Godt nyttår!

Her kommer et lite livstegn fra meg. Håper du fikk en fin avslutning på det gamle året. Her var overgangen veldig stille og rolig og helt alkoholfri. Yngste barnebarnet og mamma’n overnattet hos oss. Jeg var langt fra pigg, så hadde det ikke vært for drømmemannen så ville det vært dårlig med middag i dette huset på årets siste dag. Men heldigvis, han holder ut fortsatt!

Det ble en tidlig kveld. Kanskje litt flaut å innrømme det, men vi gikk glipp av alle rakettene rundt midnatt, for vi la oss alle fire da klokka var 23.15. Eller, alle fem blir det vel, for vi har fått oss ny hund. <3

Han heter Jonas og blir 12 uker til søndag. Han er bare sååå skjønn! Vi hentet han for snart to uker siden. Det er den største valpen jeg har sett i hele mitt liv, nå veier han over 16 kilo, men så skal han også bli diger når han blir voksen. Det er en leonberger, og de blir henimot 70 kilo når de er voksne. Denne tassen er visstnok over gjennomsnittet nå, så det blir spennende å se hvordan han utvikler seg.

Første dagen i det nye året kom med et fantastisk vær. Bildet er fra den aller første turen Jonas har hatt, bortsett fra noen få ganger rundt i nabolaget. Han kan jo ikke gå lange turer enda. Så her må vi ta det veldig med ro fremover. Det er vanskelig. For jeg vil så gjerne komme igang med regelmessige lange turer igjen. Jeg gleder meg sykt til Jonas er klar for det!

Oversender herved en nyttårsklem fra meg til deg! :o)

 

#hund #leonberger #utpåtur #jonastheleonberger

11 kommentarer
    1. Godt Nytt År og gratulerer med ny hund <3 Her er det også kommet valp i hus, og vi koser oss veldig men hun er en utfordring 7 mnd gammel 🙂

    2. Gratulerer med “lille” Jonas! Så koselig for dere å få en ny hund, tenker han blir en lydig og god turkammerat når han blir litt eldre. Nytte blir det uansett om må legger seg før midnatt eller etter, og trenger kroppen søvn så hvorfor ikke. De fleste har sett massevis av fyrverkeri før og dagen må ikke alltid være så spesiell. Håper det gikk bra med Jonas når det smalt ute. Kanskje han sov siden dere gjorde det, og dermed slapp å bli redd. Riktig godt nytt år til deg forresten 🙂

    3. Siv Svanem: Han er STOR ja. Ser litt snålt ut når han ikke helt får med seg beina og er veldig valpete i bevegelsene .. Du forventer liksom noe mer av en hund i den størrelsen. 😉

    4. Du høres dreven ut på hundeoppdragelse ja )) og det er jo hyggelig om vi får følge med på utviklingen til Jonas ,da har du jo fine turer å vise oss også

    5. fruensvilje: Må jo bare lære de opp fra de er små vettu, så går det nok veldig greit selv når de blir som en liten hest! 😉 Mine hunder har alltid vært lydige, og denne rasen er kjent for å være lettlært, så det går nok greit. Han har allerede lært å komme når vi roper han inn, og så sitter han når vi sier “sitt”. Foreløpig ser det lovende ut! Han er dessuten veldig rolig til å være en valp, men de pleier jo å være verst i ungdommen. Zenta var grusom da, men ho ble vanvittig snill og lydig da ho bare kom over ungdomstrassen. 😉

      Jeg har vært kjempeforkjølet i flere uker nå, men i går fikk jeg en vanvittig migrene .. heldigvis over det verste nå, bare litt trøtt og det gir seg vel i løpet av morgendagen.

      Koselig at jeg er savnet, får se hvordan det blir fremover. Har ikke hatt lyst til å bare klage her inne, så derfor jeg har latt vær å skrive noe. Men jeg kan jo i det minste oppdatere dere litt om Jonas fremover. :))

    6. godt nytt år )) Du verden for en nydelig tass dere har fått ,men hjelpes for en størrelse når den blir voksen )) jeg ble selvsagt nyskjerrig og måtte google hi hi og det var en gigantstørrelse på disse,da må eg bare få ønske dere lykke til ,blir spennende dette .ja eg håper den vil gå pent og pyntelig ilag med deg på tur,jeg låner yngsteberta mi si,en vesty terryer,og han drar slik når vi går tur,så eg e helt gåen når eg leverer han tilbake ))
      God bedring da,håper vi ser litt mer til deg dette året da))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg