Frodiths lille vår-challenger: Skyer

Mitt femte bidrag i foto-challengen til Frodith.

SKYER

Skyer, hav og himmel, soloppganger og -nedganger.
Her er jeg i mitt rette element. 
Ganske hekta egentlig, på slike motiver.
Til en viss grad litt irriterende, for om vi er en plass
som jeg ikke får tatt bilde av herligheten,
så blir jeg nesten sur og glemmer helt å nyte synet.

#frodihfotoch01

 

Det var ikke akkurat godværsskyer på dette bildet!
Regnet begynte å hølje ned rett etterpå,
så jeg måtte løpe tilbake til jobb, 
fordi jeg hadde sittet litt for lenge og hatt lunsj ute.
Gode tider, før det gikk helt opp for oss
som jobba der at flesteparten i vår avdeling ble arbeidsledige ganske snart.

Det er rart hvordan livet forandrer seg når en blir uten jobb.
Da tenker jeg ikke akkurat økonomien, men hvordan en ser på seg selv.
Spesielt om en er slik som meg der jobben har betydd så mye.
Jeg var liksom jobben på en måte, Typograf-Marit.
Nå er jeg bare Marit, og hva er egentlig det?

12 kommentarer
    1. Eva: Det er kanskje like mye det at jeg ikke vet noe fremover som gjør at dette er så ille! Jeg liker jo å ha kontrollen over livet mitt selv ..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Var det jeg også gjorde, men hadde fått meg et vikariat som noe helt annet enn typograf og det var helt topp! Men så streika kroppen, og da mista jeg den sjansen. Føles ikke så bra det der.

    3. Fantastisk bilde <3 Skyene taler sitt tydelige språk her 😀
      Jeg ble "hjemmeværende" for flere år siden, grunnet en enda uavklart helsesituasjon. Og det var veldig tungt til å begynne med. Men etterhvert har jeg funnet ting å fylle dagene mine med 🙂 Ting jeg kan gjøre, på mine egne premisser 🙂
      Håper det lysner for deg snart, at disse krisetidene snur til noe bedre 🙂
      Klem <3

    4. Flott bidrag, og jammen så det mørkt ut i de skyen ja! Ja mannen mistet jobben pga innskrenkninger, og han følte også at han mistet noe av seg selv..lykke til! og håper du finner noe nytt!

    5. det var iallefall et helt fantastisk bildet,ser ut som skyen vil legge seg på hustakene.
      Marit er ei flott dame,hun må bare ha noe å fylle dagen sin med )) her det snart tannlegetid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg