Smertestillende og betennelsesdempende – igjen!

Denne ganga er det ikke meg det gjelder. Men Jonas. Vi er omtrent like sykelige og svake begge to! Skulle nesten tro han var min kjødelige sønn. Siden august har han hatt fire kurer mot smerter i skjelettet. Altså ikke selve beina, men inne i skjelettet. Han vokser for fort, og det er et eller annet inni der som ikke følger med. Eller noe sånn, og med ganske jevne mellomrom blir det veldig ille.

Det begynner med en aldri så liten halting. Som jeg merket i går da vi nesten var ferdig med turen. I går kveld slutta han å belaste det høyre forbeinet, og ganske raskt blir han veldig asosial. Legger seg i hagen under en busk, blir veldig pipete og til slutt stopper han å spise. Helt likt alle gangene. Men denne ganga skjønte vi raskt, siden vi har sett det så mange ganger tidligere.

Hadde egentlig tenkt at vi bare kunne fått en resept på medisinene. Men den gang ei, veterinæren ville se på han. Typisk! Det gjelder å suge så mye penger ut av det som overhodet mulig! Vi har jo selvsagt forsikring, men med en egenandel på 1500 så er jo ikke det så lukrativt når vi stadig vekk må innom veterinæren. Og jeg kan ikke med min beste vilje se hvorfor ho skal ha bikkja inn bare for å glo. For det er nemlig det eneste de gjør! Bortsett fra en gang da de tok røntgen av han bare for å konstatere at det var det de trodde det var.

Tror dette er den dyreste hunden jeg har hatt! Enda han bare er halvannet år har han kosta oss sykt mye mer enn de både Kelly og Zenta, de to schæferne jeg har hatt, som ble 8 og 9 år. Men om en tenker utgifter pr. kilo så er det jo ikke så ille …

Stakkars lille Jonas. Heldigvis pleier det å gi seg etter noen dager på medisiner, og når han blir rundt to år skal det gi seg for godt. Påstår de som påstår at de kan dette. For da er han ferdig utvokst. Får håpe de har rett!

#voksesmerter #veterinær #hund #hundenmin #syk

10 kommentarer

Siste innlegg