2015 – Halvsyk kjærring snart klar for takeoff


Bildet har jeg regelrett stjålet her.

Hei, hei der ute. :o) Må si jeg er mektig imponert når jeg ser hvor mange som fortsatt titter innom bloggen min hver dag, selv om jeg har vært fraværende temmelig lenge nå. Vel har det daglige besøket sunket til langt under halvparten av hva det var da jeg lå på toppen. Men, men .. kommer vel aldri dit igjen. Spesielt ikke om jeg ikke skriver noe! ;o)

Den siste uka har jeg vært syk. Vondt i halsen, vondt i kroppen, vondt i hodet, sykt sliten .. Hele helga ble tilbragt i senga eller på sofaen, to kveldsvakter måtte avlyses. Og som om ikke det skulle være nok så våkna jeg med øyebetennelse i går! Er det mulig?? Grrrr .. jeg er ikke akkurat veldig hyggelig å være sammen med for tia! Og ikke har jeg lyst til å være her sammen med meg selv heller stort lengre nå. Det aller beste hadde jo vært om jeg kunne dratt på ferie uten denne syke kjærrnga, bare latt ho bli igjen aleine lissom. Og da hadde sønnen i huset sluppet å passe bikkja også, noe han sikkert hadde blitt glad for. Tre uker er lenge, når han ikke er vant til å slike bånd.

Vi drar i morra rundt midnatt. Først må en jo komme seg til Gardermoen og bare det er jo en langtur i seg selv. Spesielt når det må foregå på slike idiotiske tidspunkt. For ikke går det tog som passer, ikke går det fly som passer .. så dermed må vi kjøre. Noe vi aldri skulle gjøre mer i hele vårt liv. For etter en flyreise på 17 timer og vel så det så er vi slitne. Begge to. Å bruke meg som sjåfør er uaktuelt (jeg har igrunnen mer enn nok med meg selv og det å prøve å ikke skjelle ut mannen), og mannen, ja han har jo sovna på vei hjem før en gang. Med cruisekontrollen på 120 km/t i en helt ny bil  var vi på full fart rett mot midtrabatten. Og da våkna jeg .. under over alle under. Tror nesten vi hadde englevakt da. Eller så var det bare det at han snorka så fælt at jeg våkna av det .. Uansett, det gikk greit, men vi fikk oss en støkk begge to.

Derfor blir det en overnatting i Oslo når vi lander igjen. For det er selvsagt så seint på kvelden at da har vi heller ikke mulighet for å komme oss hjem verken med fly eller tog. Skulle tro vi bodde i ei bittelita bortgjemt bygd, mellom bakkar og berg langt inni svarteste granskauen – åsså er det bare Kristiansand altså! Burde vært lettere dette her. For det er vel ikke bare oss som reiser på ferie til andre plasser i verden enn Kanariøyene, eller Tyrkia sånn midt på sommeren.

Vi har bestilt flybillettene gjennom ticket.no denne gang. Og jeg vet ikke helt om jeg er så fornøyd med det. Ikke finner vi noen plasser der vi kan gå inn og velge sete, ikke finner vi ut om det er mat inkludert eller ikke. Da jeg ringte kundeservice sa ho det var mat inkl. begge veier, på bekreftelsen står det noe annet. Noe valg ang. mat og spesielle seter fikk jeg ikke da vi booka. Det er litt flytende dette her. Og temmelig kjipt om vi blir sittende i hver vår ende av flyet så lenge ..

Pessimisten i meg er allerede nå begynt å se for seg det ene senarioet etter det andre. Og det er ikke noe som vil gjøre turen spesielt koselig .. Akkurat nå heller jeg til å bestille fly og sånn via Start Tour eller Ving. Gjerne med et stygt, billig hotell du kan kan som base. Men nå skulle vi jo prøve oss helt på egenhånd denne ganga. Likevel kjenner jeg at jeg er litt usikker på dette her. Men nå er det jo litt for seint å angre da!

Tror rett og slett jeg må ned og pakke litt. I sekken. Den sekken jeg ikke engang har pakka ut av plasten. Eeeeeh .. det er meg i et nøtteskall. Jeg hater å pakke! Foreløpig vet jeg ikke hva jeg skal ta med engang. Bortsett fra kameraet da. Men det kan jo ikke bli det helt store problemet, for det er jo ikke plass til så mye i en sekk! Så de 3-4 ekstra parene med sko blir hjemme. Et par sandaler får holde. Og alle kjolene og settene som passer perfekt til alle sandalene som blir hjemme trenger jo heller ikke være med. Sånn i tilfelle jeg får brukt for dem. Hmmm .. høres ikke så forlokkende ut dette heller. Får bare bli ferdig med det. Stappe noe oppi og snøre igjen. Det fins vel en brutikk i dette landet også, om alt skjærer seg.

Jadda! Kjærringa er straks klar for tur. På en ny måte. Og jeg har, for å være helt ærlig, litt panikk akkurat nå. Reisefeberen har overtatt for den normale feberen, eller iallefall blandet seg godt. Sommerfuglene i magen kjennes ut som digre flaggermus. Men det blir sikkert greit. Når vi kommer frem fredag morgen. 🙂 

Midtlivskrise har en egen facebookside. Trykk gjerne liker HER, så blir jeg veldig glad. :o)

#ferie #vietnam #asia #ticket 

7 kommentarer
    1. Denne bloggen har jeg lyst til å bli litt kjent med! Kjenner meg igjen i det du skriver i presentasjonen din og er vel litt der nå! I hvertfall enkelte dager! Men, opp igjen!! God tur. Alltid spennende å dra på tur!

    2. Jeg ønsker deg riktig god tur. Det kommer til å bli så bra! Masse nye inntrykk, ny kultur og spennende mat. Får håpe du holder deg frisk, og at formen blir bedre i morgen enn den er i dag da. Lykke til med både pakking og reise 🙂

    3. Så spennende med ferie tur da! 😀
      håper kjerringa blir lagt igjen hjemme eller glemt en eller annen plass!!
      Lykke til med flystreiken også, var vist MYE krøll på gardermoen i dag, da mange fly ble kansalert osv! håper dere kommer dere igjennom!!
      KOS deg på ferie, og du , senk skuldrene, det går som det går, dere skal på FERIE og kose dere! =D
      Blir dere ikke sittende sammen, spørr han ved siden av en av dere om å få bytte!=)
      Folk er stort sett ikke såå vanskelig på det, med mindre det to reiser sammen..
      Men det går sikkert ann og høre i kassen når dere kommer til flyplassen også, om det er mulig! =D
      good tur! 🙂

    4. He-he! Kan ikke annet enn å le når jeg leser dette 🙂 Ser det for meg. Men jeg er helt sikker på at dere både får mat, og at dere får seter ved siden av hverandre. Krysser fingrene for at formen din blir bedre og at du får pakket det mest nødvendige. Bra at sommertøy tar mindre plass i sekken enn dongeribukse og gensere. Ønsker dere en super tur! Spent på å lese om turen på bloggen!!! Husk å nyt øyeblikkene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg