett over mila! Hurra for meg. Og Jonas. Han har vel forsåvidt ikke noe valg, og om jeg tenker meg om så har vel ikke jeg heller det. Det er greit å ha så mange forskjellige plasser en kan gå, uten å måtte være avhengig av bilen først. For jeg tror nesten ikke jeg får plass til Jonas lengre i Smarten. Er en stund siden jeg har forsøkt da … kanskje teste det ut snart. Men denne helga har jeg lånt vekk den lille loppa til sønnen, så jeg har ikke noe bil. 

Det er rart med det. Den konebilen står veldig mye parkert nå som jeg ikke er på jobb. Det kan gå mange dager mellom hver gang jeg bruker den. Men nå, som den ikke står utenfor, ja da kunne jeg jo tenkt meg å gjøre både det ene og det andre – med bil! Tror avhengigheten av det kjøretøyet for det meste sitter i hodet, den er grei å ha, sånn i tilfelle …

Turen i dag gikk først til byen. Selv om været var både grått og trist. Måtte bare få med meg de flotte blomstende trærne i Rådhusgaten. Vel, det sto så mange parkerte bilder der, og det er jo ikke noe jeg har lyst å ha med på bildene mine. Så det eneste jeg ble fornøyd med var dette, av Metodistkirken. 

Etter å ha vimsa litt rundt forbi i byen gikk turen opp i Baneheia. Herfra fortsatte vi over til Ravnedalen og videre hjemover igjen. Jeg hadde jo kledd med med regnjakke, for det var litt yr i lufta og det så veldig mørkt ut da vi gikk ut døra. Den eneste plassen den jakka ble blaut var på innsiden! Jeg hater regntøy!! Tett og ekkelt.

Turen i dag ble på 10,4 km. Tilsammen 14017 skritt. Må si meg fornøyd med det. :o)

Jonas ble også fornøyd. Her fikk han litt påfyll av væske da vi var i Baneheia. Variert tur i dag, både bytrening og skogstur. Men jeg har hatt to dager som jeg ikke har gått tur denne uka. Fordi jeg tok litt hardt i på tirsdag. Først gikk vi 7 km, og noen timer etterpå så prøvde jeg meg på trappetrening i Holskogen. Det er ei trapp der som har 250 trinn. Bratt som fy. Første gang jeg har vært der, men sikkert ikke den siste. Det var egentlig grusomt, og jeg holdt på å spy etter en omgang, men så tok jeg likegodt en omgang til … jaja, noen har litt tungt for å skjønne sine begrensninger. Jepp, jeg ble litt dårlig etterpå, men har av en eller annen merkelig grunn ikke vært lemster.

Vi skal ha en overnattingsgjest her. :o) Ho måtte plutselig hentes i barnehagen fordi ho hadde feber. Siden har ho bare ligget på sofaen og sovet. Så dette kan jo bli ei interessant natt …

God helg til deg fra meg. :o)

10 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Enig med deg, men siden jeg rett og slett svippa innom sentrum, så hadde jeg ikke lyst til å se ut som en drukna katt! ;o)

    2. fruensvilje: Takk. :o) Det gikk veldig bra med overnattingsgjesten, selv om ho hadde sovet hele dagen sov ho hele natten også. Mora kom også utpå kvelden og sov her hos oss. Veldig koselig.

    3. margarites: Hehe, ja, skjønner godt du må ha regntøy der. Tror også jeg hadde investert i et veldig godt et om jeg bodde i Bergen. Men en må jo ut med maaaange tusenlapper da, holder bare ikke med et par … Jeg tror fortsatt jeg bor på solkysten. Sol, sommer og Sørlandet vettu! Men, tror den som fant på den beskrivelsen glemte de fleste andre ukene. For det er jo bare en ønsketenkning.

    4. Fotokjerringa: Takk. :o) Om en skal gå de 10.000 skrittene som blir anbefalt daglig må en jo opp i ei mil. Ja, det er langt. Ikke hver dag jeg klarer det.

    5. Her fikk du deg jammen en lang tur. Jeg hadde på regnbukse når vi hadde dugnad her i uken, men det resultatet at det var dongribuksen under som var våt av å svette. Men her i Bergen er regntøy et must, og det bør helt puste. Det er stadig i bruk hos meg nær det regner, og med paraply over hodet fordi jeg ikke liker å gå med hette. Nyt helgen 🙂

    6. en fin og god tur og treningsøkt ja,hipp hurra for det og helt sikkert like så bra som opplegget du meldte deg ut av )) lykke til med den lille i natt

    7. Så flink! ja det med regnjakke er pyton..jeg orker ikke det..så blir heller litt våt..når jeg vet jeg kan skifte etterpå.. så vindjakke får holde..men jeg svetter uansett..så våt er jeg alltid..og har vent meg til det..God bedring til besøket..og ha en god helg! Flott bilde av jonas, og nydelige de andre også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg