Har kjøpt meg ny høne

Gult er kult! Det høres iallefall kult ut når en sier det på denne måten. Sannheten er at jeg egentlig ikke synes gult er så skrekkelig kult. Eller fint. Til påske kanskje, men ellers? Nei. Egentlig ikke.

Kjøpte noen gule putetrekk og en løper i høst. Pluss noe annet dill. Men det ble litt rart. Likevel kom det gule frem igjen etter at det røde, som jeg heller ikke liker så god, ble pakka ned etter jul. Ble vel litt revet med etter å ha surfa rundt på forskjellige interiørblogger og -blader. For første gang i mitt liv omtrent. For her har jeg nesten aldri kjøpt slike ting som alle andre bare ha. Ingen bokstaver på veggen, eller i vinduskarmen, ingen Omaggio-vaser eller hva de heter, ingen kubelysestaker … Kan ikke skryte på meg at vi har det noe særlig moderne, verken her eller der.

Men nå er jeg klar som et egg jeg. Til påska altså!

På byturen i forgårs kjøpte jeg meg ny høne. Med tilhørende hane. Var de ikke litt søte da? Normalt befinner vi oss på hytta uti skjærgården i påska. Så hjemmepåske har jeg vel aldri hatt i hele mitt liv. Bortsett fra for noen år siden da vi pussa opp stua. Det tok litt lengre tid enn påska for å si det sånn … men ble greit når vi endelig ble ferdige!

Ting tar tid, spesielt når futten er gått ut av kjærringa. Men det er tydeligvis noe jeg bare må leve med! Både jeg og drømmemannen. Men jeg tror ikke han synes dette er så ille. Egentlig. For det er jo måte på hvor mye en mann gidder å holde på sånn etter jobben. Igrunnen så tror jeg han synes det var litt for mye futt her før det stoppa opp. Men det kunne jo godt ha stoppa på halvveien heller. Ikke sånn fra full til null på rekordtid. Det kan jo gi noen og en hver et lite sjokk.

Etter kjærringa parkerte i sofaen blir det ikke gjort så mye her. Jeg kan jo ikke finne frem pisken og bosse rundt her når jeg ikke deltar i arbeidet selv. Det er jo litt frekt! Men vi har iallefall fått ommøblert i stua. Med det resultatet at stua virker dobbelt så stor, og faktisk tror jeg det blir skikkelig koselig også. Når bare det kommer opp litt bilder og lys her og der.

Det tar også tid! Jeg fant et stort bilde på Skeidar, av et verdenskart i bruntoner, og var så sikker på at det passa perfekt mellom disse Howard-stolene, som vi også har kjøpt brukt til halve prisen av ny pris. Men den gang ei, da vi kom ut der var det ikke så fint likevel. Dermed ble det dårlig med shopping den ettermiddagen. Drømmemannen mener vi bare kan forstørre noen av fotografiene mine, og det kan vi sikkert, men det hadde jo vært litt gøy med litt andre ting på veggene også .

Kan ikke skryte på meg at jeg er gått i tenkeboksen. For jeg orker ikke tenke på det heller. Akkurat nå. Men etterhvert finner vi sikkert ut av det. Vi har jo god tid, og absolutt ingen store selskaper som står og venter på å bli rigget til hjemme hos oss. Som en konfirmasjon eller dåp eller noe i den duren. :o) 

I dag tror jeg det er 10 år siden vi traff hverandre for første gang. Drømmemannen og jeg.  Og siden har vi vært sammen nesten hver dag. Første date var på kino. Men da hadde han allerede vært med og gått tur med Zenta, schæferen jeg hadde før Jonas. En hund er en flott måte å bli kjent med nye folk på. Det blir omtrent som å be noen med hjem for å se på frimerkesamlinga, bare nå måtte stakkaren gå med på tur og vise om han dugde i skogen eller ei. Han skulle bare visst at om det ikke hadde gått så greit, så hadde han nok blitt skvisa ut ganske så kjapt igjen. Men i følge skotøyet han kom med, så var ikke akkurat skogsturer det han gjorde mest på fritiden! Men det har vi jo selvsagt fått fiksa for lenge siden!

Jeg har vært barnevakt i dag. For en syk tulle som blir fire i juni. Nå skal jeg bare svippe innom dusjen før jeg skal passe det minste barnebarnet i noen timer. En dusj hjelper sikkert for det meste. Er ikke helt pigg akkurat nå, men det er jo ikke noe styr å passe på noen av disse. Siden været er så fint må jeg vel ut å gå litt også tenker jeg, før det er natta.

Håper alle har hatt en fin dag. :o)

12 kommentarer
    1. Laila MA: Tusen takk for fine ord. :o) Gult har liksom vært greit på hytta, der vi enda har litt påskepynt fra jeg var lita jente. Det er litt koselig

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Er ikke blitt mer syk enn jeg har vært de siste to månedene, så jeg tåler vel det! Koselig var det iallefall. :o)

    3. Ja da har du fått unna litt i dag..jeg har også gjort ALT for mye..så holdt på å begynne å grine da jeg lagde middag…for kroppen ville ikke mer..men man må jo bare! Er lurt å stoppe i tide..men med det nydelige været vi har hatt..så er det ikke lett.. Håper du ikke blir syk også da..om du har passet en syk tulle! Ha en god kveld! og prøv å slappe av å nyte den nye stua!

    4. Veldig fine påskehøner/haner ) jeg er veldig glad i gult,men bruker det ikke i interiøret,har ikke planer om å bry meg med påskeduker heller i år,vi får besøk,og minsten som ikke er 2 år river alt av borda uansett,så det er ikke bryet verdt ))
      stua di ser veldig koselig ut,skulle gjerne hatt litt større jeg også,for min stue er veldig liten,men en må bare kose seg med det en har )) tenker dere blir enige om hva som skal opp på veggen etterhvert også.Kos deg med vesla i kveld )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg