Fine søndagen – som ny og ubrukt står …

Så ligger den her foran meg – søndagen. Helt ubrukt og klar til å fylles meg noe som er koselig. Eller fornuftig. Eller noe som burde ha blitt gjort for lenge siden. Tja. Det er maaange ting å ta av her, for å si det sånn. Ikke så mye som blir gjort for tia, verken fra burde- skulle- eller må-lista!

Jeg har ikke stått opp akkurat tidlig heller. Sånn mellom 9 og 10 en gang. Og likevel er jeg dritt trøtt. Alltid. Det er en sann plage! De to siste dagene har jeg våknet med sykt vondt i nakken og hodet. Såpass at jeg har tusla inn på badet i 4 – 5 tia for å ta noen tabletter. Noen ganger er jeg så trøtt at jeg ikke er helt sikker på om jeg har tissa eller tatt de rette tablettene når jeg våker igjen for å stå opp. Innimellom tror jeg faktisk at jeg sover litt der jeg sitter på dolokket. Får vel bare være glad for at jeg ikke ramler rett i flisene … Jeg lever farlig for tia ser du!

Vi holder på å klikke av en særdeles rastløs hund her. Ei uke uten tur, det merkes godt for å si det sånn! Og likevel skal han helst ta det med ro enda en uke. Jeg vet ikke helt om vi orker det. En liten båndtur kan vel ikke skade så mye. For nå freser han rundt i hagen så plenen skvetter rundt ham. Og det er vel like ille som å gå en liten tur.

Bildene over er fra båtplassen vår i Otra. Den største elva på Sørlandet, som renner fra Setesdalsheiene til Kristiansand. Båten vår lå ganske så aleine i går. Bortsett fra noen “vrak” som har ligget ute i hele vinter. Der både kalesje og andre ting henger og slenger etter en vinter uten noe særlig tilsyn. 

Tenker det er på tide å spise litt frokost nå. Før søndagen plutselig er over .. uten at det har skjedd en dritt. Kos deg med det du har tenkt å fylle dagen med. :o)

10 kommentarer
    1. frodith: Har fått stelt litt i hagen i løpet av helga, fått ned puter og sånn i båten, satt på kalesja og hatt besøk av søster og svoger. Det ble ei helt grei helg

    2. fruensvilje: Det hjelper iallefall godt når det blir varmere. Har aldri vondt når vi er på ferie i sydligere og varmere strøk. Men akkurat denne utmattelsen kjenner jeg ikke så godt, får bare håpe den ikke er kommet for å bli!

    3. Og nå er dagen straks over..jeg har kost meg med softis i dag :)) Sommerlige og fine bilder ! Håper dagen ble fin og så ønsker jeg deg ei fin ny uke <3

    4. Håper du har hatt en fin søndag! og ja, vist hunden raser rundt på egenhånd..så må da en båndtur være mye bedre…og den får brukt hue litt..snuse og se, og oppleve litt..ikke lett med frustrerte hunder…og håper formen din blir bedre! ha en god kveld!

    5. tror dere må ta en liten tur med vovsen i dag ja )) høres fornuftigt ut.Ikke godt å føle seg trøtt og energiløs hele tiden,men får no håpe det retter seg nå som sommertiden er et faktum og dagene blir lengre og lysere og varmere,vi kan jo ikke sove bort sommersnatten hi hi ,ha en fin søndag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg