Mandagen etter morsdagen

Så var det mandag igjen. Morsdagen er over og hverdagen kaller. Det hørtes jo flott ut. Kaller … er skrekkelig lenge siden noe som helst har ropt på meg her jeg ligger og ikke er til nytte for noe.

I går var drømmemannen ute og spiste med svigers ++ Etterpå var det kaffi og kaker hjemme hos dem. I den slekta hopper de jo ikke over en eneste liten ting i stillhet. Kan det feires, så feirer vi! Siden drømmemannen så gjerne ville at jeg skulle være med måtte jeg ut av pysjbuksa og slenge på litt sminke i full fart. Jeg som trodde han var overlykkelig for å slippe ut litt fra dette sykehuset. Så feil kan en ta. Etter snaue to timer måtte jeg hjem igjen. Helt utslitt. Enda jeg bare hadde sittet i sofaen og stappa i meg kaloribomber. Dagen i går var tydeligvis den store kakedagen, to ganger kake, men ingen middag på meg. Skjønner ikke at jeg gidder stappe inn alle disse unødvendige kaloriene, det har skjedd et eller annet rart med smakssansen min, så alt smaker så rart. Likevel skal det liksom ned …

Mens drømmemannen var på restaurant fikk jeg et minibesøk av eldstedattera mi. Både ho og søstera, pluss mormors tre jenter, hadde tenkt å komme på besøk, men jeg orka ikke … som det pleier å være nå for tia. Ho hadde med seg både tulipaner og nybakt eplekake, og det var egentlig kjemepekoselig. Men jeg er litt sånn at jeg får panikk om jeg ikke har fått støvsugd og ryddet litt før det kommer noen. Jeg liker ikke å ikke ha kontrollen her. Men for å være ærlig så er det jo lenge siden jeg har hatt det! Egentlig burde jeg nok hatt vaskehjelp…

Morten sistemann (sønnen) ringte meg faktisk. Bare for å ønske meg en fin morsdag. Han er like lite glad i å prate i telefonen som mora si, så det var jo imponerende! Akkurat nå er han og en til på vei til Lofoten med MS Astrid som skal på lofotfiske. Synes det er litt skummelt at de bare er to på båten, men det var visst bare meg som tenkte sånn. Er vel en av ulempene ved å være mamma det der. En skal liksom bekymre seg for alt, selv om ungene er voksne og har klart seg selv i en hel liten evighet. Men når en som mamma kanskje klarer å roe litt ned på det punktet, noe jeg ikke tror kommer til å skje her, så er det jo barnabarna en tenker på! Må le litt av de som sitter der med baby på fanget og bare gleder seg til de blir større og alt blir mye bedre og lettere .. de skulle bare ha visst. De første årene er jo bare peanuts i forhold til det som måtte komme …

Angående lungebetennelsen lever den i beste velgående! Synes ikke disse tablettene har hjulpet noe særlig, men mulig jeg må gi de litt tid siden det tok en stund før jeg fikk de. Brekningene er heldigvis gått over. Det var bare den dagen jeg måtte ta to på en gang. 

Håper alle hadde en fin morsdag/søndag i går. Og at starten på uka har gått knirkefritt. :o)

8 kommentarer
    1. Har gått knirkefritt med ny uke. Jeg feiret ikke noe morsdag i går. Jeg feiret mamma på lørdag, og jeg er jo ikke mor selv, så blir ikke særlig feiring her på sånne dager 😀

    2. uff dette høres slettes ikke kjekt ut,men godt familien tenker på deg da.Merker du ikke bedring innen en dag eller to ville iallefall jeg tatt kontakt med lege igjen,masse god bedring

    3. Vera Lynn: Takk. :o) Trodde jeg hadde vært på god vei til toppen igjen nå. Begynte jo med antibiotika på fredag, men egentlig er det bare blitt verre ..

    4. Ikke så greit å være sosial når formen ikke er på plass, og man kanskje har mest lyst til å ligge på sofaen under et varmt teppe. Når det gjelder medisinene, så må du nok gi den tid til å virke noe som kan ta noen dager. Fortsatt god bedring :o))

    5. Når energien ikke e der, e der meste slitsom… til og med å få besøk. .. :/ Men ja en må liksom ” stille opp” spesielt når det e ens egen dag .. hehe
      Ha en fin mandag 🙂

    6. Vet hvor slitsomt det er med selskapeligheter når formen ikke er bra.. Noen ganger syns man bare at man “må” av hensyn til andre !
      Gutta ( har to voksne sønner) var her å spiste på lørdag så i går var det bare meg og mannen som “feira” morsdagen her hjemme :)) Nydelige tulipaner du fikk :)) God bedring <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg