Lunsj på trappeavsats 372 – The Olive Tree, Symi

Nest siste dagen på Symi. Mens vi lå på stranda fant vi ut at vi bare måtte spise lunsjen her, på The Olive Tree Cafe. Vi hadde jo gått forbi flere ganger, men da var det alltid stengt. Dessuten hadde plassen fått toppkarakter av TripAdvisor i 2015, så dette var noe vi hadde lyst til å få med oss før vi reiste hjem igjen.

Halvdød, dehydrert kjærring på trappeavsats 372. Heldigvis traff vi på ei eldre dame som gav oss vann på veien opp. Ho redda nesten livet mitt. For der og da kjentes det ut som jeg skulle få hjerteinfarkt! Likevel var jeg så tørst da vi ankom at vi bestilte en karaffel med husets hjemmelagde sitronsaft – hver! Det gikk av å bestille kun et glass også, og på reaksjonen til den ene eieren så tror jeg ikke det var så mange som bestilte så mye …

Mmmmmm. Dette er noe av det beste jeg har smakt! Det var syyykt godt! Kunne egentlig tenkt meg enda en karaffel, men turte ikke å bestille mer.

Tapasen vi fikk servert var på lik linje med drikken. Ekstremt godt altså. Alt var så gjennomført, og maten var bare helt fantastisk. Sånn blir det sikkert når det blir laget med kjærlighet og omtanke. Tror aldri jeg har spist noe så godt i hele mitt liv! Alt var hjemmelaget fra bunnen av, og råvarene var førsteklasses. Til og med olivenene smakte mye bedre enn normalt!

The Olive Tree var en fargeklatt av en lunsjkafe. Og dette var gjennomført til fingerspissene. Bare se på skoene til eieren! Den ble drevet av to engelske damer, som tidligere hadde kommet til Symi som sesongarbeidere. De hadde en drøm om å starte sin egen plass – og hoppet i det! De levde ut drømmen sin her på trappeavsats 372, og de gjorde det 100%.

Drømmemannen min på verdens koseligste kafe. Det kan jo nesten ikke bli bedre! Det var litt trist at vi ikke prøvde The Olive Three tidligere, for vi hadde garantert gått her minst en gang til. Om bare ferien hadde vart litt lengre …

Har du planer om å dra til Symi, må du rett og slett ta turen opp hit. Jeg garanterer at det blir et besøk du seint vil glemme. Bare husk at de stenger skrekkelig tidlig.

#ferie #hellas #symi #theolivethree #ferieminner

4 kommentarer
    1. margarites: Vi var der rett før de stengte, eller bildene er tatt etter de stengte. De låste iallefall porten, men vi fikk beskjed om at vi kunne sitte så lenge vi ville. Det var oss og et par til der da. Damene som eide stedet bodde også her, i andre etasje. :o) Så grunnen til at det var så lite folk var vel at det ikke er helt normalt å spise lunsj etter 15.

    2. For et herlig sted, ser utrolig koselig ut! Og når mat og drikke gir mersmak og topp karakterer så tenker jeg at mange vil hit. Er dere her helt opp mot stengetid, eller åpningstid eller? Det burde jo vært masse folk her med den gode reklamen. (Men bildene blir jo mye finere uten masse mennesker som ødelegger motivet da 🙂 )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg