Flott påske på hytta


Varmen var ikke så påtrengende, men ellers var det lite å klage på.

Mellom 3 og 8 grader, veldig vindstille og stort sett sol.
Joda, påska 2015 var slett ikke så verst.
Egentlig var det skikkelig padlevær alle dagene, men siden jeg ikke har skikkelig drakt
så fikk jeg ikke lov av drømmemannen og legge ut på noen tur i den farkosten.

I fjor derimot .. men da tror jeg ikke han helt var oppmerksom på
at jeg sannsynligvis ville strøket med om jeg hadde kanta.
Ikke fordi jeg ikke kan svømme, men fordi vannet er iskaldt.
Jaja, til neste påske skal denne dama iallefall ha anskaffa seg ei tørrdrakt!! Helst før den tid også.

Sånn tar vi oss altså ut fra nabotomta.
Det røde taket er min søsters, det sorte mitt. 

Mammas barndomshjem.
Og det er grunnen til at vi er blitt hytteeiere her uti skjærgården.
Hadde det ikke vært for arven så hadde iallefall ikke jeg
hatt et slikt sted.

Zenta er overlykkelig for å være tilbake!
Tenk å være hund og få lov å bare gå løs hele tiden.

Stampen ble rengjort og fylt.
Men så langt som til badet kom vi aldri ..

Selv om ovnen har stått på 12 grader var det litt fuktig inne.
Det rant og dugget på vinduene hele uka.

Soloppgang faktisk.
Og det er slikt en får med seg grytidlig på morrakvisten når en må ut for å gå på do.

Appelsin er noe kliss – men hører påska til.

Snart klar for nabobesøk med nybakte påskeboller.

Nydelig, stille kveld.

Det er ikke bare, bare å bo på ei øy når noe går istykker.
Denne ganga var det naboens kjøleskap som tok kvelden, og det skjer alltid 
når det passer minst. 
Som midt i påska for eksempel.

Kvister og ting og tang vi ikke trenger lengre.
Som tre helt ok teakstoler f.eks.
Angra litt på det da jeg fikk solgt de andre teakmøblene for 2500 kroner ..
brant visst noen hundrelapper her ja!

Pølselunsj på bålet.
Selv uten barnebarn og mindreårige barn til stede.
Litt barnslig eller?

Fortsatte likegodt meg litt bråtebrenning.
Tror alle disse mannfolka våre har en liten pyroman i seg .. 

Påskegjesten vår.
Sønnen passa farens hund, men han bor jo hos oss så da måtte jo bikkja også være med.
Zenta og Aya er verken venner eller uvenner, de bare overser hverandre totalt.
Merkelig greier, men de begynner jo å bli litt oppi årene begge to,
så de er nok bare blitt noen sære, gamle, egne damer. 

Siste kvelden, og hverdagene er snart tilbake.
Det er på slike dager en skulle ønske en bodde fast her ute,
selv uten å være landfast og med utedass.

Plutselig forsvant utsikten.
Havtåke, ganske fasinerende og litt skummelt.
Spesielt når den kommer så fort som dette. Godt vi ikke var på sjøen egentlig.
Selv om jeg fikk en syk lyst til å ut og padle i denne grå, ulne greia.

Hytta by night.
Innimellom føler jeg meg ganske priveligert som har en plass som dette.
Kjenner jeg er temmelig klar for både vår og sommer nå.

Nå er det helg igjen, og uka har på en måte gått veldig fort.
Jeg har bare jobbet en dag, vært på skolen to,
og så skal på jobb igjen i ettermiddag.
Helgeværet ser ikke så lovende ut, men det kan jo ikke være fint hele tiden heller.
Iallefall ikke når en velger å bo her i dette landet.
Men vi har jo mange andre goder, selv om ikke sola skinner hele tiden. 

God helg fra meg til deg. :o)

5 kommentarer
    1. For et fantastisk sted dere har. Så så koselig ut både med stampen, sola, tåka, bollene og alt mulig! Vi var utom Tømmerstø veldig kjapt i påska (med bil), tenke faktisk på deg da 🙂

    2. Det ser ut til å være en perle av et landsted! Nydelige bilder, jeg likte spesielt soloppgang og solnedgangene dine. Så nydelige farger, nesten så jeg kan kjenne stemningen på stedet 🙂

    3. dette såg ut som en drømmepåske og takk for fin omvisning på øya deres et helt nydelig paradis ,skjønner godt att du nå ser fram til fine dager der ute.
      pølse er aldrig feil uansett alder )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg