Frodiths lille vår-challenger: Lek

Nest siste bidrag i foto-challengen til Frodith.
Ikke det letteste temaet for meg dette.

LEK

Bildet som ble valgt er fra i fjor sommer.
Jonas elsker vann! Eller gjørmehull.
Og her fant han ut at det var et helt basseng med vann!
Eller en badestamp da, som vi kaller det..

#frodihfotoch01

Fra det ene bassenget til det andre:

Det er digg å være den lykkelige eier av en leonberger i slike stunder.
Spesielt når vi må ha han inn i bilen for å komme hjem igjen!
Kan rett og slett ikke tenke meg noe bedre jeg … :o)

VI var på tur en søndag, og fikk heldigvis øye på dette hullet før bikkja.
Klarte til og med å snakke han fra og hoppe uti.
Men … hadde ikke regnet med at hunden huska hvor det var.
For det gjorde han nemlig på tilbakeveien!
Og da hadde vi helt glemt det.

Plutselig løp han som besatt.
Alle kommandoer og formaninger prellet av som vann på gåsa.
Ikke skjønte vi hva han løp for heller,
iallefall ikke med en gang, og da var det for seint!
For da lå han nemlig der og koste seg med et gjørmebad,
som den naturligste ting i verden.

Det er da en kunne ønske
at en bare hadde en liten nusselig innekatt,
eller en undulat!
:o)

12 kommentarer
    1. Margrethe: Ja, han storkosa seg. Du skal bare se blikket når vi sier nei og han er usikker på om han skal høre eller bare drite i det! For tenkt så grusomt å gå glipp av et gjørmebad da!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Han er iallefall lettere å få med på at han skal vaskes, siden han elsker vann! Forgjengeren stakk bare ho så hageslangen. Og inn på badet var helt uaktuelt!

    3. fruensvilje: Han gikk litt av det av seg på veien til bilen da. :o) Men han sitter jo ikke i baksetet, men helt bak. Og der har vi ei plastmatte med litt kanter på. Beregnet på skitne hunder, tror jeg … er bare å ta den ut og spyle sammen med hunden etterpå.

    4. margarites: Han gikk litt av det av seg på veien til bilen. På sommeren spyler vi han med hageslangen. Dusjkabinettet er for lite, men han passer i det doble hjørnebadekaret, selv om det er litt styr å få han oppi og ut igjen. :o))

    5. Hahaha….Herlig 😀 Glad jeg har katt jeg 😉 Men det sies jo at gjørmebad skal være sunt, så dere har en sunn hund 😀

    6. Oi, oi, oi skal si Jonas blir skitten! Min søsters hund ( som er helt lys) elsker også gjørme og sølepytter. De pleier å prøve å finne en bekk eller noe for å få henne til å bade av seg det værste før de tar henne i bilen igjen. Og med en så stor hund er det ikke bare, bare å få Jonas inn i dusj eller badekar heller. Men han er nå søt da, der han står og virkelig koser seg 🙂

    7. oi oi oi ,da tror eg att eg ville gått en tur til i håp om å finne et vann med reint vann hi hi ,men en valp er en valp og dei liker å leke ,herlige bilder da

    8. Herlig!! ja det er litt hund å vaske også det der..hihih..Herlig med lekne hunder! Flott bidrag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg