Fin fredag i hundeparken

Fredag, sola skinner og snøen smelter. Jeg har faktisk vært utforbi husets fire vegger. Først var vi og handlet for helga, så var vi i hundeparken med Jonas. Og i dag var det veldig mange der, både to- og firbente, i alle størrelser og fasonger.

Her vi bor er det to hundeparker i overkommelig avstand. Den som er nærmest blir benyttet flittig av mange. Den andre er på Tveit, da vi må kjøre 20-25 minutter. Det er nok den som er finest, men vi har hatt så mange bomturer dit at vi nesten har gitt opp. Da er det bedre på Karuss. Her blir facebooksiden til parken benyttet aktivt, og plutselig er det 12-15 firbente som møtes til avtalt tid. Med menneskene sine på slep, så det er jo sosialt både for oss og hundene.

Merkelig nok har det sjeldent vært noe knuffig og tull blant hundene. Selv om de er forskjellige både i rase, størrelse og lynne. Jonas er jo alltid den største, og han er foreløpig så godmodig som det går an å bli. Venner med alle og aldri noe tull. Får håpe dette fortsetter, for det er jo mange hannhunder som ikke går overens med andre hanner. Det må være skikkelig tungvint.

Veldig greit å ha trimma bikkja uten å røre seg også. Iallefall for meg, som hoster bare jeg tenker på å bevege på kroppen. Hvis jeg legger godviljen til i dag så kan jeg kanskje si at jeg er litt bedre enn jeg har vært de siste fire ukene. Så det er nok på returen nå. Og det var jaggu på tide!

Ønsker deg som kikker innom ei god helg! :o)

5 kommentarer
    1. fruensvilje: Han er roligere enn alle jeg har hatt tidligere. Men når han først vimser rundt og virkelig viser at han fortsatt er nokså valpete, ja, da er det myyyye hund på en plass!

    2. margarites: Hunder i klær er noen rare greier. Jeg skjønner ikke at de ikke heller anskaffer seg en katt når de absolutt skal ha noe så smått.

    3. Så bra at du føler deg litt bedre! Tommelen opp for at det fortsetter 🙂 Din lille Jonas er jo en kjempe sammenlignet med den lille “saken” i blå og rosa dress. Jeg tror aldri jeg helt venner meg til å se hunder med den typen klær, synes det er litt morsomt. Men jeg skjønner jo at de små hundene kan fryse… Ønsker deg en fantastisk fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg