Antibiotika med brekkmiddel

God kveld i stuen .. eller hvor nå du måtte befinne deg denne lørdagen. Her går livet sin skjeve gang. Jeg ligger og ligger og ligger, i den ene sofaen og senga etter den andre. Og det er det min dag har bestått av siden forrige søndag. Morro? Nope … ikke spesielt.

Denne uka har jeg vært to ganger hos legen! Hurra! For et liv!! Det kan jo ikke bli stort bedre enn dette. Fordelen er jo at frikortet sannsynligvis kommer i god til før jul i år.

Var hos fastlegen på torsdag, og fredagen før det igjen. Ho sa jeg så skikkelig dårlig ut, og lurte på hvorfor jeg ikke var kommet tidligere. Sa til og med at de hostedempende tablettene jeg alltid har fått når jeg hoster på dette viset ikke virka når jeg var så syk. Jeg har hosta siden 16. januar! Likevel gir ho meg ikke noe antibiotika fordi crp’en tydeligvis ikke var høy nok. Jeg må få gjort noe med den fastlegen snart. En gang. Men ikke akkurat nå … for nå har jeg faktisk mer enn nok med å komme gjennom dagene. 

I går kom jeg inn til en av de andre legene. Fordi jeg bare er blitt dårligere og dårligere. Og da hadde jeg altså dobbeltsidig lungebetennelse! Det surkler og piper når jeg puster, og jeg hoster nesten hele døgnet, hver gang jeg beveger meg og hver gang jeg åpner kjeften for å si noe. Legen jeg var hos i går sa det var helt klart at jeg burde ha hatt noe, en forkjølelse skal normalt ikke vare mer enn 1-2 uker. Det var ikke alltid crp’en eller blodprøvene slo ut. Så vet jeg det. Men det hjelper jo ikke stort når ikke legen min har skjønt det, jeg kan jo ikke medisinere meg selv!

Over til mirakelkuren. To hele uker skal den vare. Men bare en pille hver kveld, bortsett fra i går da det var to. Og de var forferdelige. Ble advart. Måtte ta de en time før leggetid, for jeg kom til å bli kvalm og få brekningstendenser. Og det var ikke en overdrivelse. Skikkelig gøy oppi all hostinga dette! Brekningstendenser? Det vil altså si at jeg lå krølla rundt ei vaskebøtte halve natta. Hadde alle symptomene en har når en spyr, den eneste forskjellen var at det ikke kom opp noe annet enn slim og gørr som det har gjort hele uka. Jeg har aldri hatt de tablettene før, og spurte om å få noen mer normale greier siden jeg er skikkelig pingle om jeg må spy, men måtte visst ha de fordi jeg var sååå dårlig. Så du kan jo si at jeg gleder meg veldig til lørdagens brekninger nå. I går varte det fra 23 og halve natta. Men siden jeg bare skal ta en tablett i dag så får jeg kanskje fred fra i to tia?

Det eneste positive er jo at jeg er sykmeldt fra før av. For da trenger jeg ikke tenke at jeg må forte meg å bli frisk før mandag … 

Håper din helg er adskillig bedre enn dette.

10 kommentarer
    1. Eva: Tusen takk. :o) Er spennende når det i ny og ne dukker opp lesere som ikke har blogg selv. Lurer jo litt på hvem du er, og hvorfor du ramla inn på akkurat min blogg. ;o)

    2. fruensvilje: Tusen takk. :o) Føler meg ikke så mye bedre etter flere dager på antibiotika, det er jo litt rart … men heldigvis holder de tablettene seg i systemet så brekningene var bare den dagen jeg tok to.

    3. margarites: Takk. :o) Føler meg ikke så mye friskere, og det er jo litt rart etter flere dager på antibiotika. Men magen reagerer heldigvis ikke lengre, så det går iallefall greit.

    4. Vera Lynn: Takk, takk. Magen ble vel vant til disse pillene, for nå går det heldigvis helt greit. Får bare håpe de hjelper også …

    5. Så fort du føler deg bedre tror jeg du burde få en ny fastlege, en som tar deg på alvor å som ikke venter i sju lange og sju breie med å medisinere deg. Ønsker deg masse god bedring, og en natt uten brekninger. Klem ❤

    6. Nei nå har du hatt nok! Jeg krysser fingrene for at denne natten blir mye bedre, og de neste bedre en det igjen. Og at du blir helt frisk etter denne hestekuren. Man blir jo så sliten av å bare hoste lenge, og med lungebetennelse i tillegg….stakkars deg. Ønsker deg virkelig god bedring, og en god natt 🙂

    7. jeg føler virkelig med deg,har vært borti akkurat det samme da ene sønnen vår var 1,5 år gammel,legen ville ikke medisinere ham ,det var røntgen som påviste dobbelsidig lungebetendelse,ja han var jo så liten att han ble innlagt for intavanøst medisinering.Jeg håper inderlig du ikke blir like uvel i kveld og natt for jeg unner deg virkelig litt nattesøvn,og masse god bedring snille deg

    8. frodith: Takk frodith. :o) Synes jeg har hatt mitt for dette året nå! Og i fjor fikk jeg jo for flere år på en gang, så nå gleder jeg meg til minst et år uten alt dette tullet .. for det fortjener jeg virkelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg