Frozen friday

Der kom den. Vinteren. Eller iallefall de aller første sporene av den. Som en frossen blomst på utsiden. Som det at en bare må skrape bilvinduet reint for is etter å ha stått parkert utenfor i to tidlige kveldstimer. Det blir glatt. Og kaldt. Sønnen har teipa rundt det ene vinduet på rommet, fordi det blåste rett inn. Jeg trenger en lottogevinst!!

Jepp. I hate it! Den kalde vinterluften trenger seg inn i sprekker og dårlig isolerte dører. Varmepumpa går på høygir og prøver febrilsk allerede nå å varme opp disse 60 kvaderatmeter med stue. Enda det bare var to minus i natt. Lurer innimellom på når den pumpa skal ta kvelden, den har jo allerede vart i 8 år uten at det har vært noe galt. Det er unormalt til å være noe av mitt!

Det er så sykt lenge til sommeren .. og jeg har vanvittig lyst til å dra til en varmere plass .. Men akkurat nå skal jeg på spinning sammen med min yngste datter. Blir jo varmt det også. Selv om det blir på en litt annen måte enn det jeg tenkte på her da. ;o)

5 kommentarer
    1. Så fint bilde,selv om det er kald blomst. Her har vi hatt sikkert tidenes varmeste november. Føler nesten ikke at det er november og snart jul i det hele tatt. Ok, gradene ligger nok mellom +1 og +5 om dagen, men det har vært varmere. Og neste helg er det tid for å tenne adventslys, jeg skjønner det nesten ikke. Tiden går fort, og før vi vet ordet av det er nesten sommer igjen, og du har fått deg en ny jobb du trives i, og alt blir bare helt supert 🙂 Jeg krysser fingre for deg og håper jeg får fort rett 🙂

    2. vinteren er nok kommet ja,vakkert bilde serv om det er frossent 🙂 hørte en annen som også ville til varmere strøk i går :)) men men det kommer nok en ny sommer,lykke til på spinning

    3. Huff, ja det høres IKKE kos ut. Jeg orker ikke sånne pyton-pese-klasser. Har prøvd meg på noen sånne puls-step-greier, og så lenge det er sånn moderate timer er det greit, men sånne jæveltimer, nei -takk 😀 Får du litt tid ut nå da? 🙂

    4. frodith: Kos og kos. Det var en time for viderekommende, trinn tre lissom. Det var beinhardt! Men nå som jeg har fått dusja og stelt meg igjen så kan jeg sitte ned med litt god samvittighet for at jeg iallefall gjennomførte. Bare så synd det måtte være i dag, for det er blå himmel og sol her, etter ufattelig mange grå og blaute dager. Burde jo ikke gått inn for å trene da!!

    5. Vakkert bilde 🙂 Ja, nå blir det kaldt. Og vi må bare vente tålmodig på varmen igjen.Om vi ikke bare skal kle masse på oss, og sette i gang akingen ;-D Håper det var kos på spinningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg