På vei til mitt andre hjem

Legekontoret altså. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre der, men fikk beskjed om å komme tilbake når jeg hadde hatt ei uke uten å hoste – og det er nå.

Jeg mener i alle fall det selv! Men jeg vet ikke helt om omgivelsene og jeg er helt enige i det utsagnet.. Mye bedre ja, men det kommer tydeligvis noen lyder fra meg innimellom enda, som kalles hosting. 

Uansett er jeg tilnærmet frisk. Fra både lungebetennelse og forkjølelse. Resten er som det er. Og jeg begynner å lure på om det bare er slik det skal være, for resten av livet. At jeg aldri blir helt frisk.

Revmatologisk på sykehuset sier fibromyalgi. Fysioterapeuten på samme plass sier me, åsså er det denne hersens tinnitusen da. Men den er klart kommet for å bli, det har jeg jo skjønt for minst 18 år siden.

Jeg har vel aldri vært den som har stått først i køen. Verken her eller der …men når det gjelder slike tullete diagnoser som dette, så må jeg av en eller annen grunn ha befunnet med temmelig langt foran. Jeg som hater kø! Mulig jeg gjorde som vi pleier i slike tilfeller, stilte meg i den der det var minst folk. Og jeg forstår jo nå hvorfor det var litt glissent akkurat der …

Har du forresten prøvd å nyse med en Marie-kjeks i kjeften? Det var ikke så lurt … for nå er hele tastaturet fullt av smuler! Straffa for å ikke tilføre kroppen en ordentlig frokost sikkert. Jeg som nesten alltid spiser havregrøt på denne tiden av døgnet. Jaja, får se om jeg klarer å støvsuge ut de som ikke forsvant når jeg ristet på pc’n.

Ønsker deg som titter innom en flott onsdag. Her er det sol og minus åtte grader akkurat nå. Varmepumpa jobber intens med å holde temperaturen oppe i stua. Mulig jeg må hjelpe den litt med å fyre i ovnen når jeg kommer hjem igjen. 

2 kommentarer
    1. vel jeg er enige i att det kan virke fånyttes å ta turen til legen i dag,men en ekstra sjekk er ikke det verste da.
      Husker min mann fikk lungebetendelse,han ble aldrig helt frisk før etter et helt år ,ikke en trøst jeg skjønner det,men det er håp der framme )) lykke til i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg