Langs strendene på Jæren

Vi har hatt ei fantastisk helg på Varhaug. Ikke bare var det koselig og festlig, men værgudene var virkelig i godlage. Ikke akkurat på veien bort, da det snødde så sykt at vi nesten ikke kunne se en dritt ut av bilruta, men søndagen .. den var knallbra!! Til tross for at det virkelig var dagen derpå for de fleste av oss måtte vi bare ut! Halvannen time langs vannkanten på Vestlandet gjør godt for det meste. Også litt skallebank! ;o) 

Vi parkerte ved Kvassheim fyr og gikk nesten til Brusand. Deretter var det samme vei tilbake. Må bare innrømme at jeg er skikkelig fan av naturen her på Vestlandet. Ganske forblåst til tider, men på en dag som denne er det like før jeg kunne ha flytta bortover. Tenk å ha dette turterrenget rett i nærheten! Det er noe helt annet enn å traske rundt midt i tjukkeste skauen!

Og der var vi nesten tilbake til utgangspunktet. :o) Det ble kaffi og kake/lapper på fyret før vi dro hjemover igjen. Må bare innrømme at jeg føler meg veldig priveligert som har ei venninne her, slik at jeg med mer eller mindre ujevne mellomrom kan få oppdatert bildearkivene mine fra denne fantastiske plassen. Landskapet minner veldig om Danmark. Forskjellen er vel bare at der ligger det hotell og feriesentre langs mesteparten av kysten, her er det ubebygd og nok av plass for alle. De gode badetemperaturene og varmen mangler vel som regel, men dermed slipper en også unna alle disse turistene som vrimler i flokk og bare ødelegger bildene. ;o)

Følg meg gjerne på Facebook. 

 

10 kommentarer
    1. Britt: Hei Britt, og tusen takk.. 🙂 Skjer ikke så mye på denne bloggen for tia, men kommer kanskje tilbake etterhvert. Koselig at det fortsatt er noen som stikker innom, selv om det er ganske daut her fra min side. 😉

    2. Fine Jærbilder nå er jeg så heldig at jeg bor rett hvor du har tatt bildene Vigrestad 5-7 fra Varhaug. Men kommer fra Vågsbygd , liker bloggen din hverdagslig og oppriktig 🙂

    3. Laila MA: Jæren er flott! :o) Og veldig imponerende i drittvær også. De har mye vær der for å si det sånn. Dette var en særdeles stille og flott dag. Ikke så ofte jeg har opplevd det sånn.

    4. lulltove: Takk. Var dårlig med fjell sånn rett i nærheten. :o) Men laaaaangt i det fjerne kunne vi se noen med snø på toppene.

    5. Nydelig! Vilt og vakkert! Minner meg litt om Lofoten når en ser utover….. Men om man snur seg i Lofoten så ser man stupbratte fjell. Kanskje ikke så mye av dem der du var. Herlige bilder 🙂

    6. jeg ble nesten misunnelig no :)jeg elsker Jæren og kunne nok tenkt meg mulighet for å komme dit oftere enn jeg gjør,har jo min søster der men det er langt fra oss.Helt fantastiske bilder :))

    7. Du tar helt fantastiske bilder, Marit! Jeg synes du fanger motivene på en spesiell måte, kan ikke sette fingeren på akkurat hva det er, men jeg bare digger alle bildene! Naturen er super, men om du hadde bodd der hadde det kanskje vært litt eksotisk og spennende å gå i skogen også. Det er noe jeg liker med å bo i dette landet, all den fantastiske og varierende naturen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg