En fin tirsdag uten regn


Her starta min tirsdag.
I Søgne. Kvernhusvannet rundt. Etter å ha stått opp fra min egen seng og spist et par knekkebrød vel og merke. Først en runde med kameraet og hund, og så en gang til med bare hunden. For trimmens skyld da. Det er for kjipt å gå inn på spinning når dagen er fin og tørr og kuldegradene fortsatt holder seg vekk.Vi hadde ei runde her på søndag også, drømmemannen og jeg. Ikke visste jeg at det var et digert vann her. Har jo vært på Åros en del ganger, både for å bade og for å ta bilder utenom sesongen, og dette er bare et lite steinkast unna. Nydelig turterreng, og gøy med litt forandring fra de vanlige løypene.

Slik så det ut ved sjøkanten på morrakvisten i nitia. Værmeldinga lovet den flotte dagen med blå himmel og greier, men det var å ta litt hardt i. Selv om en dag uten regn er helt fantastisk, så ble det ikke helt slik jeg hadde håpet på. Men, men. Tre timer ute i frisk luft uten å måtte gå med regntøy er ikke å forakte det heller.

Ferskvann og saltvann. Her står jeg på motsatt side av Kvernhusvannet og ser rett ut i sjøen. Kun stien skiller mellom sjø og vann. Kanskje ikke så lett å se på bildet, men det var et veldig fint motiv.

Måtte jo utnytte oppholdsværet max. Så etter rundturene tok vi likegodt en tur til Romsviga. Denne plassen har jeg vist bilder fra tidligere i år. Men her kommer noen flere:

Zenta er ikke så overlykkelig for turer i min mikroskopiske konebil. Den bråker for mye og er trang og fæl. Ikke hjalp det når ho fikk lov å sitte foran heller. Selv om ho slapp å ta sats og hoppe for å komme inn der. Men ut på tur, det er stas det! Jeg hadde egentlig tenkt å dra på spinning i kveld, men siden venninna mi ikke rakk det så gadd ikke jeg heller. Sløvt. Jepp. Jeg vet det. Men får ta det igjen i morra. Kjennes litt ut som om det er greit å ta det med ro i kveld. Har vært forkjølet i over en uke og i dag minner visse ting litt om influensa .. fysj! Får prøve å tenke på noe annet så går det sikkert over. :o)

Har du hatt en fin dag?

11 kommentarer
    1. Fru Stussli: Er ingen skigåer jeg heller, men det er litt mørkt og trist om vinteren når det ikke er snø. Spesielt når det stort sett regner. Kan godt ha litt snø rundt juletider, og tre, fire uker i strekk.

    2. Du tar så masse flotte bilder Marit 🙂 Jeg synes også det er greit å variere stedene jeg går på tur, det er kjekt å finne nye steder.
      Håper du blir frisk igjen og at det ikke blir noe influensa av det derre…

    3. Utrolig flotte bilder!!! Ser ut som du har hatt en herlig tur i flott landskap, og været – det blir sjelden som de lover. Vi skulle få oppholdsvær i dag, men det kom ikke før langt ut på dagen. Nå har jeg sett på de bildene dine mange ganger, og de er bare så flotte. Kommer nok til å se på dem flere ganger 🙂

    4. utrolig herlige bilder. Jeg skjønner godt du tar en tur MED kamera først, og en UTEN etterpå 😀 For når man går sånn og knipser, får man jo ikke gått skikkelig. Har blitt nesten null trimturer etter jeg begynte denne heftige knipsingen:-D De 5 første dine synes jeg var HELT herlige 🙂 Og for noen farger ute 🙂 De ser ikke veldig redigert ut heller 🙂 Moro å se du får tatt så mye bilder 🙂 Du kan sikkert få jobb som fotograf et sted du <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg