2015 Vietnam – Sikkerhetskontroll og sikkerhetskontroll

Det er slett ikke en og samme ting! Og ikke skjønner jeg hvorfor det er så forskjell fra flyplass til flyplass. På Gardermoen skvatt jeg rett gjennom. Til min store overraskelse. Det er nemlig alltid like spennende å se om skoene piper! Eller bøylene i bh’n. Det gjorde de ikke her, og jeg så vel omtrent ut som et barn som hadde fått til noe for aller første gang.. Rent bortsett fra posene under øynene og det trøtte trynet da. Det så vel mer ut som det tilhører ei urgammel dame med den ene foten i grava. Sikkert morro å reise på tur med noe sånt!

Veska klarte ikke testen like bra som kjærringa. Den ble saumfart fra innerst til ytterst. Det de stussa på var en liten pakke med ansiktsservietter som visstnok slo ut som rennende væske.

Fem timer og mange kilometer med inn og utsjekkingssystemer seinere. På flyplassen i Frankfurt. Den samme kjærringa, i det samme tøyet og samme veske… Sistnevnte glir glatt forbi skjermer og sjekk. Mens jeg piper som en radioaktiv kanin. All over. Fra under skoene til under puppene! Så her ble det (nesten) full sjekk! Slapp å kle av meg og stå med rompa i været. Men ble sjekket med en pipedings og klassa på både her og der…

Er det bare meg som synes det er litt merkelig at det er sånn forskjell?

Ellers går det sånn tålig bra. Jeg har vurdert sikkert 1000 ganger disse 24 reisetimene om jeg er for gammel for slike lange turer. Og svaret er ja! Men så er det jo det der da at Kanariøyene frister svært lite.

Vi kom frem i dag morges. Vietnam ligger seks timer foran Norge i tid, så her er det snart natta. Om jeg har hatt en fin dag? Igrunnen ikke. Første dagen er aldri fin. Den er bare noe jeg vil gjennom fortest mulig – sånn at ferien kan begynne!

Bagasjen kom frem. Hotellet er greit nok. Jeg er trøtt. Vi har spist en fantastisk åtteretters middag og delt ei flaske vin. Og det har regnet i hele dag.. Kort oppsummert. :o) Får ikke lagt inn bilder fra kameraet til iPaden så det får vente til jeg er hjemme igjen. Eller så må jeg løpe rundt som en tulling å ta bilder med denne dingsen.. og da er jeg forsåvidt i godt selskap og langt fra aleine.

I morra skal vi på cruise i et par dager. Håper sola titter frem.

3 kommentarer
    1. jeg har ikke opplevd noe slik som deg når jeg har vært ute og reist,blitt kontrolert et par ganger men ikke forskjelligt fra flyplass til flyplass :)) håper dere får en superherlig ferie da :)kos deg så krysser vi fingra for sol

    2. Den siste gangen ble du helt sikkert tatt ut til en qoute,eller ekstra kontroll som vi sier.
      Ca 10 prsent av passasjerene blir valgt ut til en qoute.
      Det er portalen som avgjør hvem som blir plukket ut.
      Jeg jobber som sikkerhets kontroller på flyplas.
      Vh luftebobbla.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg