Frodiths fotoutfordring – dag 14

KVELD .. på ei øy utenfor Risør. Fra en fantastisk båttur vi hadde i forfjor. Nå har vi jo ikke den båten lengre, så det blir nok lenge til neste gang vi kan farte rundt på havet på dette viset. Men vi har iallefall mange gode minner fra den gang vi var båteiere .. og de kan vi jo leve lenge på!

Det er ny uke – igjen. Ei uke som er minst like travel som den forrige for min del. To the bitter end. Vi avslutter nemlig med å passe to barnebarn fra lørdag til søndag. Men neste uke igjen, da har jeg foreløpig bare jobb på søndag kveld. Jeg er blitt ringt etter hele helga, opptil tre ganger på en dag, men jeg var fullbooka da også, så noen helgejobbing ble det ikke på meg. Dessuten hadde jeg jo jobba alle mine timer i ukedagene, og en skulle tro kommunen er vel mer interessert i å få fatt i en som ikke skal ha overtidsbetalt, selv om det kanskje ikke er så lett .. Det er et merkelig system å være ansatt i kommunen, totalt kaos i skiftlister og aldri nok folk til å dekke inn det de skal ha på jobb. Likevel er det opptil flere som er ansatt på 12-15 prosent, og veldig mange som vil ha mer. Egentlig ikke mitt problem dette, men en kan jo begynne å lure ..

Ønsker deg en fin start på uka! :o)

10 kommentarer
    1. Nina: For meg virker det som om det er en utfordring uansett når det er. Jeg har hatt full jobb i sju uker nå. 100%, og nesten ikke jobba i helgene .. Hadde treukersturnus der jeg kom fra også, og vi jobba kveld/helg hver tredje uke. Sjeldent noe problem det. Men alle jobba 100% og visste når det var vår kveldsuke/helgevakt. Er ikke til å bli klok på dette her … men heldigvis er det ikke mitt problem. Må vel bare være glad, for siden det er så mye rot har jeg mye å gjøre. Håper det varer lenge ..

    2. Grunnen til disse små småstillingene er for å få turnusen til de fast ansatte til å gå opp med jobb hver 3.helg.Og legg merke til at det ofte er helgene som er de største utfordringene.Da vil de fleste som har større stillinger ha fri, når ikke de har jobbehelg…forståelig nok!:) Men ja,helsevesenet trenger flere større stillinger!

    3. Nydelig bilde med flotte blåtoner på himmelen! Og månen som lyser blir prikken over i’en. høres ut som du får en hektisk uke, så da er det godt du skal ha lang ferie snart 🙂

    4. fint bilde,ja en får leve på dei gode minnane så får dere kose dokke med hytta og kanoen 🙂 kjekt det også.
      Har forstått det att disse jobbene i helsevesenet er merkelig ja,ha ei ufaglært venninne her som jobber mer enn hundre prosent på omsorgsenteret og mer kunne hun ha jobbet om hun vil,det burde vært rom for ei ny i fast stilling ja

    5. Vakker kveld 🙂 Synd jeg ikke fikk det med i Galleriet 😀 Men du er godt representert likevel 😀 HI-hi. Og nå er det åpent. Du har et herlig utsnitt på dette bildet, og man kan se at du KAN om foto 🙂 Lykke med ny arbeidsuke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg